Kædekits..
Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 07-05-04 16:15

Lige et par gode råd til dem som gerne vil have deres kædekit til at
holde..der er mange der spørg !!!

1: Smør hver 500 km.. ved vådt vejr efter hver tur..
2: Ca 1 gang om ugen så rens din kæde helt af med lampeolie/petrolium, tør
godt af og smør godt og lad det sidde og "hærde"
3: Prøv en scotoiler

Tilføj selv flere

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bagsværd,

Fra : Armand

Dato : 08-05-04 00:30

Jon & Ann-Rikka <Fælles_somikkefindes_@mail.dk> skrev i en
> Lige et par gode råd til dem som gerne vil have deres kædekit til at
> holde..der er mange der spørg !!!
> 2: Ca 1 gang om ugen så rens din kæde helt af med lampeolie/petrolium,

Jeg har aldrig været den store kæde-renser, og til trods for det holdt
kæderne på min GPZ900R ca.20.000km (kørte 5 kit op!).
Mine kæders endeligt har alle været dét forår hvor de havde passeret ca.
18.000km, hvoraf jeg udleder at min ligeledes manglende vinterkonservering
af kæden bærer grunden til at den aldrende kæde har rustet indvendigt
vinteren igennem og sidenhen er blevet nedslidt relativt hurtig i løbet af
foråret :-/
Man kan selvfølgelig postulere at kædens O-ringe har været færdige ved denne
sidste overvintring og at dét havde kunnet været undgået igennem jævnlig
rengøring; men ligefrem ugentligt er nok at overdrive - En visuel vurdering
om kæden efterhånden ser sort-snasket ud er velsagtens tilstrækkelig i den
henseende :-/

--
Armand.

Fra : IJ

Dato : 08-05-04 15:38

> [...]
>
> 2: Ca 1 gang om ugen så rens din kæde helt af med lampeolie/petrolium, tør
> godt af og smør godt og lad det sidde og "hærde"

Jeg renser min kæde efter behov og kan sagtens køre ca 3-4k, inden det er
nødvendigt.

Ib

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-05-04 09:30

"IJ" <ibmjFJERNDETTE@stofanet.FJERNDETTE.dk> wrote in message

> Jeg renser min kæde efter behov og kan sagtens køre ca 3-4k, inden det er
> nødvendigt.

Tak for tips herfra - jeg har været forvent med kardan tidligere, så jeg har
været tilbøjelig til at følge Castols anbefaling - lidt skidt når de lever
af at sælge bl.a. kæderens..

Kan man abonnere på en ugentlig post der minder mig om at smøre

vh
Torben