cbr1000, 98 eller 130 hk ?
Fra : cruiser

Dato : 07-05-04 00:22

Hej Alle
Een af mine venner har for nyligt købt en importeret tusk cbr1000 sc24 (92
model hvis jeg husker rigtigt), sælgeren havde skrevet på salgsmaterialet at
den var med 130 hk. men i den oprindelige tyske regestreringsattest står der
98 hk. så det har i alt fald fra starten været en forsikringsvenlig
neddroslet udgave.
Nu kan jeg ikke helt huske hvordan det er med droslingen på de der cbr1000,
er det dem der bl.a. kræver andre (og dermed en dyr omgang) kaburatorer hvis
man vil opgradere til den fulde kraft i maskinsalen ?
Ja og hvordan ser jeg om den er droslet eller åben ?
Jeg har kørt en tur på den og subjektivt synes jeg den virker som en 98 hk.
udgave. Jeg er vant til at køre på cbr600 F2 og VTR 1000, og jeg synes i alt
fald ikke rigtig jeg kunne fornemme 20-30 hk mere i cbr1000. Når den
accellereres gennem de første 3 gear virker karakteristikken meget jævn og
uden noget egentlig "peak" de sidste 2-3000 omdr op til redline, - og er det
ikke sådan at hvis det nu havde været en åben version der kunne trække
vejret frit ville den blive mere "hidsig med en tydelig powerpeak" i den
øvre del af omdrejningsfeltet, eller er det kun et 600ccm fænomen ?
På forhånd tak for hjælpen ( vi skal jo have skovlen under sælger hvis han
har givet falske oplysninger)
Bjarne

Fra : Eg Egemarke

Dato : 07-05-04 03:32

Min trækker som en Ellert UDEN de helt stopre udsving, vel kommer der mere
blæs på jo flere rpm, men SLET ikke noget der ligner en 600 ( Har kørt 2003
Triumph Daytona mm) du kan se det ved Topfart den droslede topper ved ca 230
og fuld effekt dapper den lystigt forbi 250-260 mærket. Ydermere kan du
(hvis den er droslet som dem her i sverige) kigge efter i
indsugningsgummierne der sidder nogle store skiver i med 3 mindre huller,
hvis disse findes er det ganske sikkert en 98 Hk (og Ganske nemme at fjerne
osse )

Ellers vil jeg foreslå i tager en tur herover og besøger Mitonga Racing i
Malmø, de ligger på Nordbergsgatan 19 og HER kan du få prøvet "dyret" på
deres Superflow bænk for 500 Skr eller 400 Dkr og få kurverne med på disk,
samt en go snak om hvad der evt kunne være stilles bedre osv. Snak med
Peter eller Babbis
Skal lige siges at jeg OSSE har sådan en Sc24 ´92

MvH Eg

---

Fra : Richard

Dato : 07-05-04 11:03

cruiser wrote:

> [...]
> den var med 130 hk. men i den oprindelige tyske regestreringsattest står der
> 98 hk. så det har i alt fald fra starten været en forsikringsvenlig

Fordi det står i Fahrzeugbrief, *behøver* cyklen ikke være droslet - det
er vist en udbredt folkesport D at få registreret en neddrosling i
papirerne for at opnå en lavere forsikringspræmie. Droslingen bliver
fjernet asap, efter cyklen har været fremstillet til syn

Men derfor kan din vens naturligvis godt være droslet...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : S.G

Dato : 07-05-04 15:54

droslingen kan ligger i knasterne og/eller kabunaderne.
Hvis det er knasterne skal de skiftes til en full powah.
en bekendt af mig købte en cbr1000 ved BruunLarsen i Odense. Den skulle være
åbnet, men var det ikke. han er ved at få nye knaster i på egen regning.
Forhandleren gav ham kun det tilbud at lade handlen gå tilbage med et ret så
stort tab for min makker. Lidt meget latterligt

Fra : ihjelkeld

Dato : 10-05-04 19:30

På den første model, var droslingen i gummi'erne som karburatorene sidder
fast i. Ved ikke lige hvad de hedder
Der var kun en tynd åbning og droslingen kunne fjernes med en stanley kniv +
større hoveddyser.
Så prøv at hive karburatorene af og se om der sidder en drosling.
--