LS 650 rem vedligholdelse
Fra : Martin Faulkner

Dato : 06-05-04 00:32

Hej NG,
Jeg er en meget glad mand, da jeg har købt et LS 650 (96) med fremflytter
sæt og mere. Den er bare fantastisk at køre på og jeg vil gerne pas godt på
den. Derfor vil jeg gerne ved hvor meget remmen skal stremmes til? (Ingen
værksteds bog) Ikke fordi jeg mener at den er for slap men bare for at
vedlighold den.
mvh Martin.

Fra : Hekto

Dato : 05-05-04 23:58

Martin Faulkner wrote:

> [...]
> den. Derfor vil jeg gerne ved hvor meget remmen skal stremmes til? (Ingen
> værksteds bog) Ikke fordi jeg mener at den er for slap men bare for at

Du skal ikke bekymre dig så meget om remmen. Det vigtigste er at
baghjulet sidder lige, så den ikke piver fordi den hele tiden kører på
remskiven.
Hvis du har fået den lille pose med værktøj med, skulle der ligge en
messingdims med et stempel og en fjeder. Det er en rem-stramnings-måler!!!
Kigger du godt efter kan du på undersiden af gaflen finde en fordybning,
der passer til den lille rundede spids på ovennævnte. Den sættes så i
klemme imellem remmen og gaflen, og på stemplet er der et par streger
for om man kører een eller to o.s.v.

Til gengæld skal du varme den op lidt inden du kører, så der kan komme
godt med olie op på knasterne.

Ved lejlighed kan du så fjerne den hvide skive i kaburatoren eller hæve
nålen et par hak. - hvis ikke allerede det er gjort!

Der findes ikke nogen decideret klub; men der er dog lidt aktivitet:

http://www.hotforum.dk/hotforum/instance/39F625DF.nsf/topic?openview&expandview
http://www.heise-workstations.de/ls650/LS650-e.html

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!