Service eftersyn
Fra : Dr Jones

Dato : 05-05-04 11:52

Hej,

Ifølge min service bog skal min Kawa GPZ500 til 6000 km eftersyn. Den har
været til 2 eftersyn allerede (tidligere ejer), kan ikke lige huske ved hvor
mange km....

Mit bagdæk er ret nedslidt... Er det ikke ret hurtigt efter 5500 km?

Jeg regner med at få eftersynet lavet der hvor maskinen er købt, Rydberg MC.
Han skulle efter sigende være OK og rimelig med priser...???

Er der meget at spare hvis jeg selv køber et nyt dæk, eller kan jeg bare
lade Rydberg ordne det??? Overvejer om det er muligt at få et lidt bredere
dæk på???

Hvad indebærer et 6000km eftersyn og er det en bekostelig omgang???

Dennis...

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 05-05-04 12:30

"Dr Jones" <dennis_jensen@NOSPAMemail.dk> wrote in message
> [...]
hvor
> mange km....

> Mit bagdæk er ret nedslidt... Er det ikke ret hurtigt efter 5500 km?

Det lyder lidt grotesk - hvilket dæk er det?

> [...]
> lade Rydberg ordne det??? Overvejer om det er muligt at få et lidt bredere

Et bredere dæk er ikke nødvendigvis klogt - det vil formentlig forværre din
styreegenskaber.

> Hvad indebærer et 6000km eftersyn og er det en bekostelig omgang???

Står det ikke i din servicebog? Altså hvad der skal laves/efterses...

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 05-05-04 13:23

Henrik Steen Larsen wrote:
> "Dr Jones" <dennis_jensen@NOSPAMemail.dk> wrote in message

> Det lyder lidt grotesk - hvilket dæk er det?

Det er da meget normalt hvis det er et sportsdæk... Mine plejer i hvert fald
ikke at holde længere.
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Jens Arnfast

Dato : 05-05-04 15:38

Dr Jones wrote:

> [...]
> været til 2 eftersyn allerede (tidligere ejer), kan ikke lige huske ved hvor

Øh.. 6000 km eftersyn som i - cyklen er næsten ny og har kun kørt 6000
km? eller som i - det eftersyn den skal til hver 6000 km?

> Mit bagdæk er ret nedslidt... Er det ikke ret hurtigt efter 5500 km?

Hvis det eftersyn du snakker om er af den sidste slags er det da muligt
at dækket har kørt mere end 5500 km - man skifter ikke nødvendigvis dæk
ved et sådant eftersyn

> Overvejer om det er muligt at få et lidt bredere
> dæk på???

Lad være med at sætte et bredere dæk på, det ødelægger bare dine
styreegenskaber (og med std dæk kan du snildt lægge den så langt ned at
bundkåben skraber på )

--
-jens
RSV1000

Fra : Dr Jones

Dato : 06-05-04 05:17

Maskinen er næsten ny, har kun kørt 5500 km....