/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ventiljustering og evt karburatorjust i Aa~
Fra : Lars Ernst Andersen


Dato : 04-05-04 22:38

Hejsa

Har lige købt en GPZ500S, men synes den lyder til at kunne trænge til en
ventiljustering mv, da jeg heller ikke ved hvorn¨år det er gjort sidst. Så
hvis nogle i Aalborgområdet har styr på at justere ventiler på en gpz'er, må
I meget gerne sige til.

Mvh Lars, Aalborg



 
 
Rasmus Neckelmann (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus Neckelmann


Dato : 05-05-04 09:48

Lars Ernst Andersen wrote:
> Hejsa

Hej :)

> Har lige købt en GPZ500S, men synes den lyder til at kunne trænge til
> en ventiljustering mv, [snip]

Æhm, af ren nysgerrighed kunne jeg egentligt godt tænke mig at vide, hvordan
man kan høre om motoren trænger til en ventiljustering?

--
mvh Rasmus Neckelmann



Thomas Arildsen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Arildsen


Dato : 05-05-04 12:21

Lars Ernst Andersen wrote:

>Hejsa
>
>Har lige købt en GPZ500S, men synes den lyder til at kunne trænge til en
>ventiljustering mv, da jeg heller ikke ved hvorn¨år det er gjort sidst. Så
>hvis nogle i Aalborgområdet har styr på at justere ventiler på en gpz'er, må
>I meget gerne sige til.
>
Nu ved jeg ikke lige mht. GPZ'er, men jeg ville nok prøve at spørge hos
Garage Danois på Rørdalsvej - ham bruger jeg selv meget. Du kan få fat i
ham på 96330838.

Mvh. Thomas Arildsen


flemsus (05-05-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 05-05-04 12:33

"Thomas Arildsen" <tari00@FJERNDETTE.kom.auc.dk> wrote in message
news:4098ce1e$0$21156$14726298@news.sunsite.dk
> Lars Ernst Andersen wrote:
>
>> Hejsa
>>
>> Har lige købt en GPZ500S, men synes den lyder til at kunne trænge
>> til en ventiljustering mv, da jeg heller ikke ved hvorn¨år det er
>> gjort sidst. Så hvis nogle i Aalborgområdet har styr på at justere
>> ventiler på en gpz'er, må I meget gerne sige til.
>>
> Nu ved jeg ikke lige mht. GPZ'er, men jeg ville nok prøve at spørge
> hos Garage Danois på Rørdalsvej - ham bruger jeg selv meget. Du kan
> få fat i
> ham på 96330838.
>
> Mvh. Thomas Arildsen

Ham ville jeg ikke lade komme tæt på min mc! eller noget andet af mit for
den sags skyld
Jeg er aldrig selv blevet snydt af vedkommende, men det er nok mere held
end forstand. Men hvis jeg siger Nørresundby MC ringer der nok en klokke hos
nogle.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.



Thomas Christensen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Christensen


Dato : 05-05-04 17:07

Nej, og da du ikke er det, så bør du nok heller ikke udtale dig om ham.

Jeg tror såmænd, han er en af de dygtigste mc mekanikere i Aalborg området,
og jeg har handlet med ham utallige gange og har fået lavet arbejde ved ham
flere gange på både mc og bil.
Der har aldrig været noget at sætte en finger på, og prismæssigt og
servicemæssigt er han i hvert fald langt den bedste i hele Aalborg området.
Endvidere interesserer han sig også mere for kunderne end de gør hos f.eks.
Special eller Motorgården. Og om begge disse kan der i hvert fald siges
mange negative ting.
Mange af mine venner og bekendte handler også med ham, og ingen af dem er
blevet snydt. Yderligere er Søren heller ikke den type som forsøger at
skjule det, hvis han skulle begå en fejl. Så bliver det rettet uden brok og
ekstra regning.

Så jeg forstår ikke heldt, hvad du mener med at det er mere held end
forstand at du ikke er blevet snydt af ham...

Mvh

Thomas Christensen


--

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4098d0fc$0$9851$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Thomas Arildsen" <tari00@FJERNDETTE.kom.auc.dk> wrote in message
> news:4098ce1e$0$21156$14726298@news.sunsite.dk
> > Lars Ernst Andersen wrote:
> >
> >> Hejsa
> >>
> >> Har lige købt en GPZ500S, men synes den lyder til at kunne trænge
> >> til en ventiljustering mv, da jeg heller ikke ved hvorn¨år det er
> >> gjort sidst. Så hvis nogle i Aalborgområdet har styr på at justere
> >> ventiler på en gpz'er, må I meget gerne sige til.
> >>
> > Nu ved jeg ikke lige mht. GPZ'er, men jeg ville nok prøve at spørge
> > hos Garage Danois på Rørdalsvej - ham bruger jeg selv meget. Du kan
> > få fat i
> > ham på 96330838.
> >
> > Mvh. Thomas Arildsen
>
> Ham ville jeg ikke lade komme tæt på min mc! eller noget andet af mit for
> den sags skyld
> Jeg er aldrig selv blevet snydt af vedkommende, men det er nok mere held
> end forstand. Men hvis jeg siger Nørresundby MC ringer der nok en klokke
hos
> nogle.
>
> --
> Mvh. Flemming Sørensen
>
> Remove NOSPAM to reply.
>
>



flemsus (05-05-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 05-05-04 22:24

"Thomas Christensen" <tc1@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:40991116$0$28836$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
> Nej, og da du ikke er det, så bør du nok heller ikke udtale dig om
> ham.
>
> Jeg tror såmænd, han er en af de dygtigste mc mekanikere i Aalborg
> området, og jeg har handlet med ham utallige gange og har fået lavet
> arbejde ved ham flere gange på både mc og bil.
> Der har aldrig været noget at sætte en finger på, og prismæssigt og
> servicemæssigt er han i hvert fald langt den bedste i hele Aalborg
> området. Endvidere interesserer han sig også mere for kunderne end de
> gør hos f.eks. Special eller Motorgården. Og om begge disse kan der i
> hvert fald siges mange negative ting.
> Mange af mine venner og bekendte handler også med ham, og ingen af
> dem er blevet snydt. Yderligere er Søren heller ikke den type som
> forsøger at skjule det, hvis han skulle begå en fejl. Så bliver det
> rettet uden brok og ekstra regning.
>
> Så jeg forstår ikke heldt, hvad du mener med at det er mere held end
> forstand at du ikke er blevet snydt af ham...
>
> Mvh
>
> Thomas Christensen
<snip>

Nu er det ikke fordi at jeg vil starte en krig, men inde på:
http://www.dmcn.dk/ får Special næsten kun positiv kritik. Prøv at starte en
tråd med Søren Bo + Nørresundby MC så er der nok nogle der kan nogle
historier. Da det "nye" Nørresundby MC åbnede kan jeg godt sige dig, at
efter responsen herinde var det nok ikke det smarteste navn at genoplive.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.



Thomas Christensen (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Christensen


Dato : 06-05-04 11:24

> Nu er det ikke fordi at jeg vil starte en krig, men inde på:
> http://www.dmcn.dk/ får Special næsten kun positiv kritik. Prøv at starte
en
> tråd med Søren Bo + Nørresundby MC så er der nok nogle der kan nogle
> historier. Da det "nye" Nørresundby MC åbnede kan jeg godt sige dig, at
> efter responsen herinde var det nok ikke det smarteste navn at genoplive.
>
> --
> Mvh. Flemming Sørensen
>
> Remove NOSPAM to reply.
>

Special har jeg heller ikke noget at udsætte på rent arbejdsmæssigt. Jeg
synes bare ikke alle folkene dernede virker lige behagelige at handle med.
Dog er Jan altid en god mand at handle med.

Men når du nu skriver der er så mange histprier om Søren og Nørresundby MC -
kan du så ikke smide nogle af dem på bordet?
Det kunne da være interessant at høre.

Mvh
Thomas Christensen



flemsus (06-05-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 06-05-04 12:10

"Thomas Christensen" <tc1@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:409a1237$0$23146$ba624c82@nntp05.dk.telia.net
>> Nu er det ikke fordi at jeg vil starte en krig, men inde på:
>> http://www.dmcn.dk/ får Special næsten kun positiv kritik. Prøv at
>> starte en tråd med Søren Bo + Nørresundby MC så er der nok nogle der
>> kan nogle historier. Da det "nye" Nørresundby MC åbnede kan jeg godt
>> sige dig, at efter responsen herinde var det nok ikke det smarteste
>> navn at genoplive.
>> --
>> Mvh. Flemming Sørensen
>>
>> Remove NOSPAM to reply.
>>
>
> Special har jeg heller ikke noget at udsætte på rent arbejdsmæssigt.
> Jeg synes bare ikke alle folkene dernede virker lige behagelige at
> handle med. Dog er Jan altid en god mand at handle med.
>
> Men når du nu skriver der er så mange histprier om Søren og
> Nørresundby MC - kan du så ikke smide nogle af dem på bordet?
> Det kunne da være interessant at høre.
>
> Mvh
> Thomas Christensen

Det ville jeg gerne, men da jeg ikke har gemt dem kan jeg slet ikke huske
dem detaljeret nok. Men dengang det nye Nørresundby MC åbnede kom der en
laaang tråd, der spurgte om det var SB der startede op igen. Og samtidig kom
der masser af historier om svindel og humbug.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.



Claus Rittig (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 06-05-04 16:45

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:409a1ced$0$22962$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> >> Nu er det ikke fordi at jeg vil starte en krig, men inde på:
> >> http://www.dmcn.dk/ får Special næsten kun positiv kritik. Prøv at
> >> starte en tråd med Søren Bo + Nørresundby MC så er der nok nogle der
> >> kan nogle historier. Da det "nye" Nørresundby MC åbnede kan jeg godt
> >> sige dig, at efter responsen herinde var det nok ikke det smarteste
> >> navn at genoplive.

> > Men når du nu skriver der er så mange histprier om Søren og
> > Nørresundby MC - kan du så ikke smide nogle af dem på bordet?
> > Det kunne da være interessant at høre.

> Det ville jeg gerne, men da jeg ikke har gemt dem kan jeg slet ikke huske
> dem detaljeret nok. Men dengang det nye Nørresundby MC åbnede kom der en
> laaang tråd, der spurgte om det var SB der startede op igen. Og samtidig
kom
> der masser af historier om svindel og humbug.

Men SB's biks hed ikke Nørresundby MC Center, den hed Aalborg MC Center,
selvom den lå i Nørresundby!
Og Nørresundby MC var da ikke SB, vel? Jeg har ihvertfald aldrig set ham
derovre.

Rittig



flemsus (06-05-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 06-05-04 17:22

"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:c7dmfg$233q$1@news.dansketelecom.com
> "flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:409a1ced$0$22962$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
>>>> Nu er det ikke fordi at jeg vil starte en krig, men inde på:
>>>> http://www.dmcn.dk/ får Special næsten kun positiv kritik. Prøv at
>>>> starte en tråd med Søren Bo + Nørresundby MC så er der nok nogle
>>>> der kan nogle historier. Da det "nye" Nørresundby MC åbnede kan
>>>> jeg godt sige dig, at efter responsen herinde var det nok ikke det
>>>> smarteste navn at genoplive.
>
>>> Men når du nu skriver der er så mange histprier om Søren og
>>> Nørresundby MC - kan du så ikke smide nogle af dem på bordet?
>>> Det kunne da være interessant at høre.
>
>> Det ville jeg gerne, men da jeg ikke har gemt dem kan jeg slet ikke
>> huske dem detaljeret nok. Men dengang det nye Nørresundby MC åbnede
>> kom der en laaang tråd, der spurgte om det var SB der startede op
>> igen. Og samtidig kom der masser af historier om svindel og humbug.
>
> Men SB's biks hed ikke Nørresundby MC Center, den hed Aalborg MC
> Center, selvom den lå i Nørresundby!
> Og Nørresundby MC var da ikke SB, vel? Jeg har ihvertfald aldrig set
> ham derovre.
>
> Rittig

Du har nok ret med forvekslingen af navnene. Jeg kan bare huske at da
"Nørresundby" åbnede kom der en lang tråd om Søren Bo's mindre heldige
aktioner, fordi der var nogle der troede at det var ham der startede op
igen.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.



flemsus (05-05-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 05-05-04 12:40

"Lars Ernst Andersen" <larsea@NOSPAMstofanet.dk> wrote in message
news:40980eb4$0$28839$ba624c82@nntp04.dk.telia.net
> Hejsa
>
> Har lige købt en GPZ500S, men synes den lyder til at kunne trænge til
> en ventiljustering mv, da jeg heller ikke ved hvorn¨år det er gjort
> sidst. Så hvis nogle i Aalborgområdet har styr på at justere ventiler
> på en gpz'er, må I meget gerne sige til.
>
> Mvh Lars, Aalborg

Måske "Special" kan klare opgaven. Når du går ind i butikken er der stor
sandsynlighed for at du render ind i en der hedder Jan. Ham skal du lige
være lidt forsigtig med, jeg tror nok at de får støtte for at have ham.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.



Ole Hansen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 05-05-04 15:29

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> writes:

> Måske "Special" kan klare opgaven. Når du går ind i butikken er der stor
> sandsynlighed for at du render ind i en der hedder Jan. Ham skal du lige
> være lidt forsigtig med, jeg tror nok at de får støtte for at have ham.

Huh? Er Jan ikke ham, der plejer "passe butikken"? Jeg synes da altid,
han har virket flink og fornuftig.. Han er ikke mekaniker, nej, men
har da vist heller aldrig udgivet sig for det?

> --
> Mvh. Flemming Sørensen

--
Ole Hansen

Thomas Christensen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Christensen


Dato : 05-05-04 17:11

Jan er da netop er den eneste, som det er værd at handle med nede hos
Special. Han er den eneste, der rent faktisk virker interesseret i kunderne
og han har en temmelig stor videnuanset om han er uddannet mekaniker eller
ej....
Som Ole skrev så virker han altid flink og fornuftig, hvilket man ikke kan
sige om de øvrige dernede...

Men igen - Garage Danois kan garanteret klare opgaven. Han har stor
ekspertise omkring Kawasaki og hans timepris er sikkert lavere end hos
Special.

Mvh

Thomas Christensen

--

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:u8yg72bjc.fsf@get2net.dk...
> "flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> writes:
>
> > Måske "Special" kan klare opgaven. Når du går ind i butikken er der stor
> > sandsynlighed for at du render ind i en der hedder Jan. Ham skal du lige
> > være lidt forsigtig med, jeg tror nok at de får støtte for at have ham.

>
> Huh? Er Jan ikke ham, der plejer "passe butikken"? Jeg synes da altid,
> han har virket flink og fornuftig.. Han er ikke mekaniker, nej, men
> har da vist heller aldrig udgivet sig for det?
>
> > --
> > Mvh. Flemming Sørensen
>
> --
> Ole Hansen



Claus Rittig (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 06-05-04 16:51

"Thomas Christensen" <tc1@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:409911f9$0$28841$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jan er da netop er den eneste, som det er værd at handle med nede hos
> Special. Han er den eneste, der rent faktisk virker interesseret i
kunderne
> og han har en temmelig stor videnuanset om han er uddannet mekaniker eller
> ej....

De har to dernede der hedder Jan...
Den ene er en meget kompetent ekspedient, og den anden en meget kompetent
mekaniker, som indtil for nylig arbejdede dobbelt, fordi han ikke kunne
undværes hos DMC i Hadsund, hvor han tidligere havde arbejdet - jeg har hans
kone mistænkt for at være brandstifteren, for med to børn, hus og have, var
det vist ikke så populært at have to jobs

> Som Ole skrev så virker han altid flink og fornuftig, hvilket man ikke kan
> sige om de øvrige dernede...

Arh, det mener du ikke? Jeg synes de er overordentlig flinke, men Cross Jan
og Indehaver Ole og (hvad er det nu han hedder, ham der engang havde Hobro
MC Center?) skal jo køre værkstedet, så de er altid under tidspres, når de
også er nødt til at hjælpe til i butikken.

Rittig



Jan Meyer (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan Meyer


Dato : 05-05-04 19:22


"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
news:4098d29a$0$28844$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> >. Når du går ind i butikken er der stor
> sandsynlighed for at du render ind i en der hedder Jan. Ham skal du lige
> være lidt forsigtig med, jeg tror nok at de får støtte for at have ham.

>
> --
> Mvh. Flemming Sørensen


Ja det er ganske rigtigt , de får støtte for at have mig .......men det er
alt for lidt , så næste gang Flemsus kommer ind så bliver han sgu "vredet"




Jan




flemsus (05-05-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 05-05-04 21:56

"Jan Meyer" <janmeyer@privat.dk> wrote in message
news:409930a4$0$292$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
> "flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
> news:4098d29a$0$28844$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>>> . Når du går ind i butikken er der stor
>> sandsynlighed for at du render ind i en der hedder Jan. Ham skal du
>> lige være lidt forsigtig med, jeg tror nok at de får støtte for at
>> have ham.
>>
>> --
>> Mvh. Flemming Sørensen
>
>
> Ja det er ganske rigtigt , de får støtte for at have mig .......men
> det er alt for lidt , så næste gang Flemsus kommer ind så bliver han
> sgu "vredet"
>
>
>
> Jan

Shit Jan! Du følger alt for godt med. Men det er da godt at se at nogle der
ikke forstår en bakker dig op. Jeg kan kun anbefale Special på alle
leder og kanter.

--
Mvh. Flemming Sørensen

Remove NOSPAM to reply.



Claus Rittig (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 06-05-04 16:53

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:409954c8$0$28452$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> > Ja det er ganske rigtigt , de får støtte for at have mig .......men
> > det er alt for lidt , så næste gang Flemsus kommer ind så bliver han
> > sgu "vredet"

> Shit Jan! Du følger alt for godt med. Men det er da godt at se at nogle
der
> ikke forstår en bakker dig op. Jeg kan kun anbefale Special på alle
> leder og kanter.

Jeg tænkte nok I to kendte hinanden...

Rittig



Dennis (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Dennis


Dato : 05-05-04 18:09


> området. Endvidere interesserer han sig også mere for kunderne end de
> gør hos f.eks. Special eller Motorgården. Og om begge disse kan der i
> hvert fald siges mange negative ting.

Tjaa, Special virker da rimeligt flinke, har godt nok ikke fået lavet
noget der. Men Motorgården der fik jeg lavet et 12Kkm eftersyn lige
efter jeg købte min MC. Jeg sagde til dem at de skulle være opmærksomme
på evt. fejl da jeg havde mulighed for at henvende mig til sælger og få
udbedret dem. Et par dage efter jeg fik min mc tilbage kunne jeg ikke
starte mc'en, batteriet var dødt. Hmm, et smut ud til motorgården, fik
konstateret at det var batteriet. Mekanikeren der havde serviceret mc'en
kom tilfældigvis forbi da vi stod ude i værkstedet og undersøgte mc'en,
han havde da godt nok været nødt til at lade flere gange på batteriet
mens han udførte service Hvorfor f.... havde de så ikke henvendt
sig så jeg kunne få skiftet batteriet ??
Udover det så fik de også hældt lidt for meget olie på den, med det
resultat at jeg fik blæst olie op i luftfilteret. Fandt så også ud af et
par dage senere at benzinhanen ikke virker som den skal. Det nævnte de
jo så heller ikke noget om ved Motorgården, og de har jo haft tanken af
da de stillede ventiler. Jeg har jo nok bare været uheldig med
mekanikeren der servicerede mc'en. Der er jo nok andre der har oplevet
det modsatte og fået en knald god service.

Det gode af det hele er så at det fik mig til at tage den beslutning om
at købe en Haynes bog og så selv lave eftersyn fremover.

--

Dennis

Armand (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-04 18:50


Lars Ernst Andersen <larsea@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en
news:40980eb4$0$28839$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa
>
> Har lige købt en GPZ500S, men synes den lyder til at kunne trænge til en
> ventiljustering mv, da jeg heller ikke ved hvorn¨år det er gjort sidst.

Lige lidt malurt i bægeret:
Den sidste jeg oplevede købe at GPZ500 "som bare lige skulle have
knastkæden justeret", slap først af med lyden efter at vi havde skilt hele
motoren ad og skiftet bundkæden! =

Man køber da ikke et køretøj som "kun lige skal justeres" (hvorfor gør
sælger så ikke "kun" det selv?) :-|

--
Armand.





Jacob Bunk Nielsen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 05-05-04 22:15

"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> writes:

> Æhm, af ren nysgerrighed kunne jeg egentligt godt tænke mig at vide, hvordan
> man kan høre om motoren trænger til en ventiljustering?

Hvis ventilspillerummet er lidt stort, så kan man høre at det tikker
fra ventilerne. Det er relativt ufarligt, men kan koste lidt
performance.

Hvis ventilspillerummet er for småt kan man ikke høre det, men så kan
man risikere at ventilen ikke lukker helt, og derfor heller ikke
bliver kølet af ventilsædet. Det kan have uhensigtsmæssig indvirkning
på ens financielle situation når den brænder en ventil :-\

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste