Slip-on potte til gs500
Fra : Kasperkk

Dato : 04-05-04 07:09

Jeg er ikke umiddelbart i nærheded af min motorcykel og jeg står og mangler
et mål på udstødningens diameter. Er der en der ved hvor stor den udvendige
diameter er der hvor en evt. slip-on skal monteres?

Kasperkk
GS500E

Ps Jeg hørte en gs500 med anden udstødning i går. Den lød kanon...Desværre
nåede jeg ikke lige at fange ham så jeg kunne se hans løsning

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-05-04 13:45

"Kasperkk" <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
udvendige
> diameter er der hvor en evt. slip-on skal monteres?

For at montere en slip-on på en GS500 er du nødt til at save lydpotten af!
Dvs. næste gang du skal til syn kan du risikere at skulle ud at købe ny
udstødning igen.

Rittig

Fra : Kasperkk

Dato : 04-05-04 21:16

> For at montere en slip-on på en GS500 er du nødt til at save lydpotten af!
> Dvs. næste gang du skal til syn kan du risikere at skulle ud at købe ny
> udstødning igen.

ja det ved jeg godt...det er noget pis, men sådan er det jo.
Jeg er totalt solgt. De kan altså komme til at lyde kanon fedt hvis man er
til det...

Kasperkk
GS500E

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 04-05-04 22:31

> ja det ved jeg godt...det er noget pis, men sådan er det jo.
> Jeg er totalt solgt. De kan altså komme til at lyde kanon fedt hvis man er
> [...]
Løsningen findes da; enten sørger du for at få fat i en krave, der passer på
begge dele af den gamle, afsavede udstødning.
Så kan du montere den gamle potte igen til syn.
Prisen er at du fortsat skal slås med det originale forrør - du kan hoppe,
danse, råbe, skrige og male det hvert år - det ruster
alligevel !
Eller du kan købe BSM's rustfrie system til den - denne fås i 2 udgaver:
Future, som er "street legal" og Vampire - der ikke er
det. Vampire har klart bedre (mere) lyd og sku' kunne dæmpes med en
"DB-killer" (vistnok bare en fløjte som i de glade
knallertdage) når der er brug for det (læs: syn !).
Begge modeller kan købes hos flere danske forhandlere - eller louis.de. Pris
omkring 3.500
Derfor kører jeg stadig med rustne rør og maler hvert år....
Forresten: køber du "larme udgaven" har du jo stadig din originale til syn -
så kan du spare den der DB-killler

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Richard

Dato : 04-05-04 22:45

Jesper Hedegaard wrote:

> Eller du kan købe BSM's rustfrie system til den - denne fås i 2 udgaver:
<snip>
> Begge modeller kan købes hos flere danske forhandlere - eller louis.de. Pris
> omkring 3.500
> Derfor kører jeg stadig med rustne rør og maler hvert år....

Aner ikke, hvordan det lyder, men hvis prisen betyder noget, og en
udenlandsk leverandør ej heller, har Predator Exhaust,
predatormotorsport.co.uk et rustfrit 2:1- gadeanlæg til blot £ 222.77.
Leveres også i en mere åben udgave til "race", eller hvad det nu kan
blive til

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 05-05-04 09:21

Kasperkk wrote:
> [...]
>
> Ps Jeg hørte en gs500 med anden udstødning i går. Den lød
> kanon...Desværre nåede jeg ikke lige at fange ham så jeg kunne se

Hvad med et komplet Laser system, jeg gav 4000 hos lydmuren, og det lød
rigtigt fedt!
--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Kasperkk

Dato : 05-05-04 10:16

> Hvad med et komplet Laser system, jeg gav 4000 hos lydmuren, og det lød
> rigtigt fedt!

Jeg synes bare det er mange penge når man tænker på hvad motorcyklen kostede
(37k)

Men jeg hørte en den anden dag og den lød fandme fedt!

Kasperkk

Fra : Rune \(Bandit600RR\)

Dato : 05-05-04 10:32

Kasperkk wrote:

> Jeg synes bare det er mange penge når man tænker på hvad motorcyklen
> kostede (37k)

Siger du til en der kører med et Vance & Hines system til 7500,- på en mc
til 56K

> Men jeg hørte en den anden dag og den lød fandme fedt!
>
> Kasperkk

Det er jo lige det. Du skal lige huske på at du får ikke noget for
udstødningen når du sælger din mc. Så hvor lang tid regner du med at beholde
den? Hvis du kun vil beholde den et år endnu, så vent, og brug pengene på
den nye mc! Men hvis du regner med at beholde den et godt stykke tid endnu
så køb løs det giver et stort plus til køreglæden

--
Best regards Rune
www.Bandit600RR.dk

Fra : Armand

Dato : 05-05-04 17:39

> Jeg synes bare det er mange penge når man tænker på hvad motorcyklen
> kostede (37k)

Head on the nail! :-|

--
Armand.

Fra : Kasperkk

Dato : 05-05-04 20:50

> Head on the nail! :-|

nemlig Jeg havde egentlig slået koldt vand i blodet, men så mødte jeg
lige en den anden dag. Den lød bare rigtig fedt, så mit lille hovede blev
fuldstændig overfyldt med tanken om, at eje sådan en udstødning også!

Kasperkk

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 05-05-04 21:36

Kasperkk wrote:

> [...]
> jeg lige en den anden dag. Den lød bare rigtig fedt, så mit lille
> hovede blev fuldstændig overfyldt med tanken om, at eje sådan en

Hej.

Hvem kender ikke det !, jeg så en Bandit 1200 med et fuldt Akrapovic
titanium race system *MUMS*, eller måske et fuldt Yoshimura race system.

Men en udstødning til 9500.- på en gammel Bandit der måske er 60 K værd !,
men fristet bliver man sq, måske til næste år !

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen