Motorrenovering Fiat Uno Turbo 1.4..
Fra : John Sahl

Dato : 13-05-04 11:21

Hejsa,

Jeg vil være taknemmelig for folks input om hvad de ville skifte
i en motor der har været kørt tør for olie/vand, turboen er brændt
af og erstattes med en GT25BB og jeg vil generelt tune videre
på den...

Desuden er jeg nødt til at spørge om der er nogen der kender
nogen jeg tør overlade opgven til, det er lidt svært for mig at
gøre når jeg arbejder i Ungarn og kun komme hjem i weekenden..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 13-05-04 13:28

Hej John....

Kedeligt med din bil ! Kondolancer herfra ......

"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> wrote in message
> [...]
> i en motor der har været kørt tør for olie/vand, turboen er brændt
> af og erstattes med en GT25BB og jeg vil generelt tune videre

Hvis den er kørt tom får både olie & vand, kan der jo være sket alt fra
revne lejepander & blæst toppakning, til en decideret nedsmeltning..... Hvis
det er en bil du er ved at købe ubeset, ville jeg nok medregne en
ombytningsmotor i prisen.....

> Desuden er jeg nødt til at spørge om der er nogen der kender
> nogen jeg tør overlade opgven til, det er lidt svært for mig at
> gøre når jeg arbejder i Ungarn og kun komme hjem i weekenden..

Jeg har meget gode erfaringer med Westspeed i Kvong, men det er på
specifikke opgaver som f.eks. slibning af knastprofiler, boring af blokke
(også med avanceret offset for at gøre plads til rigtigt store stempler),
flugtboring af plejlstænger osv., men jeg kender ikke meget til hans priser,
og slet ikke til hvordan han håndterer opgaver som er egentlige
totalprojekter.

Hvis du mangler en rigtigt hurtig Fiat 1100 maskine (Den lavede på et
tidspunkt 245 heste ved (vistnok) 9,2 kRPM) har jeg måske en på hånden...
Nogle af stumperne er faktisk lavet hos Westspeed, men motorstyringen er en
"NAaK-tingest"... Så ved du vistnok at det ikke bare er pjat

Send mig en mail direkte, hvis du er interesseret....

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 13-05-04 17:26

> [...]
> i en motor der har været kørt tør for olie/vand, turboen er brændt
> af og erstattes med en GT25BB og jeg vil generelt tune videre

ARGH! Betyder det at bilen _er_ fundet?

> Desuden er jeg nødt til at spørge om der er nogen der kender
> nogen jeg tør overlade opgven til, det er lidt svært for mig at
> gøre når jeg arbejder i Ungarn og kun komme hjem i weekenden..

Min mekaniker - hvis han har tid! Han er pt. igang med et lign. projekt på
en Audi A4 1,8t Avant og han tager ikke lige så meget for det som en aut.
Fiat forhandler. Han har erfaringer fra div. tunede biler (bl.a. har han
selv haft en gl. Uno Turbo) samt alm. personbiler, så jeg tror ikke det vil
være noget problem for ham at lave. Du kan ringe til mig hvis det har
interesse.

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-05-04 18:03

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> ARGH! Betyder det at bilen _er_ fundet?

Et indlæg fra den anden tråd om Unoen:

--
MVH
Claus Fabritius

Fra : John Sahl

Dato : 14-05-04 21:38

Cosworth POWER wrote:
> [...]
> personbiler, så jeg tror ikke det vil være noget problem for ham at
> lave. Du kan ringe til mig hvis det har interesse.

Jeg giver dig lige et kald når jeg selv har set bilen....

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-05-04 17:29

> [...]
> i en motor der har været kørt tør for olie/vand, turboen er brændt
> af og erstattes med en GT25BB og jeg vil generelt tune videre

Jeg kan desværre ikke hjælpe med hvad der skal kigges på, men der skal
desværre nok laves en del :(

> Desuden er jeg nødt til at spørge om der er nogen der kender
> nogen jeg tør overlade opgven til, det er lidt svært for mig at
> gøre når jeg arbejder i Ungarn og kun komme hjem i weekenden..

www.mmr.se skulle efter sigende være dygtige og de har priser på deres
hjemmeside. Måske det var værd at snakke med dem. Når du alligevel er igang
med renoveringen kan du lidt så godt få flowed dit topstykke med det samme.
Der skulle ligge nogle latente heste i det.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-05-04 19:02

John Sahl wrote:
> Hejsa,
>
> Jeg vil være taknemmelig for folks input om hvad de ville skifte
> i en motor der har været kørt tør for olie/vand,

Jeg tror jeg ville finde en anden maskine, der er rimeligt meget der kan
være ødelagt af en tur uden olie/vand.
Krumtap, plejlstænger, stempler, forringer, knastaksel, topstykke osv
Alt afhængigt af hvor langt/længe de har kørt uden smøring/køling.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 14-05-04 21:38

Per Beer Hansen wrote:
> Jeg tror jeg ville finde en anden maskine, der er rimeligt meget der
> kan være ødelagt af en tur uden olie/vand.

Enig, men lige min er en af dem der er uden katalysator og
dermed lidt flere Hk end de andre.

> Krumtap, plejlstænger, stempler, forringer, knastaksel, topstykke
> osv Alt afhængigt af hvor langt/længe de har kørt uden
> smøring/køling.

Ja, jeg får den først at se i morgen formentligt, er lige
vendt hjem fra Ungarn.. Det trælse er at den gik virkeligt
godt som den var, så jeg håber det er minimal skade,
hvis det bare er turbo og eventuelt toppakning der er
død er jeg lykkelig.. Men det er næsten utopi at tro.

Fra : Thomas

Dato : 13-05-04 20:38

> [...]
> nogen jeg tør overlade opgven til, det er lidt svært for mig at
> gøre når jeg arbejder i Ungarn og kun komme hjem i weekenden..

Jeg kan kun sige en ting!!! Jeg er fandme harm over at nogle kan behandle
andre folks ting sådanne, og især herhjemme. Hvis nogle gutter absolut
skal have det sjovt, kan de fandme spæde i kassen sammen og købe en rusten
Uno Turbo og køre race i den, 4 mand, 5 kilo hver vel. Det kan alle sku
financiere herhjemme, er det det de vil!!!!

Men godt at selve din karosse ikke har taget skade

Mvh

Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 14-05-04 21:40

Thomas wrote:
> Men godt at selve din karosse ikke har taget skade

Ja, virkelig lækkert, er lidt spændt på mine dæk og fælge
om de er helt smadrede..