Links til tysk bildatabase.
Fra : TGD

Dato : 11-05-04 17:58

Hej gruppe,

Der florer tit links til tyske bildatabaser her på gruppen - men kan
selvfølgelig ikke finde dem når de skal bruges.

Er der en venlig sjæl der kan diske op med et parstykker, gerne nogen der
henvender sig til danskere der vil importere eller har en god røvfuld
dieselslæder i db'en.

På forhånd tak.

Fra : Lars

Dato : 11-05-04 19:56

Hejsa.

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message

> [...]
> Er der en venlig sjæl der kan diske op med et parstykker, gerne nogen der
> henvender sig til danskere der vil importere eller har en god røvfuld

www.autoscout24.de

Har en del - kigger selv efter en 530d dernede...

** Lars

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 11-05-04 20:02

On Tue, 11 May 2004 20:55:36 +0200, "Lars" <news41dot@landligt.dk>
wrote:

>www.autoscout24.de
>Har en del - kigger selv efter en 530d dernede...

www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=3&id=11111111137048454&

Jeg ville hellere ha' en kombi:
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=4&id=11111111137207587&

/Mogens
frie mennesker i et frit land ønsker fri hastighed

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-05-04 20:14

On Tue, 11 May 2004 21:01:38 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> [...]

Når du så skal se, om prisen er nogenlunde i orden:

www.autobudget.de

>/Mogens
>frie mennesker i et frit land ønsker fri hastighed

I hvert fald så "fri", som det var før 30/4.

Fly

Fra : Lars

Dato : 12-05-04 10:26

Hey,

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=3&id=11111111137048454&
> Jeg ville hellere ha' en kombi:
> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=4&id=11111111137207587&

Ah.. Nice - jeps - det skal også være en kombi her. Og meget gerne
shadowline (tror jeg det hedder) hvor der ikke er paneler i "træ" over det
hele. Selvfølgelig med læder, navigation og det hele. Så smækker man den her

http://www.creative-nightshifts.com/carx.htm

Og en lille Mini-ITX PC omme bagi, i stedet for CD-Changeren, og så har du
både MP3, Video, internet og mail integreret i dytten for 4000 ekstra.
Heheh.. Det bliver altså sjovt at komme til Sverige!

Det der lyse læder i øvrigt - det ser rigtig cool ud til en sort bil syntes
jeg. Men specielt konen er noget nervøs for om det er megasvært at holde
pænt...

** Lars

Fra : Lars

Dato : 14-05-04 07:46

Hejsa,

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote in message

> Ah.. Nice - jeps - det skal også være en kombi her. Og meget gerne
> shadowline (tror jeg det hedder) hvor der ikke er paneler i "træ" over det
> hele.

Denne her, tak

http://tinyurl.com/26wsp

** Lars

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-05-04 15:22

On Fri, 14 May 2004 08:46:25 +0200, "Lars" <news41dot@landligt.dk>
wrote:

>Denne her, tak - http://tinyurl.com/26wsp

Jep, men følgende ville afholde mig fra at købe:
1) kørt for meget
2) farven
3) ingen Tieferlegung ligesom fælgene ikke er "BMW"

/Mogens

Fra : Lars

Dato : 16-05-04 17:39

Hej Mogens,

> Jep, men følgende ville afholde mig fra at købe:
> 1) kørt for meget

I forhold til hvad? Den har så vidt jeg kan regne kørt 40-50.000 km/årligt -
det er vel ikke specielt meget for sådan en, hvis den altså er serviceret
korrekt undervejs. Jeg regner selv med at køre cirka samme årlige
kilometerantal. Der er vel mindst 500.000 kilometer i motoren hvis man
passer den...

> 2) farven

Den passer nemlig nu rigtig fint til min smag. Jeg vil ha' den i sort eller
mørkeblå.

> 3) ingen Tieferlegung ligesom fælgene ikke er "BMW"

Ligger der noget rent praktisk bag dette - eller er det blot et spørgsmål om
smag?

** Lars

Fra : Mugges cubic-POWER !

Dato : 16-05-04 18:42

On Sun, 16 May 2004 18:38:58 +0200, "Lars" <news41dot@landligt.dk>
wrote:

> [...]
>korrekt undervejs. Jeg regner selv med at køre cirka samme årlige
>kilometerantal. Der er vel mindst 500.000 kilometer i motoren hvis man

Nix - BMW kører langt fra så langt...

>Den passer nemlig nu rigtig fint til min smag. Jeg vil ha' den i sort eller
>mørkeblå.

OK...

>Ligger der noget rent praktisk bag dette - eller er det blot et spørgsmål om
>smag?

Smag...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : Lars

Dato : 16-05-04 19:43

Heysa,

"Mugges cubic-POWER !" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Nix - BMW kører langt fra så langt...

Hmmm... Hvor langt kører de så? Hvor kan jeg mon læse mere om det? Det ville
være lidt surt hvis motoren står af efter 200.000... Jeg har fundet en del
omkring 530D i E39 udgaven rundt omkring på nettet, og har intet set om at
den skulle have problemer med at motoren ikke holder. Men det kan
selvfølgelig være det "bare" er mig der har uforholdsmæssigt store
forventninger til den.

** Lars
..

Fra : Mugges cubic-POWER !

Dato : 16-05-04 19:58

On Sun, 16 May 2004 20:43:10 +0200, "Lars" <news41dot@landligt.dk>
wrote:

> [...]
>den skulle have problemer med at motoren ikke holder. Men det kan
>selvfølgelig være det "bare" er mig der har uforholdsmæssigt store

Jeg har senest hørt det fra en bilhandler, som overvejende handlede
med brugte BMW- og Mercedes-taxa. Han nævnte, at en BMW slet ikke
kører de mange km, som MB eksempelvis gør. Jeg vil gerne selv købe en
3.0d, men det bliver i så fald med langt færre km end 150.000 km - jeg
skal sgu ikke ud at finde en ny maskine....

Jeg mener at huske, at du skal have den uden afgift - så ville jeg
SLET ikke have een med så mange km. Merprisen for færre km er jo
mikroskopisk. Smid ønkset om navigation over skulderne og brug pengene
på "færre km" istedet, IMO.
(org. navi er alt for dyr i drift ift. PDA-løsningen - men TV'et er
selvfølgelig okay at få....)

Fra : Lars

Dato : 16-05-04 20:25

Hej Mogens,

> Jeg har senest hørt det fra en bilhandler, som overvejende handlede
> med brugte BMW- og Mercedes-taxa. Han nævnte, at en BMW slet ikke
> kører de mange km, som MB eksempelvis gør.

Det har jeg så også hørt - det er nok ikke uden grund heller, at det er MB
man ser som taxi. Men det er trods alt en anden slags kørsel end det jeg
skal køre, som er noget med 2 x 100 km dagligt. Jeg har ikke flere timers
daglig tomgang.

> 3.0d, men det bliver i så fald med langt færre km end 150.000 km - jeg
> skal sgu ikke ud at finde en ny maskine....

Men hvis den ikke holder til mere... Selv i Sverige hvor jeg skal have den
koster en ny 530d jo 400.000 i basisudgaven, så den skulle da gerne holde
til lidt mere end 200.000 kilometer....

> Jeg mener at huske, at du skal have den uden afgift - så ville jeg
> SLET ikke have een med så mange km. Merprisen for færre km er jo
> mikroskopisk.

Jeg skal bruge en bil der kan æde nogen kilometer uanset om den har kørt
80.000 eller 140.000... Som sagt regner jeg med at det bliver omkring
50-60.000 km/år. Og ja, den er uden afgift, da jeg skal have den på svenske
plader.

> (org. navi er alt for dyr i drift ift. PDA-løsningen - men TV'et er
selvfølgelig okay at få....)

Jeg har en PDA løsning i dag, den fungerer da klart fedt - men alle de
ledninger alle vegne... *suk* Det ville til gengæld være ret ufedt, syntes
jeg, at have en BMW 5'er med navigation siddende i min iPAQ inklusive
diverse ledninger og sager... Vil også gerne have TV-skærmen så jeg kan
putte en PC om bagi bilen og køre MP3 mm derfra. Det er jo da ikke
anderledes end at falder jeg over et godt tilbud uden nav så kan jeg jo tage
den og så købe navigationen seperat. Men jeg syntes altså ikke det ser ud
til at det er SÅ stort forskel igen prisen/km tallet om den har nav eller ej
på de brugte.

** Lars

Fra : Allan Møller

Dato : 11-05-04 20:42

> www.autoscout24.de

Utroligt den ikke er lavet på engelsk. (Endnu ?)

Mvh. Allan

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-05-04 20:53

On Tue, 11 May 2004 21:41:44 +0200, "Allan Møller" <allan@allanm.dk>
wrote:

>Utroligt den ikke er lavet på engelsk. (Endnu ?)

Puds brillerne: Nederst på siden står der:

English | Polska | PYCCKNÑ | Türkçe ||| Europa

Fly

Fra : Allan Møller

Dato : 11-05-04 21:02

> Puds brillerne: Nederst på siden står der:
>
> English | Polska | PYCCKNÑ | Türkçe ||| Europa

Aaahhhh - tak !

Mvh. Allan

Fra : TGD

Dato : 11-05-04 20:19

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,

Jeg bukker og skraber det var lige hvad jeg manglede...