Vectra B - Olie
Fra : Thomas Schnell Øster~

Dato : 11-05-04 17:11

Hej NG

Jeg har en Vectra B fra 98, ca 124000 km.
Den bruger ca 1,5 liter olie på 5000 km (6 måneder)
er dette et normalt olieforbrug eller skal jeg til at være
opmærksom på nogle ting....

Mvh

Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 11-05-04 19:38

On Tue, 11 May 2004 18:10:37 +0200, "Thomas Schnell Østergaard"
<schnell@nospam.jensen.mail.dk> wrote:

>Jeg har en Vectra B fra 98, ca 124000 km.
>Den bruger ca 1,5 liter olie på 5000 km (6 måneder)
>er dette et normalt olieforbrug eller skal jeg til at være
>opmærksom på nogle ting....

Jeg har en Omega 3.0i-24, som nu har rundet 177.000 km - den har
tilsvarende brugt olie mellem serviceeftersynene siden erhvervelsen
ved km 85.000, så dét skal du IMO ikke spekulere på.

Dét, du skal tage dig i agt for, ér en ændring i forbruget - på min
Omega har dét ligget fast i hele forløbet. Tilsvarende var/er et fast
forbrug af olie "hverdagen" på mine Fiat'er, Galant'er, Alfa'er osv.

/Mogens

Fra : Thomas Schnell Øster~

Dato : 11-05-04 19:43

> [...]
> ved km 85.000, så dét skal du IMO ikke spekulere på.
>
> Dét, du skal tage dig i agt for, ér en ændring i forbruget

Yeps...men har kun haft bilen i et lille års tid....
så må jo bare holde øje med forbruget fra nu af....
Men takker for de vise ord

Mvh
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 11-05-04 21:04

> Dét, du skal tage dig i agt for, ér en ændring i forbruget - på min
> Omega har dét ligget fast i hele forløbet. Tilsvarende var/er et fast
> forbrug af olie "hverdagen" på mine Fiat'er, Galant'er, Alfa'er osv.

Sådan er det med de biler fra sydlige lande. Godt man kører én fra nord.
)

M.v.h.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 11-05-04 21:12

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Sådan er det med de biler fra sydlige lande. Godt man kører én fra nord.
>)

Min genbo deler vist ikke din opfattelse - hans völle æder vist mere
olie end bensin ;)

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-04 19:50

> Jeg har en Vectra B fra 98, ca 124000 km.
> Den bruger ca 1,5 liter olie på 5000 km (6 måneder)

Jeg har en Vectra 2.0 fra 1990 - den bruger een liter pr 6.000 km.

Sådan har det været siden maskinen var ny - jeg kender den forrige ejer.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henry

Dato : 11-05-04 23:06

> [...]
> Den bruger ca 1,5 liter olie på 5000 km (6 måneder)
> er dette et normalt olieforbrug eller skal jeg til at være

Jeg havde en Vectra 1.8i, 98 fra ny og kørte 155.000km i den. Jeg har aldrig
oplevet at den er gået fra max til min på olie standen mellem eftersyn som
der er 15000 imellem. Jeg ved ikke hvor meget max til min er i forbrug. Jeg
dog synes at 1,5 liter lyder noget højt i forbrug det ville jo svare til 4,5
litter mellem eftersyn ~ det er vel omtrent det samme som der fyldes på når
du er til eftersyn.

Har du prøvet selv at køre bagved den, lugter den grim eller ryger den meget
blå rør er det et klart signal på at der er noget galt.

mvh
Henry

Fra : Thomas Schnell Øster~

Dato : 12-05-04 06:14

"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse news:40a14e34$0$455>
> [...]

meget
> blå rør er det et klart signal på at der er noget galt.

Ingen af delene...den kører og lugter som den skal...
Men jeg synes nu også det lyder af meget.

Mvh
Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 12-05-04 07:37

"Thomas Schnell Østergaard" <schnell@nospam.jensen.mail.dk> wrote in message news:40a1b2ae$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> meget
>
> Ingen af delene...den kører og lugter som den skal...
> Men jeg synes nu også det lyder af meget.

Der går historier om at Opel accepterer et forbrug på 1 liter olie på 1000 km
på en ny motor (Zafira) - helt vanvittigt.
1 liter på 5-6000 km er imho ikke alarmerende.

/Jakob

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-04 18:02

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der går historier om at Opel accepterer et forbrug på 1 liter olie på 1000
km
> på en ny motor (Zafira) - helt vanvittigt.

Det samme gør BMW og en masse andre.

M.v.h.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 16-05-04 07:20

Tue, 11 May 2004 18:10:37 +0200, skrev Thomas Schnell Østergaard, på
16 linier, i <40a0fafe$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

> [...]
>Den bruger ca 1,5 liter olie på 5000 km (6 måneder)
>er dette et normalt olieforbrug eller skal jeg til at være
Vectra A 1,8 1L på 15.000 km
Vectra B 2,0 DTI 1,2 L pr 15.000 km
de er åbenbart blandt de opel'r der bruger mindst olie.

Du er sikker på den spiser det ikke ikke smider det?

Karsten
Horsens