Gas installation eller
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-05-04 21:17

Hej NG

Nu læste jeg lige tråden om gasflasker, og der var så en der atter gjorde
opmærksom på søfartstyrelsen regler om godkendt installation.

Mit spørgsmål lyder så, hvornår er det en installation, jeg mener, har man
et gasblus man tager frem og kobler flasken til hver gang det bruges og
frakobler det efterfølgende, er det så en installeation?

Er det forbudt at have en af de blå flasker liggende i en kistebænk når der
ikke er monteret en regulator på den!!!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-05-04 03:17

Uheldigvis faldt Jan Rasmussen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
det
> bruges og frakobler det efterfølgende, er det så en installeation?

Jeg mener ikke, at det er tilladt at bruge hverken campinggasudstyr
eller andre løse installationer i en båd. Jeg mener, at hvis man skal
bruge gas overhovedet, så skal det være en godkendt installation.

> Er det forbudt at have en af de blå flasker liggende i en kistebænk
> når der ikke er monteret en regulator på den!!!

Nej, men den må max være på 2 kg. Der er vist en noget større grænse,
hvis den står over dæk. Men den må naturligvis ikke være tilsluttet
noget.

Claus