Gasflaksestandarder
Fra : Lars

Dato : 11-05-04 00:07

Jeg har købt båd i Sverige.

Den er udstyret med gaskamin og gaskogeapparat.
Gasanlæget forsynes fra flasker med flaksekode 2012.
Det er vist nok også det man kalder primusflasker.
Ifølge BP er de flasker udgået af det danske marked for 3-4 år siden.

Det er jo ærgeligt, nu da jeg har 2 flasker i båden som kunne have været
byttet for småpenge hvis de stadig var gangbare.

Alternativet er at gå over til CGI flasker. (Camping Gas International)
Vi kommer til at sejle en del i Tyskland, Sverige, Norge, Holland, England
og måske Polen. Derfor skal det være internationalt bytbare flasker.

Een CGI flaske 2 kg. koster 630,- m/gas
Een CGI flaske 3 kg. koster 718,- m/gas
Men så skal jeg også have Regulator og jeg er blevet fortalt jeg også skal
have adaptor til hver flaske.

Mine spørgsmål er om det er rigtigt at man ingen steder kan få 2012 flasker
i DK?
Er det rigtigt, hvis jeg skifter til CGI flasker at jeg skal investere i en
adaptor til hver flaske?
Er priserne ens over hele landet?
Er der et brugtmarked for gasflasker?

Lars

Fra : Hanne og Hans

Dato : 11-05-04 09:53

Gå til den og udskift flaskerne til CGI , dem kan du få over det meste af
europa. Der skal kun bruges en adapter.Det system jeg har, sidder
regulatoren for sig selv med en slange til adapteren. Prisen er sikkert ens
over hele landet, da det er Kosangas der sidder på det. Du kan da prøve at
avertere efter flasker i dk.marked.privat.baad eller i et camping blad.
Hans

Fra : Troels Hansen

Dato : 11-05-04 16:55

Hanne og Hans wrote:
> Prisen er sikkert ens
> over hele landet, da det er Kosangas der sidder på det. Du kan da prøve at
> avertere efter flasker i dk.marked.privat.baad eller i et camping blad.

Priserne på gasflasker plejer at være helt ens (og enormt stor) fra nye
af. Køb dem brugt da de kun har værdi hos en forhandler, og ikke ved
videresalg.

Fra : Erik Hovedskou Chris~

Dato : 11-05-04 19:13

Lars <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev:
> [...]
<Klip>

>Alternativet er at gå over til CGI
> [...]
Hej Lars husk også lige
>Alle gasinstallationer i danske både/skibe skal opfylde
Søfartsstyrelsens regler.

http://www.kjoeller.com/gasinstallationer.htm

http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/gas.asp

--
Husk for at blive en god fisk lær at svømme