Udskiftning af forrør
Fra : Q

Dato : 10-05-04 23:32

Mit 4-hjulede askebæger bestemte sig for at knække forrøret for 2. gang
indenfor et år, og denne gang var der ikke meget gods tilbage at svejse i,
så jeg måtte på jagt..

Brugte et par timer på at finde et sted hvor stumpen var på lager.. Pølede i
godt 2 timer med at få løsnet bolte fra kat og manifold, baksede det nye rør
på plads og bøvlede yderligere en lille times tid med at få skidtet skruet
fast....

Hvordan f*nden håndterer mekkeren de der fjeder-bolt-tingester, der holder
forrør op på manifolden ?? De er da ikke til at få på plads igen, når man
skal ramme et gevind i manifolden med mig liggende under bilen med en
topnøgle med kardanled ( har ingen grav/lift, og det er umuligt at komme til
ovenfra med min ellers rimeligt velassorterede værktøjskasse )

Jeg nåede til det punkt hvor jeg var på kanten til at svejse lortet fast,
men undlod dog

Er det mig der ikke kender tricket, eller er det bare noget bøvl?

mvh

peter, som ikke har det store perlegruscertifikat...

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 11-05-04 06:56

Q wrote:

> Er det mig der ikke kender tricket, eller er det bare noget bøvl?
>
> mvh
>
> peter, som ikke har det store perlegruscertifikat...

Hejsa ..

Jeg har selv haft fornøjelsen af at se hele to super-dæk folk godt gale
i skralden netop af den grund. Beslaget (på forrøret) til samlingen skal
bøjet i form for at det er have med at gøre. Jeg skiftede selv pakningen
på et tidspunkt og det to kun 10min .. men det to de kære super-dæk folk
over 1.5t at monterer et nyt forrør

/Jan