Dækmærket "Wanli"?
Fra : Schulz

Dato : 10-05-04 08:02

Hejsa!

Nogen der har en kommentar til dækmærket "Wanli". Jeg synes ikke rigtigt, at
jeg kan finde noget om det på nettet.

På forhånd tak!

Mvh
Martin

Fra : hanzen

Dato : 10-05-04 08:23

"Schulz" <schulz@schulzcomputer.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Nogen der har en kommentar til dækmærket "Wanli". Jeg synes ikke rigtigt,
> [...]

Det lyder kinesisk.

http://www.ciao.com/Wanli_Sommerreifen__1128664

http://www.nebraskatire.com/truck/wanli/wanli.htm

--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-05-04 08:25

"Schulz" <schulz@schulzcomputer.dk> wrote in message
> Hejsa!
>
> Nogen der har en kommentar til dækmærket "Wanli". Jeg synes ikke rigtigt,
at
> jeg kan finde noget om det på nettet.

Så har du dælme ikke kigget ret godt - en hurtig googling på "wanli
tyre" gav 375 hits - og som forventet ud fra navnet er dækket såmænd
kinesisk...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Soren Kuula

Dato : 10-05-04 10:06

Schulz wrote:
> Hejsa!
>
> Nogen der har en kommentar til dækmærket "Wanli". Jeg synes ikke rigtigt, at
> jeg kan finde noget om det på nettet.

Der ER kinesisk, og navnet er lidt sjovt:

wan = 10000
li ~ 500 m.

Så "5000 km", men det betyder egentlig bare "meget langt".

Den kinesiske mur kaldet også wanli changcheng - 5000 km lange mur, så
det er et lidt patriotisk navn.

MCH
Søren

Fra : Schulz

Dato : 10-05-04 11:43

Ja! Ok... Jeg havde faktisk fundet ud af, at dækket er kinesisk, men det,
jeg mente, var, om nogen havde en kommentar til dækkets kvalitet og evner
m.m.... Det har jeg nemlig ikke rigtig fundet noget om...

Undskyld den dårlige formulering af det oprindelige indlæg...

Mvh
Martin

Fra : Aksel

Dato : 15-05-04 23:04

> [...]
> Hejsa!
>
> Nogen der har en kommentar til dækmærket "Wanli". Jeg synes ikke rigtigt,

Jeg har engang søgt på anmeldelser af Wanli dæk, kan ikke huske hvor jeg
fandt dem, sikkert Google.

http://www.tyres-online.co.uk/discus/messages/3/21.html?SaturdayJanuary1720040651pm

Det er dæk som jeg ikke ville bruge på noget der er mere krævende end en
trillebør.

Hilsen Aksel