4x4 sporing hvor i kbh området?
Fra : Jonas R.

Dato : 08-05-04 09:56

Nogen som kender et sted hvor jeg kan få sporet min bil? Det er en Audi
quttro og det behøves ikke koste en bondegård :)

/jonas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 10:00

On Sat, 8 May 2004 10:56:21 +0200, "Jonas R." <hihi@hihi.dk> wrote:

>Nogen som kender et sted hvor jeg kan få sporet min bil? Det er en Audi
>quttro og det behøves ikke koste en bondegård :)

Du skal køre ud til Ivar i Farum - han er go'
Det er relativt dyrt, men snak med ham om det -> prisen...
Ivar Jensen Autogummi A/S
Farum Gydevej 91
3520 Farum
Tlf.: 44 95 85 55

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-05-04 10:12

Hej!

Mogens Knudsen wrote:

> Du skal køre ud til Ivar i Farum - han er go'

A'men brother :) Jeg overlader ihvertfald ikke andre til Escorten. Der er jo
tale om finmekanik

> Det er relativt dyrt, men snak med ham om det -> prisen...

Jeps, det kan godt betale sig.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 10:20

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>A'men brother :) Jeg overlader ihvertfald ikke andre til Escorten. Der er jo
>tale om finmekanik

Finmekanik og Escort i samme sætning ... det hænger ganske enkelt
ikke sammen ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-05-04 10:22

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Finmekanik og Escort i samme sætning ... det hænger ganske enkelt
> ikke sammen ;)

Næh hov!

Well, der kan godt være lidt om snakken. Omend den faktisk kører ganske
glimrende. Mangler bare lige at få lavet hornet (igen, igen, igen)*1 og skiftet
forruden (flænge i førersiden) og så kan den blive synet i næste måned...

*1 = Først kortsluttede det forbistrede piezo-horn. Det blev skiftet efter jeg
allerede havde forsøgt med et nyt relæ. Så kørte jeg hjem fra værkstedet hvorpå
hornet var konstant slået til da jeg nåede til Holte... Hmm, pille sikring ud og
hjem... Nå, et par dage efter satte jeg den i igen, og hornet virkede fint. Et
par mdr. efter kan jeg slet ikke aktivere det pga. defekt kontakt i rattet.

Jow, jow, det går fint :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 10:55

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Næh hov!

Hehe..... jag havde Oldhøj's signatur i baghovedet - 2cv og
overclockning ;)

> [...]
>forruden (flænge i førersiden) og så kan den blive synet i næste måned...

De horn, de horn ... Nisse's horn drillede også, og manden baksede
med kontakten i rattet (sådan en slæbekontakt....)

Hvad skete der - han glemte at sætte de 2 fjedre i, så første gang han
dyttede, blev den bare ved : Piinligt !

>*1 = Først kortsluttede det forbistrede piezo-horn.

Piezo-horn ?

Du må have et horn som "færgen" har ;) til sidste syn, tabte
synsmanden kaffekoppen. Jeg har tillagt mig den vane, at være flink,
og siden jeg har erfaret, det går meget højt op i om ens horn nu også
virker, så giver jeg et lille kækt trut, når jeg triller ind i
synshallen , well, lidet havdejeg glemt, at jeg havde sat en temmeligt
kraftigt horn på bilen (sådan et kompressoragtigt et)

>Jow, jow, det går fint :)

Jep - jeg venter bare på et ophold i regnen, så skal jeg ud igen på
gårdspladsen, og pukle videre med projekt rør_under_gårdsplads

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-05-04 11:00

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Hehe..... jag havde Oldhøj's signatur i baghovedet - 2cv og
> overclockning ;)

Hehe :)

> [...]
> med kontakten i rattet (sådan en slæbekontakt....)
>
> Hvad skete der - han glemte at sætte de 2 fjedre i, så første gang han

Sur fejl :) Escorten har jo airbag ved kontakten, så man er aldrig _helt_ rolig
ved operationen... Havde også rettet af da jeg skulle have instrumentpanelet ude
for at skifte <suk> varmeapparat.

Nå ja, og blinkarmen skal også skiftes - skidtet vil ikke slå fra efter
højresving + det lange lys hænger af og til.

(Finmekanik? Måske, men holdbart? Nej

> Piezo-horn ?

Sådan et 250,- sæt fra Ford. Det er _vist_ et piezo-element der sidder i hvert
af de to horn (høj/lav tone).

> Du må have et horn som "færgen" har ;) til sidste syn, tabte
> synsmanden kaffekoppen.

Hehe. Nej, så højt lyder det ikke. Men jeg burde have monteret et kompressorhorn
:)

> Jep - jeg venter bare på et ophold i regnen, så skal jeg ud igen på
> gårdspladsen, og pukle videre med projekt rør_under_gårdsplads

Yuch! Så hellere skrive noget hardware-dokumentation inde i varmen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 13:34

>Yuch! Så hellere skrive noget hardware-dokumentation inde i varmen :)

Hehe - jeg har da "hjælpemidler"

Et 24 mm bor, der kan bruges til at gemme en række frikadellestumper
nede i mulden, og gravko'en klarer resten

http://www.dkfritidbil.dk/spas/en_gravko.htm

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-05-04 13:35

Hej!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-05-04 17:26

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Et 24 mm bor, der kan bruges til at gemme en række frikadellestumper
> nede i mulden, og gravko'en klarer resten

Uden at kigge, så gættede jeg på gødyret

Hvad vil du så anbefale her (gødyret vejer 3 kg).

Men det er rimelig nemt at beskæftige sådan nogle størrelser

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 17:38

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Uden at kigge, så gættede jeg på gødyret

;)

>Hvad vil du så anbefale her (gødyret vejer 3 kg).

substral !

>Men det er rimelig nemt at beskæftige sådan nogle størrelser

Joehhhh.....

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-05-04 13:21

> Jep - jeg venter bare på et ophold i regnen, så skal jeg ud igen på
> gårdspladsen, og pukle videre med projekt rør_under_gårdsplads

Du kender jo dybdegangen på det rør
Her har det btw ikke regnet hele dagen, må hellere lave noget havearbejde.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 13:30

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Du kender jo dybdegangen på det rør

Jep - det nye rør ligger dog ikke ret dybt denne gang, da det ligger
armeret i beton denne gang - med ekstra træktråde

(bitter erfaring ...)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-05-04 11:42

jan@stevns.net wrote:

> Finmekanik og Escort i samme sætning ... det hænger ganske enkelt
> ikke sammen ;)

Lol, jeg troede det var overclocking og 2CV der ikke matchede..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-05-04 13:18

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> A'men brother :) Jeg overlader ihvertfald ikke andre til Escorten. Der er
jo
> tale om finmekanik

Læs lige hvad det er du skriver:
Jeg overlader ihvertfald ikke andre til Escorten.

Mon ikke der skulle stå følgende:
Jeg overlader ihvertfald ikke Escorten til andre.

Lille forskel, stor virkning

--
mvh Uffe (der dagligt overlader konen og Sierra til hinanden
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-05-04 13:36

Hej!