Benzintank-indikator på BMW E30 (87-)
Fra : ///JJ

Dato : 07-05-04 20:50

Hej,
Min bil har en tank på 63L (Ældre modeller har 55L).
Mit spørgsmål går på om min bil har en lampe der lyser når tanken er ved at
være tom?

Jeg har aldrig set lampen lyse, og er derfor i tvivl. Jeg har nervøst prøvet
at køre tank-måleren ret langt ned, men jeg er for pivet til at køre tør, så
jeg stopper altid den leg ret hurtigt!

Måleren i min bil går til 60 L men jeg tanker maks ca. 46-48 L når måleren
er ved at være i bund. Tror I jeg har 15 L mere i tanken og at det er min
måler der er unøjagtig?

///JJ

Fra : Mikael L

Dato : 07-05-04 23:16

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> er ved at være i bund. Tror I jeg har 15 L mere i tanken og at det er min

Ja der er en lampe der lyser, hvis altså lampen virker. Jeg vil først være
nervøs når du har tanket 58L og lampen stadig ikke lyser. Den skal ikke lyse
før der er ca. 10L tilbage.

Mikael