Kn prisen pressen ved købaf fabriksny bil?
Fra : Ann Bergsman

Dato : 07-05-04 14:52

Jeg har hørt at man i dag kan presse forhandlerne på prisen ved køb af
fabriksny bil. For år tilbage havde forhandleren vist kun nogle få tusinde i
avance, men jeg har hørt at der er mange tusiden (15-20) at gå efter ved køb
af bil til omkring 25-300.000 kr.

Jeg ser p.t. selv på en fabriksny Mazda 6 2.0 Touring som komer lige omkring
285.000 plus alt "det løse"!

Jeg hører gerne fra nogle med erfaring på området!

Fra : chr

Dato : 07-05-04 15:21

"Ann Bergsman" <englodden10@mail.dk> wrote in message
> [...]
omkring
> 285.000 plus alt "det løse"!
>
> Jeg hører gerne fra nogle med erfaring på området!

det er fordi der bla. er tvangsavance på bilerne.

Chr.

Fra : Peter Larsen

Dato : 07-05-04 15:33

for ca. en måned siden så jeg i tv noget om et firma der forhandlede
billigere bilpriser med forhandlerne på deres kunders vegne. Det er jo meget
smart hvis man ikke lige selv er så heldig med at presse forhandleren.

Peter

Fra : TRX

Dato : 07-05-04 15:39

korrekt det hedder www.dinbilforhandler.dk
mvh lasse
"Peter Larsen" <Peter.Larsen@(fjern mig)mail.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:409b9e30$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Ann Bergsman

Dato : 07-05-04 17:26

Ja, jeg har godt hørt det med "Tvangsavancer" men har ikke helt styr på hvad
de giver forhandleren af muligheder. Jeg er ikke den bedste til at "prutte",
og hvis den "spejlblnake" sælger eks. siger, at tvangsavance betyder at han
SKAL tjene så meget og derfor slet ikke kan give rabat, så mangler jeg lidt
iskolde facts at kaste tilbage.

Ved du lidt mere om det?

Fra : anders majland

Dato : 08-05-04 12:26

> og hvis den "spejlblnake" sælger eks. siger, at
> tvangsavance betyder at han SKAL tjene så meget og derfor slet ikke
> kan give rabat, så mangler jeg lidt iskolde facts at kaste tilbage.

Forhandleren må såmend gerne sælge med tab. Tvangsavancen er kun i
forhold til afgiften. Hvis bilen f.eks koster 100000kr incl
tvangsavanven på de 9% (mener jeg det er) betales der afgift af de
100000kr. Er forhandelerens avance "kun" 9% gives der ikke rabat på
afgiften selvom forhandleren skulle sælge den billigere. Hvis man ikke
gjorde sådan ville det jo næsten være en 3000kr billigere bil bare
forhandlere pillede 1000kr af sin fortjeneste.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henning

Dato : 07-05-04 17:46

On Fri, 7 May 2004 15:51:59 +0200, "Ann Bergsman"
<englodden10@mail.dk> wrote:

> [...]
>af bil til omkring 25-300.000 kr.
>
>Jeg ser p.t. selv på en fabriksny Mazda 6 2.0 Touring som komer lige omkring

Har lige købt Mazda6 Sport stationcar, fik 10.000,- i rabat da jeg
spurgte til "flåderabat". Han skrev firmanavnet på slutsedlen, det var
åbenbart nok til at halde hans ryg fri?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-05-04 06:27

Ann Bergsman wrote:
> Jeg hører gerne fra nogle med erfaring på området!

Prøv:
http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/koncept.htm

--
Mvh. Morten Fruergaard