Peugeot 406 HDi Kombi
Fra : Thomas Forsberg

Dato : 07-05-04 08:59

Nogle som kender noget til denne eller ved hvor man kan finde nogle
anmeldelser af denne har prøvet FDM men her har man kun de tekniske data -
håber der er nogle som kan hjælpe

Go weekend

MVH
T.F.

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 07-05-04 09:00

Glemte at skrive at bilen er en 2.0 hdi sprit ny fra 2004 med 110 hk

Fra : Sonil

Dato : 07-05-04 09:38

Bilen har kun 2 stjerner i crashtesten, og ville ikke være mit valg.

Mvh
Mikkel

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-05-04 09:54

On Fri, 7 May 2004 10:37:48 +0200, "Sonil" <virker@ikke.dk> wrote:

>data -
>

>Bilen har kun 2 stjerner i crashtesten, og ville ikke være mit valg.

Den har fået 3. Der er jo tale om den nysete. Den du taler om er indtil
2001.

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=105

Fly

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 07-05-04 12:20

jeg var ude og prøvekøre den idag syntes dårligt man lægger mærke til at det
er en diesel larmer ikke ret meget og trækker også godt selv om den "kun"
har 110 hk - om det skal være tdi eller common rail har jeg svært ved at
svare på da jeg kun har prøvet hdi'en men indtil nu har den overrasket
positivt.

MVH
T.F.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-05-04 23:06

On Fri, 7 May 2004 13:19:39 +0200, "Thomas Forsberg"
> [...]

>har 110 hk - om det skal være tdi eller common rail har jeg svært ved at
>svare på da jeg kun har prøvet hdi'en men indtil nu har den overrasket

Vil du ikke kunne gøre en bedre handel ved at købe samme mærke igen?
www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5314

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-05-04 23:15

KLIP

> Vil du ikke kunne gøre en bedre handel ved at købe samme mærke igen?
> www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=5314

Har du været ude at se på MB..?

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-05-04 23:14

On Sat, 8 May 2004 00:14:50 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Har du været ude at se på MB..?

Lukket

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 07-05-04 23:18

KLIP

> Lukket

Hold da helt op.....

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-05-04 23:21

On Sat, 8 May 2004 00:17:53 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Hold da helt op.....

"Firmaet" ønsker nok ikke sælge biler - så jeg må finde en anden...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 08-05-04 06:26

Måske har nu fået et godt tilbud på min nuværende Octavia RS og en
Skodaforhandler ville næppe give det samme RS'en har ofte et gensalgsproblem
står som regel længe før nogen køber dem.
Skal idag ned og forhandle de sidste detaljer på plads omkring bilen

MVH
T.F.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-05-04 13:11

> har 110 hk - om det skal være tdi eller common rail har jeg svært ved at
> svare på da jeg kun har prøvet hdi'en men indtil nu har den overrasket
> positivt.

Jeg har selv en HDi 1,4 og den er langt fra lige så økonomisk som en TDi. I
går kørte jeg til Hamburg og tilbage bare for at lave noget - 15,7 km/l. Det
synes jeg ikke er specielt imponerende. Min kollega har en C5 2,0 HDi 110hk
og den kører ca. 12 km/l - det er jeg heller ikke imponeret af.
Men motoren sig selv er ellers rigtigt fin. Den kører glimrende, starter
fint i kulde og trækker udemærket (set i lyset af de 70hk).

/Kasper Hansen

Fra : Jens

Dato : 08-05-04 22:20

Kasper Hansen [8270] <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote:

> Min kollega har en C5 2,0 HDi 110hk
> og den kører ca. 12 km/l - det er jeg heller ikke imponeret af.

Det er da i sandhed heller ikke imponerende. Kører han virkelig råddent?
Jeg har - ved virkelig rådden kørsel - været nede på 14,5 km/l. De
normale 16,5 km/l er jeg heller ikke imponeret af - men jeg er ellers
glad for motoren, som ikke giver megen anledning til bøvl.
--

/ Jens (Xantia 2,0 HDI Weekend)

Fra : Thomas Forsberg

Dato : 09-05-04 08:17

Jeg overvejer bokstuning af bilen det ser jo ud til at man kan opnå ekstra
km ved at monteren en sådan - er der nogen som har nogle erfaringer eller
kan bekræfte at det reellt giver flere km ??

MVH
T.F.

Fra : Peter G C

Dato : 09-05-04 21:18

"Thomas Forsberg" <darksaintREMOVE@bredband.net> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer bokstuning af bilen det ser jo ud til at man kan opnå ekstra
> km ved at monteren en sådan - er der nogen som har nogle erfaringer eller
> kan bekræfte at det reellt giver flere km ??

Jeg har ikke fået flere km ud af en boxtuning, men heller ikke færre....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jens

Dato : 09-05-04 21:36

Peter G C <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Jeg har ikke fået flere km ud af en boxtuning, men heller ikke færre....

Hvilken boks er det nu du har i?
--

/ Jens

Fra : Peter G C

Dato : 10-05-04 19:59

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken boks er det nu du har i?

en fra www.fgamotorsport.dk - får en varm anbefaling herfra.

/Peter

Fra : Jens

Dato : 10-05-04 20:09

> en fra www.fgamotorsport.dk - får en varm anbefaling herfra.

Deres website nævner 2 forskellige til PSA-diesler: En FGA-boks,
tilsluttet dyserne, og en Power System boks.

Hvilken én dækkes af din anbefaling?
--

/ Jens

Fra : Peter G C

Dato : 10-05-04 20:26

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Deres website nævner 2 forskellige til PSA-diesler: En FGA-boks,
> tilsluttet dyserne, og en Power System boks.
>
> Hvilken én dækkes af din anbefaling?

Jeg har ikke prøvet power system-boksen - den er af ældre dato.

Jeg prøvede begge bokstyper fra FGA - dels én af typen på hver dyse (ændrer
så vidt jeg husker åbningstiden); dels en af typen der sættes ind på
trykføleren (øger dieseltrykket). Jeg valgte den sidstnævnte da der var riv
i den - momentforøgelsen var massiv og kommer meget kraftigt. Den anden er
blødere. Jeg kan godt li' at mærke at turboen tager fat ved 1.500
omdrejninger.

Sælgeren, Thomas Landberg, er meget hjælpsom og giver gerne gode råd og
monterer.

Begge bokse kan justeres til højere og lavere ydelse, hvis man måtte ønske
det.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jens

Dato : 10-05-04 20:50

> [...]

> i den - momentforøgelsen var massiv og kommer meget kraftigt. Den anden er
> blødere. Jeg kan godt li' at mærke at turboen tager fat ved 1.500

Tak spids - jeg troede lige at der kun var 2 typer at vælge imellem - og
så er der 3.

Jeg tror at jeg ofrer en opringning én af dagene.

Tak for dit input.
--

/ Jens

Fra : Peter G C

Dato : 10-05-04 20:56

"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Tak spids - jeg troede lige at der kun var 2 typer at vælge imellem - og
> så er der 3.

Stop nu lige en gang!

Power system boksen er principielt af samme type som én af FGA-boksene: den
sidder på trykføleren. Boksen er blot produceret af et andet firma. Boksen
er formeligt forældet på nuværende tidspunkt. Du bør holde dig til
FGA-boksene.

> Jeg tror at jeg ofrer en opringning én af dagene.
>
> Tak for dit input.

Velbekomme. Lad mig høre, hvad du får købt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ole N

Dato : 07-05-04 21:54

Jeg har lige afleveret et eksemplar af "Bilen"? på biblioteket. Mener det
var dec. 2003, men prøv at søge på bibliotek.dk
Jeg havde bestilt det af samme grund som dig, da de havde en bedst i test
imellem 406, Passat, Modeo og Laguna Diesel stationcar.
Her "vandt" Lagunaen, mens det så ud som om de synes 406'eren var det
næstbedste valg, selvom den jo er en ældre modeltype end de to andre. Jeg
kan ikke huske argumenterne mod 406, men jeg kan huske at de ikke kunne lide
sikkerheden, og at de syntes bilens linier og interiør virkede "gammeldags".
(Jeg er enig).

Har selv en 406 stc. 2.0 ST

Mvh OleN