Så kan de lære det
Fra : phk

Dato : 07-05-04 06:00

Jeg blev i går udsat for en af de mange bilister der ynder at køre helt op i
bagsmækken af en - og jeg fandt et effektivt våben. Jeg holdt mobiltelefonen
op midt i mellem forsæderne. Sandelig om ikke han øjeblikkelig holdt afstand
:)

Lidt en skam, jeg havde plads til 4 minutters video med ham med ham som
hovedperson :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-05-04 06:36

phk skrev:

> Lidt en skam, jeg havde plads til 4 minutters video med ham med ham
> som hovedperson :)

ROFL
Hans

Fra : T Schmidt

Dato : 07-05-04 07:50

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> [...]
afstand
> :)
>
> Lidt en skam, jeg havde plads til 4 minutters video med ham med ham som

.... og du syntes selv det er smart at køre i overhalningssporet og filme ud
igennem bagruden?

Hvis ja: Så lå du vel i venstre spor for at overhale en lastbil 3 km.
længere fremme.

TS

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-05-04 08:01

"T Schmidt" <tsFJERN@tschmidt.dk> skrev :

>... og du syntes selv det er smart at køre i overhalningssporet og filme ud
>igennem bagruden?

Og du synes selv det er smart at antage det værste om folk ?

Fra : T Schmidt

Dato : 07-05-04 08:39

<jan@stevns.net> wrote in message
> "T Schmidt" <tsFJERN@tschmidt.dk> skrev :
>

> Og du synes selv det er smart at antage det værste om folk ?

Nej - jeg mener bare ikke, at trafiksikkerheden bliver bedre af at folk vil
dokumenter ulovligheder med deres mobiltelefoner med indbygget kamera. Det
vil ofte skabe langt farligere situationer end det vedkommende forsøger på
at filme.

Det er da lidt af en præstation at køre med 130 km/t på motorvejen og filme
ud af bagruden... og desuden er det forhåbentlig ulovligt - selv om politiet
naturligvis har meget mere travlt med at fange de banditter der kører 135
km/t på en øde motorvej.

Jeg bliver også fuldstændig tosset når en bagvedkørende ligger 50 cm. fra
min kofanger og blinker med lygterne... men den bedste løsning er altså at
trække ind og lade ham/hende passere.

Hvad vil man i øvrigt bruge optagelsen til?

TS

Fra : phk

Dato : 07-05-04 08:53

"T Schmidt" <tsFJERN@tschmidt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
politiet
> naturligvis har meget mere travlt med at fange de banditter der kører 135

1. Hvor har jeg skrevet det var på motorvej?
2. Man bliver ikke noteret hvis man kører 135 km/t.
3. Jeg skrev heller ikke noget om hvor hurtigt jeg kørte.
4. Jeg kørte 80 km/t (ægte)
5. Lad være med at digte videre selv, som jeg tidligere har opfordret dig
til. Du er ikke god til det.

> Jeg bliver også fuldstændig tosset når en bagvedkørende ligger 50 cm. fra
> min kofanger og blinker med lygterne... men den bedste løsning er altså at
> trække ind og lade ham/hende passere.

Nu er det altså ikke alle steder man kan trække ind og lade nogen passere og
da slet ikke når der liggern en tæt pakket stime bag en som _alle_ vil køre
hurtigere end loven tillader og gerne før det er muligt. Dét ville være
farligt om noget ..

> Hvad vil man i øvrigt bruge optagelsen til?

Godt spørgsmål hvis jeg havde fået noget i boksen. Da jeg (endnu) ikke har
forbindelse mellem telefon og computer ville jeg formentlig bruge det til at
vise som skræk og advarsel nede i den lokale "jeg holder ikke afstand klub"
(de bliver nødt til at have lokale klubber, da en landsdækkende klub bliver
for stor).

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 07-05-04 14:57

> .......i den lokale "jeg holder ikke afstand klub"
> (de bliver nødt til at have lokale klubber, da en landsdækkende klub
bliver
> for stor).
*LOL*

/Lars (Esbjerg)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-05-04 15:09

On Fri, 7 May 2004 09:53:14 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

> [...]
>(de bliver nødt til at have lokale klubber, da en landsdækkende klub bliver

Tja, hvis man kan se nummerpladen når at bilen begynder at holde
afstand, så vil jeg da mene at man pr princip bør kunne "forfølge"
bilens fører med det. Men den anden løsning er at installerer et kamera
i sin bagsmæk, som så optager bagud, eller som udløses når at folk
kommer for tæt på.

Så skulle kameraet selvfølgelig vinkles således at man får både
nummerplade og fører med på filmen og så vil jeg mene at man har en
godtnok grundlag til at kunne fremlægge den til politiet som så bør
udstede en bøde til føreren af bilen.
Flemming Jacobsen

Fra : phk

Dato : 07-05-04 08:55

> [...]
> <jan@stevns.net> wrote in message

> Det er da lidt af en præstation at køre med 130 km/t på motorvejen og

Nu er det jo ikke os alle sammen der har en Passat som hopper og danser hvis
hastigheden skulle komme op på 130.

--
Per, Esbjerg

Fra : T Schmidt

Dato : 07-05-04 10:42

> Nu er det jo ikke os alle sammen der har en Passat som hopper og danser
hvis
> hastigheden skulle komme op på 130.

Nej, det er det forhåbentlig ikke - for det er da godt nok lidt irriterende
i længden.

Heldigvis har en dygtig dækmand lokaliseret ovalitet i min ene fælg - og
udskiftet den... så nu kører den skam fint igen.

Mvh.
TS

Fra : Jogster

Dato : 07-05-04 09:07

> Jeg bliver også fuldstændig tosset når en bagvedkørende ligger 50 cm. fra
> min kofanger og blinker med lygterne... men den bedste løsning er altså at
> trække ind og lade ham/hende passere.

Står der ikke i færdselsloven at man skal blinke med lygterne når man skal
overhale??

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-05-04 09:22

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Står der ikke i færdselsloven at man skal blinke med lygterne når man skal
> overhale??

Hvor står det i i færdselsloven at man _skal_.??

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jogster

Dato : 08-05-04 08:07

> Hvor står det i i færdselsloven at man _skal_.??

?? hvor ved jeg det fra?? men du skal signalere med lys når du vil
overhale...

Fra : Jogster

Dato : 08-05-04 08:26

Altså jeg syntes også det lyder underligt... Hvis der var nogle der blinkede
til mig, ville jeg føle mig provokeret... Men tog kort til mc for et par mdr
siden, og der var spørgsmålet der, og jeg brokkede mig meget... Og der sagt
lærer at man skulle give signal med lyset når man ville overhale (ik
blinklys)... Der var bare ingen der gjorde det...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-05-04 19:59

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> skrev i en meddelelse

> ?? hvor ved jeg det fra?? men du skal signalere med lys når du vil
> overhale...

Korrekt men det er ikke fjernlyset primærfunktion, og vel ret beset - må det
vel heller ikke den situation bruges så det blænder andre trafikanter..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-05-04 19:52

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Står der ikke i færdselsloven at man skal blinke med lygterne når man skal
> overhale??

Nej. Blinken med lygterne er vist kun nævnt under faresignaler. (Man skal
blinke med lygterne - hvis det ikke kan bruges, sekundært hornet)

/Caspersen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-05-04 07:04

Jogster wrote:

> Står der ikke i færdselsloven at man skal blinke med lygterne når man skal
> overhale??

Hmmm det vil jeg sgudde risikere, man kan jo møde en af de utallige
galninge der begynder at skumme om munden bare man viser den mindste
smule engagement i trafikken.

--
Roberto Saldo

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-05-04 09:44

> [...]
>vil ofte skabe langt farligere situationer end det vedkommende forsøger på

Du begår i mine øjne den samme fejl som mange andre, når du focuserer
på andre end den der laver noget trafikfarligt - i dette tilfælde den
bagvedkørendes manglende forståelse for at holde afstand.

>Det er da lidt af en præstation at køre med 130 km/t på motorvejen og filme
>ud af bagruden...

Lidt af en præstation ? Hvorfor mener du det ?

>og desuden er det forhåbentlig ulovligt

Desuden er det forhåbentligt ? - altså du modsiger dig selv.

>...- selv om politiet naturligvis har meget mere travlt med at fange de
>banditter der kører 135 km/t på en øde motorvej.

Hvori består relevansen mellem at holde sin mobil op så et kvaj kan se
den, og så lige det at politiet hapser fartbisser ?

Underlig retorik !

>Jeg bliver også fuldstændig tosset når en bagvedkørende ligger 50 cm. fra
>min kofanger og blinker med lygterne... men den bedste løsning er altså at
>trække ind og lade ham/hende passere.

Jeg bliver ikke en gang sur - jeg bliver stiktosset! Specielt når jeg
kører på en almindelig landevej, eller i højrebanen på en motorvej.

>Hvad vil man i øvrigt bruge optagelsen til?

Overså du, at bare det at bæskubberen så telefonen fik ham til at
forstå et vink med en vognstang ?

btw... så virker det skam også helt fint med et kamera der blitzer ;)

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-05-04 10:17

jan@stevns.net skrev:

> btw... så virker det skam også helt fint med et kamera der blitzer ;)

....endnu en gang:

ROFL
Hans

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-05-04 10:28

On Fri, 07 May 2004 10:44:01 +0200, jan@stevns.net wrote:

[snip]
>btw... så virker det skam også helt fint med et kamera der blitzer ;)

Nu når vi er ved alternative metoder.

Jeg har overvejet at installere en "tredie stoplygte" i forruden med en
100 watt pære i. Den kan jeg så tænde, når der kommer en fisende med
hele julebelysningen tændt.
Så kan han lære at slukke de tåbelygter, kan han.

Fly

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-05-04 10:41

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Jeg har overvejet at installere en "tredie stoplygte" i forruden med en
>100 watt pære i. Den kan jeg så tænde, når der kommer en fisende med
>hele julebelysningen tændt.

Jeg er helt seriøst ved at lave et display, med et par hundrede røde
og gule high_power led's ;)

Just for fun - og når jeg keder mig ...... der skal eddergodtnok
bores nogle huller i plexi'en

På den anden side er det sgu nemmere at forchrome hele røven (*1), så
kan de jo få deres eget lys lige i fjæset igen ;)

Det var sgu' nemmere da man kørte med forchromerede kofangere

(*1 på bilen, naturligtvis......)

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-05-04 10:45

Fly Christensen skrev:

> [...]
> med hele julebelysningen tændt.
> Så kan han lære at slukke de tåbelygter, kan han.

....jeg har en gammel Marshall 180 mm. liggende; man kan tænde en smøg
med dén på 10 meters afstand (sad på min fatters bil)...
Hans

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-05-04 11:01

> Jeg har overvejet at installere en "tredie stoplygte" i forruden med en
> 100 watt pære i. Den kan jeg så tænde, når der kommer en fisende med
> hele julebelysningen tændt.

Hvis blot ikke du kobler det sammen med stoplyset er det nok OK. men ikke
sammen med stoplys, da stoplyset ikke må blænde.

> Så kan han lære at slukke de tåbelygter, kan han.

Enig..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-05-04 11:07

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev :

>Hvis blot ikke du kobler det sammen med stoplyset er det nok OK. men ikke
>sammen med stoplys, da stoplyset ikke må blænde.

Hvor har du den ide fra ?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-05-04 13:31

Hej Jan
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvor har du den ide fra ?

Læs f.eks. færdselsloven evt. en teoribog.

Ingen tegnlyssignaler/markeringslys må blænde.

Har lige haft det i forbindelse med udvidelse af mit gamle "pap" (41 år
gammelt) fra D til D+ep. Det f@....e hårdt.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-05-04 20:26

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev :

>Læs f.eks. færdselsloven evt. en teoribog.

det står ikke i færdselsloven ... måske i en teoribog, hvori der også
står en del andet vrøvl

>Ingen tegnlyssignaler/markeringslys må blænde.

well.... du mener ikke fjernlys kan blænde ?

>Har lige haft det i forbindelse med udvidelse af mit gamle "pap" (41 år
>gammelt) fra D til D+ep. Det f@....e hårdt.

Noget er gået galt ;)

Mit styrebrev er da også temmeligt nyligen blevet udvidet, og under
*den* teori , blev det ikke neævnt

Hårdt og hårdt er da så meget sagt.

Fra : Peter Weis

Dato : 07-05-04 21:19

<jan@stevns.net> wrote:

> well.... du mener ikke fjernlys kan blænde ?

Det er vel hverken et signallys eller et markeringslys, i modsætning til
blinklys, positionslys og stoplys.

mvh
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-05-04 21:58

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>Det er vel hverken et signallys eller et markeringslys, i modsætning til
>blinklys, positionslys og stoplys.

Selvfølgelig hører det under signallys ~ noget man giver tegn med :)

Fra : Peter Weis

Dato : 08-05-04 07:44

<jan@stevns.net> wrote:

> Selvfølgelig hører det under signallys ~ noget man giver tegn med :)

Normalt bruger man vel kun fjernlyset til at oplyse vejen, det gør i hvert
fald jeg.
Må man bruge det som signallys her i landet ... fx. som overhalingslys?

mvh
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 09:05

>Normalt bruger man vel kun fjernlyset til at oplyse vejen, det gør i hvert
>fald jeg.

samme her - hvis det virkeligt er nødvendigt (en sjældenhed)

>Må man bruge det som signallys her i landet ... fx. som overhalingslys?

Jada ...... kender du ikke din færdselslov ? <grin>

§ 32. Kørende skal, når det er nødvendigt for at forebygge eller
afværge fare.........

.......Lyssignal gives ved blink med køretøjets fjern- eller nærlys.

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-05-04 09:24

> [...]
> afværge fare.........
>
> ......Lyssignal gives ved blink med køretøjets fjern- eller nærlys.

Ikke enig...ved en alm. overhaling skal man ikke forebygge eller afværge
fare, idet man kun foretager den i tilfælde af, at der ikke kan opstå en
faresituation.

/Caspersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 10:03

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev :

>Ikke enig...ved en alm. overhaling skal man ikke forebygge eller afværge
>fare, idet man kun foretager den i tilfælde af, at der ikke kan opstå en
>faresituation.

Selvfølgeligt vil der altid kunne opstå en faresituation - du kan køre
ad en landevej, og opleve at føreren af bilen pludseligt kommer i
tanke om at han bor i næste hus til venstre, og derfor pludseligt
drejer - så havde det været rimeligt fiks, at man gjorde ham noget
klart.

Hvorfor tror du det kaldes overhalingsblink ?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-05-04 11:41

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> klart.
>
> Hvorfor tror du det kaldes overhalingsblink ?

Hvis han ikke orienteres sig i spejlene inden han beslutter sig
for at svinge til venstre, hvad får dig så til at tro at han
opdager dit blink med det lange lys??? (Forudsat der ikke er tale
om nattekørsel).

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 13:16

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

> [...]
>for at svinge til venstre, hvad får dig så til at tro at han
>opdager dit blink med det lange lys??? (Forudsat der ikke er tale

Jeg tror man skal være ualmindeligt svagtsynet for ikke at lægge mærke
til et blink med fjernlyset fra bilen bagved ;)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-05-04 14:24

jan@stevns.net wrote:

> Jeg tror man skal være ualmindeligt svagtsynet for ikke at lægge mærke
> til et blink med fjernlyset fra bilen bagved ;)

I dagslys ser man det ikke med mindre man allerede kigger i
spejlet.. Jeg oplever ofte at folk ikke engang bemærker at der
ligger en bil bag dem, så du får mig ikke til at tro at det gør en
forskel om lygterne er tændt eller ej.

--
Hygge..
Thomas

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-05-04 12:18

> [...]
> tanke om at han bor i næste hus til venstre, og derfor pludseligt
> drejer - så havde det været rimeligt fiks, at man gjorde ham noget

Så er det jo ikke en faresituation som følge af overhalingen, men som følge
af den forankørendes kørsel.

> Hvorfor tror du det kaldes overhalingsblink ?

Ja, hvorfor tror du egentlig. Vil du være så rar at finde en dansk lovtekst,
hvor det ord er nævnt ?

/Caspersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 13:25

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev :

>Så er det jo ikke en faresituation som følge af overhalingen, men som følge
>af den forankørendes kørsel.

Hold nu op mester - .........

>Ja, hvorfor tror du egentlig. Vil du være så rar at finde en dansk lovtekst,
>hvor det ord er nævnt ?

Misforstår du ordet "kaldes" ?

Fra : C. Caspersen

Dato : 08-05-04 17:58

> Misforstår du ordet "kaldes" ?

Nej. Misforstår du, at jeg be´r dig om at finde en lovtekst, hvor det står
nævnt, at man inden overhaling skal blinke med nær- eller fjernlygter. Jeg
ved godt, at det er et tysk fænomen. Måske er det også lov i Tyskland ? Men
hvad med Danmark. ?

Det er muligt, at nogen i DK praktiserer det, men det er min påstand, at det
så er en hjemmestrikket regel. Man kunne f.eks. også montere et
overhalingsrotorblink ?

/Caspersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 18:23

>Nej. Misforstår du, at jeg be´r dig om at finde en lovtekst, hvor det står
>nævnt, at man inden overhaling skal blinke med nær- eller fjernlygter.

Åehh - du er (som mig) også glad for at dyrke flue-erotik ;)

Når jeg udtrykkeligt skriver "kaldes" - så er det jo fordi mange
kalder det "et overhalings_blink" ~ "man kipper med lyset"

well - det aktiverer jo sjældent nærlyset, ikke sandt.

Jeg har btw. ikke nogen steder påstået man "skal", men at man kan og
må. At man må - *det* står faktisk nævnt i færdselslovens paragraf
32, under "signaler og tegn"

>Jeg ved godt, at det er et tysk fænomen. Måske er det også lov i Tyskland ? Men
>hvad med Danmark. ?

Jeg ved ikke om det er "tysk", og er faktisk hamrende ligeglad med
hvordan, og under hvilket regelsæt de fører sig frem dernede, når jeg
kører i Danmark.

>Det er muligt, at nogen i DK praktiserer det, men det er min påstand, at det
>så er en hjemmestrikket regel. Man kunne f.eks. også montere et
>overhalingsrotorblink ?

Hjemmestrikket og hjemmestrikket er vidst at tage munden temmeligt
fuld. Både min første kørelærer , tilbage i 75, lærte os at give
tegn, og søreme om ikke også den sidste (indtil nu da...) også lærte
sine "aspiranter" det samme

Man kan vel bare fordybe sig i kørelærervejledningen, de skriver en
del om tegngivning, bl.a til den man ønsker at overhale...

Fra : Casper Bang

Dato : 08-05-04 18:35

> [...]
> fuld. Både min første kørelærer , tilbage i 75, lærte os at give
> tegn, og søreme om ikke også den sidste (indtil nu da...) også lærte

Jeg tog kørekort for omkring 2 år siden... det blev aldrig nævnt at man
skulle blinke til dem man prøver at overhale...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 18:43

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev
:

>Jeg tog kørekort for omkring 2 år siden... det blev aldrig nævnt at man
>skulle blinke til dem man prøver at overhale...

Der er vel forskel på kørerlærere - vores sagde det i forbindelse med
at gøre vedkommende foran opmærksom på vores hensigt.

ordet *skal* blev ikke nævnt - men "kan" blev

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 18:46

On Sat, 08 May 2004 19:43:10 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Der er vel forskel på kørerlærere - vores sagde det i forbindelse med
>at gøre vedkommende foran opmærksom på vores hensigt.
>ordet *skal* blev ikke nævnt - men "kan" blev

Er du ikke lidt "på tværs" idag?
Man skal som udgangspunkt (!) selvfølgelig ikke signalere en
overhaling. Det har jeg aldrig lært - hverken i '74 eller '03...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 18:47

On Sat, 08 May 2004 19:45:50 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> ...eller '03...

....hvor jeg tog det store kørekort !!!

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 18:54

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>...hvor jeg tog det store kørekort !!!

<fnis>

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 18:51

On Sat, 08 May 2004 19:53:57 +0200, jan@stevns.net wrote:

><fnis>

Dén fangede du alligevel

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 18:53

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Er du ikke lidt "på tværs" idag?

Ikke mere end sædvanligt

>Man skal som udgangspunkt (!) selvfølgelig ikke signalere en
>overhaling. Det har jeg aldrig lært - hverken i '74 eller '03...

Du læser vist også ordet "skal" et eller andet sted i teksten forkert

Jeg siger "kan" , ikke *skal*

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-05-04 20:24

> [...]

Måske et tysk fænomen, men pas på med hvordan du bruger det og dit horn,
hvis "pot Jens" opfatter det som chikane får du en bøde på stedet.

Hva' f@...n er det ikke ældre Jan;-/

> lærte os at give
> tegn, og søreme om ikke også den sidste (indtil nu da...) også lærte
> sine "aspiranter" det samme

Ja og ganske fornuftigt, Men i bund og grund må det ikke blænde andre
trafikanter, og det kan det jo i sagens natur, og derfor ikke under
kategorien signallys, Sorry - det nærmer sig flueerotik.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-04 01:41

>Hva' f@...n er det ikke ældre Jan;-/

Nøehhh - nu blev verden jo forpestet med min tilstedeværelse i det
herrens år 57, i forrige århundrede .... så det.....

Er jo blot at regne 57 + 18

(At de Frørup'ske lømler, så i virkeligheden startede deres mobile
karriere som 8 årige, i farmandens gamle Fordson, er en ganske anden
historie ....)

Hov !

<<< kigger i kalenderen.avi >>

Jeg skal vist have æltet dejg, og rullet boller, der er sgu' løbet et
år mere på alderen idag (i nat, that is)

Og søreme om ikke osse den gamle Morris, er blevet et år ældre, den
har nemlig samme føs'da som mig selv......

De fluer, de fluer .....

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-05-04 08:35

> Nøehhh - nu blev verden jo forpestet med min tilstedeværelse i det
> herrens år 57, i forrige århundrede .... så det.....

og så var det vist endda i forrige årtusinde

> Hov !
>
> <<< kigger i kalenderen.avi >>
>
> Jeg skal vist have æltet dejg, og rullet boller, der er sgu' løbet et
> år mere på alderen idag (i nat, that is)

STORT te'løkke herfra
<viftermedflagetforJan.avi>

> Og søreme om ikke osse den gamle Morris, er blevet et år ældre, den
> har nemlig samme føs'da som mig selv......

oss' te'løkk te' den

> De fluer, de fluer .....

Kermit's citat er herligt

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-05-04 09:18

> [...]

> (At de Frørup'ske lømler, så i virkeligheden startede deres mobile
> karriere som 8 årige, i farmandens gamle Fordson, er en ganske anden

Ditto her, dog på en "grå ferguson", kunne kun styre, ikke nå kobling, var
da også kun 4 år (1949) sagde faderen.

TILLYKE

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-05-04 21:04

C. Caspersen wrote:

> Ja, hvorfor tror du egentlig. Vil du være så rar at finde en dansk
> lovtekst, hvor det ord er nævnt ?

Det er nævnt i detail foreskrift for køretøjer:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20011189505REGL

6.04.007
OVERHALINGSSIGNAL

(1)
Fjernlyslygter eller nærlyslygter kan være således tilsluttet, at
lygterne tændes ved aktivering af en fjederpåvirket kontakt. Køretøjets
øvrige lygter må ikke tændes ved betjening af kontakten.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jens

Dato : 08-05-04 22:20

C. Caspersen <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote:

> Ja, hvorfor tror du egentlig. Vil du være så rar at finde en dansk lovtekst,
> hvor det ord er nævnt ?

Ikke eksakt overhalingsblink - men overhalingssignal - er nævnt i
"Udstyrsbekendtgørelsen" - også kaldet " Detailforskrifter for køretøjer
2003" ( BEK nr 9268 af 03/03/2003). Nævnt under punkt 6.04.007. Den kan
ses på:

www.retsinfo.dk - søg på overhalingssignal
--

/ Jens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-04 01:43

spam@finds.dk (Jens) skrev :

> [...]
>"Udstyrsbekendtgørelsen" - også kaldet " Detailforskrifter for køretøjer
>2003" ( BEK nr 9268 af 03/03/2003). Nævnt under punkt 6.04.007. Den kan

takker til både dig og Per - så må den flue sgu' være tværet ud ;)

Fra : Peter Weis

Dato : 08-05-04 10:48

<jan@stevns.net> wrote:

> Jada ...... kender du ikke din færdselslov ? <grin>

Den er jo ikke kommet på gruppens sider endnu, så jeg er lidt bagud med
godnat-læsningen.

> § 32. Kørende skal, når det er nødvendigt for at forebygge eller
> afværge fare.........
>
> ......Lyssignal gives ved blink med køretøjets fjern- eller nærlys.

Egentlig interessant ... hvis man blænder andre med fjernlyset opstår der en
potentielt farlig situation. Den kan man lige advare om ved at blinke med
fjernlyset. Konklusion ... brug blot fjernlyset hele tiden

mvh
Peter

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 11:30

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>Den er jo ikke kommet på gruppens sider endnu, så jeg er lidt bagud med
>godnat-læsningen.

joehhh - den ligger under oplysninger , men er nu også tilgængelig fra
forsiden (en forglemmelse herfra)

>Egentlig interessant ... hvis man blænder andre med fjernlyset opstår der en
>potentielt farlig situation. Den kan man lige advare om ved at blinke med
>fjernlyset. Konklusion ... brug blot fjernlyset hele tiden

hehe.... sådan kan man jo også udlægge det - jeg bruger det ikke,
hvis der er modkørende

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-04 18:56

> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> >
> Mit styrebrev er da også temmeligt nyligen blevet udvidet, og under
> [...]

Blev du enig med dig selv om, at det der med at føre automobil på et mc-kort
ikke holdt i længden?

Eller skal du afløse broderen på nogen af morgenvagterne?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 19:08

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Blev du enig med dig selv om, at det der med at føre automobil på et mc-kort
>ikke holdt i længden?

Det var lige omvendt ;) Lidt surt ikke helt lovligt at måtte tulle
rundt på raketten

>Eller skal du afløse broderen på nogen af morgenvagterne?

Nei uff da - et Hawai-telt i familien er så rigeligt

(Jeg er ikke morgenmenneske)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-04 19:13

> Nei uff da - et Hawai-telt i familien er så rigeligt
>
> (Jeg er ikke morgenmenneske)

>--

Næh nej.

Jeg erindrer stadig med gru en morgen hvor du skulle bringe Hawaii-teltet på
embede, da han havde vrøvl med Fården.

Det billede har brændt sig fast på nethinden, og dukker af og til op når jeg
har mareridt.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 19:21

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Jeg erindrer stadig med gru en morgen hvor du skulle bringe Hawaii-teltet på
>embede, da han havde vrøvl med Fården.

Jeg glemmer det nu heller ikke - jeg var flad resten af dagen ...

Og så blev det satme (pardon my french) snehelvede på hjemvejen

>Det billede har brændt sig fast på nethinden, og dukker af og til op når jeg
>har mareridt.

samme her ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-05-04 21:21

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Nei uff da - et Hawai-telt i familien er så rigeligt
>
> (Jeg er ikke morgenmenneske)

Morgener er gode,

til at lægge sig på

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 08-05-04 20:07

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> well.... du mener ikke fjernlys kan blænde ?

For det første må det ikke bruges således at det blænder andre trafikanter.

For det andet har fjernlys ikke noget med >tegnlyssignaler/markeringslys< at
gøre, herunder hører alene Sidemarkeringslys, markeringlys for og bag på
biler over 2,1 m. samt trailere over 1,6 m., samt blinklys højre/venstre,
harveriblink/katastrofeblink.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-05-04 11:07

On Fri, 7 May 2004 12:01:16 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Hvis blot ikke du kobler det sammen med stoplyset er det nok OK. men ikke
>sammen med stoplys, da stoplyset ikke må blænde.

Nu skulle den jo sidde i forruden, så jeg har ikke tænkt mig at træde på
bremsen.

Til folkder kører tæt på, har jeg tågelys bagi. Det er dobbeltsidet, så
det kan se meget sjovt ud, når ham bagved sætter næsen i vejen - og man
kan læse hans nummerplade igen.

Fly

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-05-04 10:28

> Lidt af en præstation ? Hvorfor mener du det ?
>
> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Da det ifølge paragraf 55a er ulovligt at "benytte håndholdt mobiltelefon
under kørsel" og der står ikke at det er begrænset til at tale i den, det er
dog ikke nævnt om det er mere eller mindre ulovligt end at køre for tæt på
den foranliggende.

Personligt plejer jeg nu helt og holdent at lade det gå ud over den
bagvedliggendes blodtryk frem for mit eget, og det skal lige tilføjes at jeg
ikke er en af de "venstreorienteret" trafikanter.

PS. Nej jeg har aldrig selv gjort noget ulovligt ()

Med venlig hilsen Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-05-04 10:37

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev :

> [...]
>dog ikke nævnt om det er mere eller mindre ulovligt end at køre for tæt på

Der står ikke det er ulovligt at holde den op ;)

>PS. Nej jeg har aldrig selv gjort noget ulovligt ()

Du har med garanti heller aldrig omgået sandheden lidt, well....
lemfældigt ? <grin>

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-05-04 11:07

> Der står ikke det er ulovligt at holde den op ;)

Nu står der ikke at man skal gøre noget specifikt med den, så jeg vil tro at
uanset hvad så falder hammeren hvis man bliver nappet med den i hånden
(mobilen!).

Til gengæld er der en masse andre aktiviteter der kræver lige så stor eller
større opmærksomhed som ikke er nævne med et ord, der står for eksempel ikke
at der er ulovligt at bruge sit videokamera til samme formål.

> Du har med garanti heller aldrig omgået sandheden lidt, well....
> [...]

Nej da, det muligt at politiet vil definere visse handlinger som værende mod
gældende lovgivning men det er vel et spørgsmål om definition.

Med venlig hilsen Kim

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-05-04 12:47

> [...]

>uanset hvad så falder hammeren hvis man bliver nappet med den i hånden

Det er så testen, og den test faldt ikke ud til din fordel ;)

Jeg var en dag ved at sætte svinet på plads i sni holder, da den lå i
min lomme, og knap havde jeg hevet den op af lommen, og var 2 cm fra
at clpse den i holderen, da en MC'er bankede på sideruden..

*Den* måtte han sgu' pakke sammen , og stikke tilbage i papirklemmen

>Til gengæld er der en masse andre aktiviteter der kræver lige så stor eller
>større opmærksomhed som ikke er nævne med et ord, der står for eksempel ikke
>at der er ulovligt at bruge sit videokamera til samme formål.

Jeg kunne finde på en masse ;)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-05-04 13:32

> [...]
> at clpse den i holderen, da en MC'er bankede på sideruden..
>
> *Den* måtte han sgu' pakke sammen , og stikke tilbage i papirklemmen

Nå nu er det ikke sådan at jeg syntes det vil være en fordel hvis du får en
bøde, og ofte rasler de jo også bare med sablen. Mange har set på en løftet
pegefinger for enden af lovens lange arm, selv om betjenten kunne skrive en
bøde ud.

> Jeg kunne finde på en masse ;)
>

> --
> jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
> Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ja meget er set som for eksempel tandbørstning morgenbarbering osv. og folk
kan da stadig overraske, morgenturen med Mr. Bean i Mini'en er jo næsten som
taget ud af virkeligheden.

Med venlig hilsen Kim

Fra : phk

Dato : 07-05-04 08:27

> ... og du syntes selv det er smart at køre i overhalningssporet og filme
ud
> igennem bagruden?

Jeg lå ikke i overhalingssporet men uanset - hvis det kan få nogen til at
holde 50 meters afstand i stedet for 5, så synes jeg det er vældig smart.

> Hvis ja: Så lå du vel i venstre spor for at overhale en lastbil 3 km.
> længere fremme.

1. Jeg lå ikke i venstre spor.
2. Jeg var ikke ved at overhale nogen.
3. Jeg ved ikke om der var 3 km til en lastbil.
4. Det ved du heller ikke.
5. Hvis der er nogen der holder til højre i trafikken er det mig.
6. Hvis der er nogen der bliver rigtig meget irriteret over de båtnakker der
ikke kan holde afstand er det mig.
7. Fortsæt selv.
8. Så var der ikke mere.

--
Per, Esbjerg

Fra : Mark Sandberg

Dato : 07-05-04 10:26

"T Schmidt" skrev i en meddelelse:

> ... og du syntes selv det er smart at køre i overhalningssporet og filme
ud
> igennem bagruden?

Du har da en livlig fantasi og tager en masse for givet, inden du helt
uberettiget overfuser phk.

/Mark.