/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Octavia olieskift koster kassen
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 06-05-04 21:47

Min ærede nabo har sidste sommer anskaffet sig en Octavia 1,9 Tdi med 90 hk.
Det der bare undrer os nu er hvorfor olieskiftet skal koste 2000,-!

Er der nogen der ved noget? Hvilken olie bruger I?

Man sku da mene at de må bruge noget meget dyrt olie til sådan et olieskift.
Det er alene olieskift og filter.

MVH
FOC



 
 
Ukendt (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-05-04 21:51


"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> wrote in
message news:409aa456$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min ærede nabo har sidste sommer anskaffet sig en Octavia 1,9 Tdi med 90
hk.
> Det der bare undrer os nu er hvorfor olieskiftet skal koste 2000,-!
>
> Er der nogen der ved noget? Hvilken olie bruger I?
>
> Man sku da mene at de må bruge noget meget dyrt olie til sådan et
olieskift.
> Det er alene olieskift og filter.

Timelønnen

De skulle nok hen i Fakta efter ny olie, og så ryger der jo let 3 timer à
650,- kr. på
--
Møller



Kim Voss Schrader (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 06-05-04 22:12

Hej!

"Møller" wrote:
>
> Timelønnen
>
> De skulle nok hen i Fakta efter ny olie, og så ryger der jo let 3 timer à
> 650,- kr. på

Hmmm, jeg skulle da hurtigt lave lidt Octavia-service herude på p-pladsen. Jeg
kan klare et olieskift for 1500,- men så følger der også et flot oliefilter med
:)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Freddy O. Christense~ (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 06-05-04 22:25

>> De skulle nok hen i Fakta efter ny olie, og så ryger der jo let 3
>> timer à 650,- kr. på
>
> Hmmm, jeg skulle da hurtigt lave lidt Octavia-service herude på
> p-pladsen. Jeg kan klare et olieskift for 1500,- men så følger der
> også et flot oliefilter med :)

Jeg glemte at sige at det her olieskifte følte naboen sig presset til efter
2000km. Forhandleren syntes det var en god ide at skifte tidligt.

Men 1500,-? Tjah så er der jo lige til et pollenfilter osse.



Kim Voss Schrader (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 06-05-04 22:32

Hej!

"Freddy O. Christensen" wrote:
>
> Jeg glemte at sige at det her olieskifte følte naboen sig presset til efter
> 2000km. Forhandleren syntes det var en god ide at skifte tidligt.

Det er vel det allerførste servicecheck så?

> Men 1500,-? Tjah så er der jo lige til et pollenfilter osse.

Det kan jeg også godt smide oveni u/b

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 30kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Jesper Pedersen (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Pedersen


Dato : 06-05-04 22:02

> Min ærede nabo har sidste sommer anskaffet sig en Octavia 1,9 Tdi med 90
hk.
> Det der bare undrer os nu er hvorfor olieskiftet skal koste 2000,-!
>
> Er der nogen der ved noget? Hvilken olie bruger I?
>
> Man sku da mene at de må bruge noget meget dyrt olie til sådan et
olieskift.
> Det er alene olieskift og filter.

Kan det tænkes det er en af de modeller som køre med longlife olie, det
koster lidt mere en alm motorolie, men så skulle det jo gerne holde 45000 km
eller 2 år

Hvis jeg huske rigtigt gav jeg 168 kr for 1 liter for et år siden, og der
skal vel noget der ligner 4.5 l på en TDI´er så er det første 756 kr væk, så
1 værksteds time til ca 400 kr + moms, det er 500 kr, også koster et
oliefilter nok ca 250 kr ved aut skoda, så lander vi på 1506 kr, og det
kunne måske tænkes der også blev skiftet pollenfilter, så er vi ved at være
der oppe af

Står der ikke på regning hvad der er skiftet ? , for hvis det kun er olie +
filter, så er det dyrt

Mvh Jesper




Freddy O. Christense~ (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Freddy O. Christense~


Dato : 06-05-04 22:07

> Kan det tænkes det er en af de modeller som køre med longlife olie,
> det koster lidt mere en alm motorolie, men så skulle det jo gerne
> holde 45000 km eller 2 år
>
> Hvis jeg huske rigtigt gav jeg 168 kr for 1 liter for et år siden, og
> der skal vel noget der ligner 4.5 l på en TDI´er så er det første 756
> kr væk, så 1 værksteds time til ca 400 kr + moms, det er 500 kr, også
> koster et oliefilter nok ca 250 kr ved aut skoda, så lander vi på
> 1506 kr, og det kunne måske tænkes der også blev skiftet
> pollenfilter, så er vi ved at være der oppe af
>
> Står der ikke på regning hvad der er skiftet ? , for hvis det kun er
> olie + filter, så er det dyrt
>
> Mvh Jesper
Det er da vist ganske vist noget med 50000 km mellem skift. Men mon det er
bedre end at ofre en lidt billigere olie og skifte oftere? Der er da penge
at spare ved at skifte selv. Især hvis de ikke foretager sig andet end
olieskift.

Pollenfilter sagde ikke de noget om.



Lars Hørlyck Sørense~ (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hørlyck Sørense~


Dato : 06-05-04 22:16


"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:409aa8e4$0$127$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
> Det er da vist ganske vist noget med 50000 km mellem skift. Men mon det
er
> bedre end at ofre en lidt billigere olie og skifte oftere? Der er da penge
> at spare ved at skifte selv. Især hvis de ikke foretager sig andet end
> olieskift.

De tester jo nok også et eller andet (stå ihvertfald på fakturaen)
Min Octavia kostede ca 3600 til service ved 50.000 km, så din nabo er da
sluppet billigt

Noget helt andet er jo, at man for at bevare Skodas Livsvarige
mobilitetsgaranti SKAL have den serviceret på et aut. eller partner
værksted. Ikke at forveksle med den 2 årige reklamationsret som ikke stiller
krav om at det foregår på et aut værksted.

/Lars



Jørgen M. Rasmussen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-04 06:15


"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> Det er da vist ganske vist noget med 50000 km mellem skift. Men mon det
er
> bedre end at ofre en lidt billigere olie og skifte oftere? Der er da penge
> at spare ved at skifte selv.

Jeg køre selv Octi, og jeg servicere selv. Alt deres
garantilonglifeservicepis&papir kan de stoppe op i r...., det er kun noget
de finder på for at værkstedet skal slæbe de penge hjem, som de ikke tjener
på bilen. Hvis man læser det med småt er der flere forbehold end garantier
.



Lars Hørlyck Sørense~ (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hørlyck Sørense~


Dato : 07-05-04 06:20


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:409b1b49$0$184$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse
>
> KLIP

> Jeg køre selv Octi, og jeg servicere selv. Alt deres
> garantilonglifeservicepis&papir kan de stoppe op i r....,

Det kan vi jo alle ha' vores meninger om, men det med at servicere selv er
jo lidt svært hvis man har 10 tommelfingre og IKKE er i besiddelse af det
korrekte test udstyr.....

/Lars



Jørgen M. Rasmussen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-04 10:12


"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan vi jo alle ha' vores meninger om, men det med at servicere selv er
> jo lidt svært hvis man har 10 tommelfingre og IKKE er i besiddelse af det
> korrekte test udstyr.....
>
Så kan man gøre sig den tjeneste at finde en uautoriseret mekker, man kan
stole på, så er ihvertfald ½'delen af regningen sparet selv med "regning".
Og hvis bilen får en fornuftig undervognsbeh., får man med 99.99% sikkerhed
ikke brug for GENNEMTÆRINGSgarantien. Du læste rigtigt, der er garanti for
rust, det er først når der er gennemtæring + enmasseandre forbehold, der er
"noget" at hente v. fabrikanten .



Lars Hørlyck Sørense~ (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hørlyck Sørense~


Dato : 07-05-04 12:31


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Så kan man gøre sig den tjeneste at finde en uautoriseret mekker, man kan
> stole på, så er ihvertfald ½'delen af regningen sparet selv med
"regning".

Er der nu også så meget at spare ??

Vores Octavia bliver serviceret hos Skoda
Et alm. eftersyn med olieskift koster ca 1300 i arbejdsløn, dertil kommerså
materialer m.m. hvor det eneste der springer i øjnene er Long Life olien
samt et diesel filter. Vi ender så på en pris på ca 2900 ex moms.

Bil nr 2, en Opel Corsa serviceres hos den lokale automester. Det napper han
3,5 timer for. De koster ca 320 kr stykket, så med materialer o.s.v ender vi
på knapt 2100 kr ex moms . hvis vi tager højde for at olien er dyrere og at
der er et par filtre mere i en Octavia end i En Corsa fra '94 så er der sq
ikke meget at komme efter.

Så kan jeg selvfølgelig bruge en masse tid og kræfter på at finde en anden
der måske er 50 kr billigere pr. time, men når tilliden er der ml mig og
mekkeren, og bilen SKAL køre hver dag, så skal vi altså tale større beløb
før det IMO kan gavne at køre byen rundt på jagt efte mekanikere

Mvh

Lars



Jørgen M. Rasmussen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-04 12:46


"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en
> Vores Octavia bliver serviceret hos Skoda
> Et alm. eftersyn med olieskift koster ca 1300 i arbejdsløn, dertil
kommerså
> materialer m.m. hvor det eneste der springer i øjnene er Long Life olien
> samt et diesel filter. Vi ender så på en pris på ca 2900 ex moms.
>
DET ER FA:..§"¤&" også en "god" pris, 2900,- for et olieskift. Godt klaret
Pradan,Skoda )).

> Bil nr 2, en Opel Corsa serviceres hos den lokale automester. Det napper
han
> 3,5 timer for.

3,5 time for et olieskift????!!, ved du hvad vi taler om???.



Lars Hørlyck Sørense~ (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hørlyck Sørense~


Dato : 07-05-04 14:05


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse
news:409b7700$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en

> > Et alm. eftersyn med olieskift koster ca 1300 i arbejdsløn,

> 3,5 time for et olieskift????!!, ved du hvad vi taler om???.

osse i den grad Gør du ??

Der er jo , som jeg skriver, tale om et serviceeftersyn + (PLUS)
olieskift....
Dvs at der jo også bliver lavet en egentlig test af diverse systemer på
bilerne.

Motortest, bremser, remme, køleanlæg m.m.

det er vel ikke nok blot at tappe olie af og hælde ny på igen, og så lade
resten stå til ???



Jørgen M. Rasmussen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-04 14:24


"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> osse i den grad Gør du ??
>
Det vil jeg mene, men ok, hvis der er en kontordame, rengøringsditto, m/k,
skal de jo oxo betales. Og hos Skoda + 3 smartasses af sælgere :o/. Jeg
tager ~1 time hjemme i carporten incl. test m. vagscom.



Lars Hørlyck Sørense~ (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hørlyck Sørense~


Dato : 07-05-04 14:54


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tager ~1 time hjemme i carporten incl. test m. vagscom.
>

Se nu bli'r det jo spændende....
Det der testudstyr.....
Koster det spidsen af en Jetjager eller er det noget der er forholdsvis
billigt og som kan kobles til en LapTop ???

I givet fald, hvor skaffer man sådan noget ??


/Lars



Jørgen M. Rasmussen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-04 17:07


"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse
> Koster det spidsen af en Jetjager eller er det noget der er forholdsvis
> billigt og som kan kobles til en LapTop ???
>
enhver slæbbar m. respekt kan magte det, når man har et interface..

> I givet fald, hvor skaffer man sådan noget ??
>
Du må Google den, ellers er der vagcars.dk. der er godtnok en del
"brianstøj" men ellers ok.....



Lars Hørlyck Sørense~ (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hørlyck Sørense~


Dato : 07-05-04 17:29


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Du må Google den, ellers er der vagcars.dk. der er godtnok en del
> "brianstøj" men ellers ok.....

Thanx

/Lars



Jan W Nielsen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 07-05-04 16:41

> Dvs at der jo også bliver lavet en egentlig test af diverse systemer på
> bilerne.
> Motortest, bremser, remme, køleanlæg m.m.

Det tager ikke mekanikerne mere end maks. 30 min at gennemføre et
serviceeftersyn. Det er klaret på et øjeblik, hvis der ikke skal udskiftes
dele.

--
/Jan W Nielsen






Tom (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-05-04 16:54



> Det tager ikke mekanikerne mere end maks. 30 min at gennemføre et
> serviceeftersyn. Det er klaret på et øjeblik, hvis der ikke skal udskiftes
> dele.


30 min.???
Så har du også regnet toiletbesøg med. I flg de utallige test FDM har lavet
omkring serviceeftersyn så burde det heller ikke tage SÅ lang tid for en
mekaniker at sætte de krydser på papiret, som åbenbart er det eneste de
husker hver gang.

--
Tom




Jørgen M. Rasmussen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-04 17:08


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
som åbenbart er det eneste de
> husker hver gang.
>
;)). ;)



Jan W Nielsen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 07-05-04 17:10

> 30 min.???

Ja, hvis de faktisk udfører eftersynet, som de skal. Ofte kikker de bare op
på een bremseskive og undersøger, om den er slidt. Er den ikke det, så er de
andre nok heller ikke, etc., etc.

Jeg kender en leverandør-kvalitets-kontrollør på en landskendt virksomhed,
der indtil for nylig selv har udført service på sin bil. Han mener ikke
værksteder gør det ordentligt.

--
/Jan W Nielsen



Jørgen M. Rasmussen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-04 17:27


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse

.. Ofte kikker de bare op
> på een bremseskive og undersøger, om den er slidt.

Hvis de bare gør det!!! Jeg kender navnet på et kendt VAG.værksted i
Roskilde, hvor de bare kørte i gennem for at få et stempel. OK det var for
15 år siden, men fornylig har en har supporterne til VAGcars haft et
"udestående" med samme værksted omkr. det samme.



Mogens Knudsen (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 08-05-04 08:08

On Fri, 7 May 2004 18:10:28 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jeg kender en leverandør-kvalitets-kontrollør på en landskendt virksomhed,
>der indtil for nylig selv har udført service på sin bil. Han mener ikke
>værksteder gør det ordentligt.

Jeg tror mere, det var pengepungen, der nagede ham.
Mange Q-folk er seriøse på arbejde, men når det kommer til deres eget
"område" privat, får piben imidlertid en anden lyd. Nuvel, man skal jo
ikke tage arbejdet med hjem...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Jan W Nielsen (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 08-05-04 16:39

> >Jeg kender en leverandør-kvalitets-kontrollør på en landskendt
virksomhed,
> >der indtil for nylig selv har udført service på sin bil. Han mener ikke
> >værksteder gør det ordentligt.

> Jeg tror mere, det var pengepungen, der nagede ham.

I denne situation behøver jeg heldigvis ikke tro - jeg ved.

--
/Jan W Nielsen






Lars Hørlyck Sørense~ (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hørlyck Sørense~


Dato : 07-05-04 17:52


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:409bae1c$0$23078$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Det tager ikke mekanikerne mere end maks. 30 min at gennemføre et
> serviceeftersyn. Det er klaret på et øjeblik, hvis der ikke skal udskiftes
> dele.

Hmmmm

Og det skriver man så 3 - 4 timer for.
Forkert branche jeg er i

/Lars



Jan W Nielsen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 07-05-04 23:21

> Og det skriver man så 3 - 4 timer for.
> Forkert branche jeg er i

Ja, også mig.

Det er en kendt sag, at en mekaniker i Danmark fakturerer for 10-12 timer om
dagen.

De kalder det "faste priser" hos værkstederne.

Eksempel: Opel vectra 2.0i, 1990:

Opgave: Skift koblingen.

Opel: "Det tager vi tre timer for".

Jan W: "Det tager jo kun en time - det ved alle."

Opel: "Ja, men sådan er reglerne."

Jan W: "Nå, men så farvel."

--
/Jan W Nielsen



Tom (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 06-05-04 22:10



> Kan det tænkes det er en af de modeller som køre med longlife olie, det
> koster lidt mere en alm motorolie, men så skulle det jo gerne holde 45000
km
> eller 2 år
>
> Hvis jeg huske rigtigt gav jeg 168 kr for 1 liter for et år siden, og der
> skal vel noget der ligner 4.5 l på en TDI´er så er det første 756 kr væk,

> 1 værksteds time til ca 400 kr + moms, det er 500 kr, også koster et
> oliefilter nok ca 250 kr ved aut skoda, så lander vi på 1506 kr, og det
> kunne måske tænkes der også blev skiftet pollenfilter, så er vi ved at
være
> der oppe af

Det er helt hen i vejret at tage så meget for et olieskift.
Jeg tror faktisk motoren ville have bedre af en fuldsyntetisk olie med
kortere skifteintervaller end en longlife som bliver pint SÅ længe.
Jeg ville være chokeret over selv den halve pris.

--
Tom




Martin Johansen [600~ (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-05-04 22:44

On Thu, 06 May 2004 23:10:28 +0200, Tom wrote:

> Det er helt hen i vejret at tage så meget for et olieskift. Jeg tror
> faktisk motoren ville have bedre af en fuldsyntetisk olie med kortere
> skifteintervaller end en longlife som bliver pint SÅ længe. Jeg ville
> være chokeret over selv den halve pris.

Enig. Longlife eller ej så har jeg det dårligt med, at køre mere end
10000 mellem skift...


--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Rasmus (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 07-05-04 11:07


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote in message
news:pan.2004.05.06.21.44.28.410057@website.invalid...
> On Thu, 06 May 2004 23:10:28 +0200, Tom wrote:
>
> > Det er helt hen i vejret at tage så meget for et olieskift. Jeg tror
> > faktisk motoren ville have bedre af en fuldsyntetisk olie med kortere
> > skifteintervaller end en longlife som bliver pint SÅ længe. Jeg ville
> > være chokeret over selv den halve pris.
>
> Enig. Longlife eller ej så har jeg det dårligt med, at køre mere end
> 10000 mellem skift...

......hvorfor?, olien er noget bedre i dag end den var for 15-20 år siden

mvh
Rasmus



Jørgen M. Rasmussen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-05-04 11:40


"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> .....hvorfor?, olien er noget bedre i dag end den var for 15-20 år siden
>
Hvordan bedre?. Jeg kan tydelig mærke forskel på accelerationen, m h.h.vis
gl. og ny olie, selv om jeg skifter ca. pr 8000 km. Og det er minimalt hvad
det betyder, om det er "mærke" el "noname"olie, bare specifikationerne er
overholdt.



Tom (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 07-05-04 15:55



> > > Det er helt hen i vejret at tage så meget for et olieskift. Jeg tror
> > > faktisk motoren ville have bedre af en fuldsyntetisk olie med kortere
> > > skifteintervaller end en longlife som bliver pint SÅ længe. Jeg ville
> > > være chokeret over selv den halve pris.
> >
> > Enig. Longlife eller ej så har jeg det dårligt med, at køre mere end
> > 10000 mellem skift...
>
> .....hvorfor?, olien er noget bedre i dag end den var for 15-20 år siden

Er den nu også det?
En moderne motor bruger let 2L motorolie pr 20.000 Km så jeg kan også
gladeligt forestille mig motorer hvor der er en pæn del kondensvand,
kølervæske blandet ned i olien efter de mange km. Og så kan longlifeolien
være nok så god hvis den bliver "forurenet" udefra.

--
Tom




John Juul Knudsen (08-05-2004)
Kommentar
Fra : John Juul Knudsen


Dato : 08-05-04 17:41

en moderne lastbilmotor kører 150000 mellem olieskift indhold 25 liter krav
fuldsyntetisk olie john
"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:409ba344$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > > > Det er helt hen i vejret at tage så meget for et olieskift. Jeg tror
> > > > faktisk motoren ville have bedre af en fuldsyntetisk olie med
kortere
> > > > skifteintervaller end en longlife som bliver pint SÅ længe. Jeg
ville
> > > > være chokeret over selv den halve pris.
> > >
> > > Enig. Longlife eller ej så har jeg det dårligt med, at køre mere end
> > > 10000 mellem skift...
> >
> > .....hvorfor?, olien er noget bedre i dag end den var for 15-20 år siden
>
> Er den nu også det?
> En moderne motor bruger let 2L motorolie pr 20.000 Km så jeg kan også
> gladeligt forestille mig motorer hvor der er en pæn del kondensvand,
> kølervæske blandet ned i olien efter de mange km. Og så kan longlifeolien
> være nok så god hvis den bliver "forurenet" udefra.
>
> --
> Tom
>
>
>



Tom (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 08-05-04 18:12



> en moderne lastbilmotor kører 150000 mellem olieskift indhold 25 liter
krav
> fuldsyntetisk olie john

Som at sammenligne pærer med citronmåner
En lastbil kører sjældenr bagerkørsel på 2 Km

--
Tom




Mogens Knudsen (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 08-05-04 18:14

On Sat, 8 May 2004 19:12:13 +0200, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
wrote:

>Som at sammenligne pærer med citronmåner
>En lastbil kører sjældenr bagerkørsel på 2 Km

Desuden har den olierensningsanlæg

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Henrik B. (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-05-04 19:56


"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:409ba344$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > .....hvorfor?, olien er noget bedre i dag end den var for 15-20 år siden
>
> Er den nu også det?
> En moderne motor bruger let 2L motorolie pr 20.000 Km så jeg kan også

Nej den gør sgu ej. Det er useriøst, når bilproducenter laver motorer med så
højt et forbrug.

M.v.h.



Jørgen M. Rasmussen (11-05-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 11-05-04 16:09


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej den gør sgu ej. Det er useriøst, når bilproducenter laver motorer med

> højt et forbrug.
>
Det er vel et offer på økonomiens "hellige alter", lidt mere løs "pasning"=
lidt mindre indre friktion=lidt bedre økonomi. For jeg tror IKKE på at VW
ikk kan styre deres produktionstolerancer, hvis de vil. Om det er
useriøst??, det ser ihverfald ikke godt ud i karakterbogen .



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408672
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste