Re: Afballancering (att. Tom)
Fra : Brian A.

Dato : 06-05-04 11:53

Hej!

Fik du afbalanceret dine hjul?
Jeg kom til at tænke på, at ingen havde nævnt noget om en ovalitets måling.
Man kan afbalancere et hjul så ubalancen forårsaget af ovaliteten er væk,
men ovaliteten er der jo stadig...

Det var bare lige en lille tanke der strejfede mig :)

Fra : Tom

Dato : 06-05-04 16:21

> [...]
> men ovaliteten er der jo stadig...
>
> Det var bare lige en lille tanke der strejfede mig :)

Gider ikke gøre mere ud af det. Klaphattene kan bare ikke deres håndværk
Passer med at der ingen rystelser er under 130 Km/t hvilket passer godt til
dk, og i tyskland kører jeg ikke under 160 hvor det så holder op igen.
Sørgeligt at fagfolk blærer sig med at være så godt uddannet i dk osv. og så
kan de ikke putte nogle vægtklodser på de rigtige steder.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-04 19:27

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Sørgeligt at fagfolk blærer sig med at være så godt uddannet i dk osv. og

> kan de ikke putte nogle vægtklodser på de rigtige steder.

Tjah... Jeg har netop fået monteret det fjerde sæt dæk på mine alufælge.

Jeg var lidt overrasket da jeg fik hjulene retur for aldrig har de været
afbalanceret med så få og så små vægtklodser.

Nu har jeg kørt 1600 km på disse nye dæk og aldrig har mine aluhjul været så
godt afbalanceret - Og så hopper de stort set ikke (under 1 mm).

Alle tidligere dæk blev monteret på dækcentre - Det seneste sæt blev
monteret på et autoværksted.

Det virker på mig som om den mekaniker der har monteret dækkene har lagt
langt større omhu i arbejdet end alle de andre tilsammen - Stor ros til ham
for det.

Mvh
Claus

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 09-05-04 20:21

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> skrev i en meddelelse news:409e77b9$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det virker på mig som om den mekaniker der har monteret dækkene har lagt
> langt større omhu i arbejdet end alle de andre tilsammen - Stor ros til ham
> for det.

Må vi få at vide hvem der har sat dem på?

/Jakob