Hvor villige er de?
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-05-04 08:31

Kender en gut med meget elendig økonmi som ikke desto mindre havde held med
at få financieret en bil til 140000 hos forhandleren.

Jeg har nu brændt mig varm på en Kia Picanto, men banken vil ikke rigtigt
være med...

Så tænkte jeg jo på financiering hos forhandleren... men hvor villige er de
mon?

Min økonomi er ikke helt vildt god men der står dog + på kontoen og ingen i
hustanden er i RKI og den slags ;)

Fra : Janner

Dato : 06-05-04 09:09

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> mon?
>
> Min økonomi er ikke helt vildt god men der står dog + på kontoen og ingen

Det er ingen problem ved en forhandler, de ser bare på om du står i RKI, dog
forlanger de ved financering at der tegnes kasko forsikring på dytten.

En hel anden ting er om det nu er klogt at springe på sådan et automobil når
økonomien iflg. banken ikke er til det.... Tænk på hvis du virkeligt bliver
tvungen til sælge bilen igen med tab og det hele .... det gør ondt

Hygge

Jan
PUG 307 HDI

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-05-04 09:42

> Det er ingen problem ved en forhandler, de ser bare på om du står i RKI,
dog
> forlanger de ved financering at der tegnes kasko forsikring på dytten.

Fedt ;)

> [...]
bliver
> tvungen til sælge bilen igen med tab og det hele .... det gør ondt

Nu kender banken sådan set ikke så meget til min økonomi. Med de udgifter
jeg har på min nuværende gamle spand, synes jeg da den nye ser ret så
fornuftig ud. Der skulle da i hvert fald gerne blive lidt færre rep ;)

Men jeg bør nok lige undersøge det med kasko... da jeg kun er 22 ;)

Fra : Janner

Dato : 06-05-04 10:45

> Men jeg bør nok lige undersøge det med kasko... da jeg kun er 22 ;)

Nogen forhandlere har faktisk aftaler med forsikrings selvskaber .... prøv
tal med din forhandler om problemet....

Fra : TGD

Dato : 06-05-04 19:26

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Men jeg bør nok lige undersøge det med kasko... da jeg kun er 22 ;)

Andersen Martini forhandler sagde til mig at jeg ikke skulle hoppe på den
med finansciering og forsikring - mere blev der ikke uddybbet.

Fra : Uffe Holst

Dato : 07-05-04 10:13

In an article of 5 May 2000 Martin / Fårevejle wrote:

> Nu kender banken sådan set ikke så meget til min økonomi.

Hvis du nu fortalte din bank lidt om din økonomi, så kunne det jo være, at
de gerne ville finansiere en ny bil for dig.

--
Uffe Holst

Fra : Brian

Dato : 08-05-04 13:47

Hejsa

Uffe Holst skrev:

> Hvis du nu fortalte din bank lidt om din økonomi, så kunne det jo
> være, at de gerne ville finansiere en ny bil for dig.

En tænkt situation i banken, uden at kende Martin:

Bankpersonen: Nå, hvad ligger din årsindkomst så på ?
Martin: Joo, jeg tjener lidt under 250.000 om året.
Bankpersonen: Aha, ja, med den forudsætning kan vi desværre ikke
låne dig det beløb du ønsker.
Martin: Jamen.... jeg tjener jo 100.000 ved siden af sort!

Måske det er dén situation Martin sidder i ?

Banken skal jo ikke nødvendigvis vide alt...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-05-04 15:58

On Sat, 08 May 2004 14:46:58 +0200, Brian wrote:

> Banken skal jo ikke nødvendigvis vide alt...

Enig. I mit tilfælde skal de bare blande sig fuldstændig udenfor... jeg
skal sq nok selv styre det budget

Omvendt er det for min bedste ven... han sender ALLE regninger ned til
bankrådgiveren og så styrer hun med hård hånd hvad hans budget ligger
på.

Han aner det ikke selv.. det lader han blindt banken om.. Sådan er vi jo
så forskellige. Skal han lige bruge 10000,- så ringer han til banken og
spørger om de synes det er en god idé...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian

Dato : 08-05-04 16:02

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Enig <resten er voldklippet>

Der var den igen... men godt vi er enige

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-05-04 00:32

On Sat, 08 May 2004 17:02:21 +0200, Brian wrote:

> Der var den igen... men godt vi er enige

LOL

Bare du ikke fører log-bog... hehe.

Fra : Uffe Holst

Dato : 09-05-04 16:05

In an article of 7 May 2000 Martin Johansen [6000] wrote:

> Enig. I mit tilfælde skal de bare blande sig fuldstændig udenfor...
> jeg skal sq nok selv styre det budget

Det er jo heldigvis den gmulighed, man har. Men en konsekvens er så også,
at banken vil være mindre villig til at give en et lån.

--
Uffe Holst

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-05-04 16:42

On Sun, 09 May 2004 15:04:43 +0000, Uffe Holst wrote:

> Det er jo heldigvis den gmulighed, man har. Men en konsekvens er så
> også, at banken vil være mindre villig til at give en et lån.

Mit problem er, at de engang kendte ALT til min økonomi... men låne
penge til hus? Nej.... det ville de ikke for det hang ikke sammen. Deres
budgetter for varme, vand og el lå AAALT for højt til mit forbrug men
jeg kunne ikke overbevise dem om noget andet...

Jeg gik til konkurrenten og de så ikke noget problem. Så nu har jeg
huslån og realkredit et andet sted end mine "normale" bankforretninger.

Siden den oplevelser blandt andre lign også har jeg valgt, at give min
bankrådgiver fingeren... og når jeg om 1½ år får min arv udbetalt og
er gældsfri så er jeg skredet fra BG Bank. De har ikke formået, at yde
mig en service som ikke engang er for meget forlangt. De VED jeg er god
for pengene og alligevel siger de nej... det er edermugme for ringe hvis
du spørger mig :-/

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-04 16:49

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote in message
> bankrådgiver fingeren... og når jeg om 1½ år får min arv udbetalt og
> er gældsfri så er jeg skredet fra BG Bank.

Er du så blevet myndig, eller kan du først finde en lejemorder der har tid
om 1,5 år
--
Møller

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-05-04 22:01

On Sun, 09 May 2004 17:49:14 +0200, Møller wrote:

> Er du så blevet myndig, eller kan du først finde en lejemorder der har
> tid om 1,5 år

Nej så er jeg fyldt 25

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-05-04 11:50

> [...]
> være med...
>
> Så tænkte jeg jo på financiering hos forhandleren... men hvor villige er

Prøv en anden bank?
Det kan være en anden bank er meget sultne efter nye kunder og er villige
til alt :)
Men de vil nok alle have kasko på dytten - så du kan vist godt begynde at
ringe rundt nu om der er nogen der vil tegne det for "menneske" penge..

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Janner

Dato : 06-05-04 12:20

Nappet fra Kias side :

Under en "tusse" om måneden
I forbindelse med at Kia lancerer Danmarks billigste bil, Kia Picanto,
løftes sløret for et nyt og anderledes finansieringskoncept håndteret af
Alm. Brand Bilkredit.

Den 22. og 23. maj bliver Kia Picanto introduceret hos de danske
forhandlere. Bilen, der allerede har skabt enorm interesse fra både
forbrugere og motorjournalister, bliver Danmarks billigste, idet modellen i
1,0-versionen bare koster 99.999,- kroner som introduktionspris.

Under Copenhagen Motorshow, som lige nu foregår i Bella Center ved
København, præsenterede Alm. Brand et nyt finansieringskoncept med navnet "
Just Go!".
Konceptet, der er bragt til verden gennem et samarbejde mellem Kia Motors og
Alm. Brand Bilkredit, er en "alt-i-en" løsning over tre år, hvor kunden ikke
behøver at koncentrere sig om hverken ejerafgift, afbetaling eller
kaskoforsikring.

Hvis man vælger en udbetaling på 39 procent, så kan man sidde med en samlet
månedlig ydelse på 886,- kroner - og det er med grøn ejerafgift og
kaskoforsikring hos Alm. Brand*.
En lavere udbetaling udløser en højere ydelse, men der er lagt op til kamp
mod - blandt andre - de offentlige transportmidler. Altså - ny bil for små
900 kroner om måneden.

Finansieringen på Picanto byder på en rente i den konkurrencedygtige ende af
skalaen. Bare 1,99 procent pro anno variabel.
Når man samtidig tager i betragtning, at Kia Picanto 1,1 har et af klassens
laveste brændstofforbrug (ECE-snit på 20,4 km/l), må det slås fast, at der
virkelig er tale om billig transport.
Og selv om både prisen og brændstofforbruget er lavt kan udstyrsniveauet og
kvaliteten jo godt være høj!

---- ---- ----

*= Beløbet på 886,- kroner er på betingelse af, at køber er minimum 26 år og
har syv års skadefri kørsel bag sig. Desuden er forsikringsdelen dyrere i
visse postnumre.

---- ---- ----
Yderligere information vedrørende finansiering & krav med mere, skal rettes
til:

Alm. Brand Bilkredit A/S
Firskovvej 36
2800 Kgs. Lyngby
Tlf.: 35 47 70 33

Kontaktperson: Adm. direktør Torsten Aagaard Juel
Dir. tlf.: 35 47 71 76
Dir. e-mail: torsten.juel@almbrand.dk
Web: www.almbrand.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 06-05-04 12:34

KLIP!

Men man skal lige huske at medregne afskrivningen af de 39 000 over 3 år i
den oplyste udgift på 900,- om måneden.
Hvis du sælger bilen efter de 3 år, har du udover at have betalt 900 om
måneden også betalt 39000. Har du ikke lige 39000 i lommen, skal du jo ud og
låne dem, og så sidder man altså for en del mere end de 900 - eller er der
noget jeg har misforstået ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-05-04 14:23

Ja jeg skal da låne det hele så regnede da med at sidde for måske 2000 pr
mdr og egenligt køre den til den døde om 15-20 år....

Fra : Frank Hansen

Dato : 06-05-04 15:06

> og egenligt køre den til den døde om 15-20 år....

Hvis du kan det, besidder du mere selvbeherskelse end mange, tror jeg :)

Jeg har kun haft min i 2 år, og kigger konstant efter ny bil at køre i.
(Selvom jeg på tidspunktet, hvor jeg købte den, også "ville køre i den til
den døde") Problemet er nok at tanken om ny bil, blænder een så meget, at
"alt" kan lade sig gøre, for at få den.

Frank.

Fra : Janner

Dato : 06-05-04 19:32

--
Hygge fra Onkel Jan
CBR929RR
> [...]
> Ja jeg skal da låne det hele så regnede da med at sidde for måske 2000 pr
> mdr og egenligt køre den til den døde om 15-20 år....

Ved financiering gennem forhandleren skal man typisk ud med 20 % i
udbetaling for at få noget der ligner et godt til bud

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-05-04 17:20

"Janner" <ask@me.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2800 Kgs. Lyngby
> Tlf.: 35 47 70 33
>
> Kontaktperson: Adm. direktør Torsten Aagaard Juel

Tilsyneladende er det ikke hele sandheden, her
http://www.fbr.dk/det_mener_vi/presse/alle/presse304/ kan man læse at det
nærmest er en leasingaftale og at man i den pris ikke betaler noget fradrag
på bilen de første 3 år. Efter de tre år skal man så til også at betale
afdrag, jeg vil mene at man så bare kan give dem bilen retur men så har man
jo bare leaset bilen i de 3 år hvilket ikke giver en krone igen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-05-04 17:29

Sikke noget BÆMAND