92 istedet for 95 blyfri?
Fra : Daniel T. Pedersen

Dato : 04-05-04 15:19

Hej gruppe!

Lånte idag mine forældres Ford Focus 1,8 Benziner....

Da jeg skulle fylde benz på, kom jeg til at fylde 10L 92 blyfri på istedet
for 95 blyfri -
Jeg kørte ca. 5 km . før jeg kom i tvivl og tjekkede bon' en og derefter
straks ind og fyldte 10

Tager den skade af det?

Med venlig hilsen

Daniel T. Pedersen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-05-04 15:52

Daniel T. Pedersen wrote:
> [...]
> for 95 blyfri -
> Jeg kørte ca. 5 km . før jeg kom i tvivl og tjekkede bon' en og derefter

Højst sandsynlig ikke, den går bare ikke så godt som den plejer.
Moderne biler stiller tændingen aut. hvis benzinen er for ussel.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-04 16:04

"Daniel T. Pedersen" <dtp@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> for 95 blyfri -
> Jeg kørte ca. 5 km . før jeg kom i tvivl og tjekkede bon' en og derefter

Hvis det ikke har lyst som der sad en smed ude i motorrummet op slog på en
ambolt med en hamme:
Nej du har intet at frygte.
--
Møller

Fra : K

Dato : 04-05-04 16:32

"Daniel T. Pedersen" <dtp@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Tager den skade af det?

Nej, ikke hvis du undgår at presse motoren så den undgår at komme til at
tændingsbanke, end ikke om motoren kom til at tændingsbanke ville der ske
noget for denne ene gang, derimod er det ikke sundt hvis motoren altid
bliver udsat for tændingsbankeri.

92 vs. 95 oktan er en underligt ved nogle benzinstationer, det forholder sig
nemlig sådan at der i enkelte tilfælde er samme indhold i 92 beholderen som
i 95 beholderen, og det er naturligvis 95 oktan der er i begge beholdere.
Man skal så vide hvilke stationer der er tale om og det kan måske være svært
at forholde sig til, der er ingen der bliver snydt, men man kan sige at dem
der ved det "fixt" kan påfylde 95 fra 92 beholderen, til 92 oktan pris