nogle der ved noget om scootermotor?
Fra : Ken Sørensen

Dato : 03-05-04 23:08

Hey

Peugeot Elyseo stor klods... Lortet havde ikke været startet i nogle
måneder, gav batteriet lidt power og så kørte den...... i 10 min ca.
Så skulle vi stille tomgang, men den reagerede ikke rigtig på hverken at
skrue den ene eller anden vej. den kørte ujævnt i tomgang og gik så ud, det
gjorde den et par gange.....og BLOB - så var den død! og har ikke ku få gang
i den siden. ligemeget hvad vi har prøvet med den skrue- kan vi bare ik få
liv i den.
den soder også tændrøret helt vildt til!
da den kørte - var det med en tunudstødning, nu står den med en helt orig
udst.
luftfilter og karb. er ren.
den står med en 46.5 mm cyl, karburatordysse 80, pivpivpiv

hvad gør jeg??

iøvrigt mangler jeg en starter til den, hvis nogen har en vil jeg gerne
købe, for det er vist ikke den samme starter som til speedfight

men hvad gør jeg . æv

ALLE forslag modtages med kyskyskys kyshånd ;)

Fra : Janner

Dato : 04-05-04 07:23

> ALLE forslag modtages med kyskyskys kyshånd ;)

Henvender dig i scooter gruppen, denne her er for biler

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-05-04 11:47

"Ken Sørensen" wrote:

> [...]
> liv i den.
> den soder også tændrøret helt vildt til!

Når den soder til må det være fordi den ikke får luft nok.. Er du
sikker på chokeren slår fra? En choker der ikke slipper matcher
din beskrivelse fint, de første par minutter eller fem trives
motoren fint med chokeren, herefter begynder motoren at hoste og
resultatet bliver at tingene soder til. Et beskidt luftfilter har
samme effekt, men det skriver du jo er rent..

Gæt 2, er du sikker på det er tomgangsskruen og ikke
blandingsskruen du har drejet på?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ken Sørensen

Dato : 04-05-04 21:11

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> resultatet bliver at tingene soder til. Et beskidt luftfilter har
> samme effekt, men det skriver du jo er rent..
- STARTEREN sidder ikke på - og har tænkt på om jeg måske har ødelagt
noget ved forbindelsen til chokeren...???

> Gæt 2, er du sikker på det er tomgangsskruen og ikke
> blandingsskruen du har drejet på?
HEH.....jeg er ikke hjernen i mig og min kammerats scooterbikseri, men jo -
han samler scootere til hverdag, så mon ikke han ved det

ANDRE DER HAR ET GODT BUD?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-05-04 23:55

"Ken Sørensen" wrote:

> - STARTEREN sidder ikke på - og har tænkt på om jeg måske har ødelagt
> noget ved forbindelsen til chokeren...???

Starteren og chokeren burde ikke have noget med hinanden at gøre..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Pia

Dato : 05-05-04 19:35

hvor er vi henne i dk

vh khs

Fra : Ken Sørensen

Dato : 05-05-04 20:45

øøhh, why?

grunden til jeg spørger var en kammerat der blev stillet samme spørgsmål i
en anden NG - dagen efter var hans motorcykel stjålet!

Fra : Pia

Dato : 05-05-04 21:37

Nu er det jo ikke nemt at stjæle noget, fordi man ved hvad landsdel det er.

Men hvis du bor rimeligt i forhold til aalborg, skal du prøve scootermanden
i skalborg.

VH KHS