TV2 Lorry 22:20; "Der blev i weekenden skr~
Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 21:29

Bare endnu et eksempel på medierne (mis)brug af "gode" ord....

De brugte desuden ordet "fartgal" flere gang i indslaget der varede et
par minutter... I betragtning af nul-tolerance politikken hvor selv
meget små overskridelser er blevet skrevet er det nok lidt voldsomt at
stemple folk som fartgale....

Midt i inslaget citerede de også en betjent for at der kun var halvt så
mange der kørte for stærkt i forhold til sidste år.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 04-05-04 05:40

> [...]
> par minutter... I betragtning af nul-tolerance politikken hvor selv
> meget små overskridelser er blevet skrevet er det nok lidt voldsomt at

Det indslag så jeg også, og jeg blev ærlig talt noget stødt over
journalistens konstante brug af ordet "fartgal". Hvis medierne konstant
vedbliver at bruge ordet, vil alle i løbet af kort tid være så
indoktrinerede, at det bliver et fasttømret fakta at men er fartgal ved
enhver overskridelse af den gældende motorvejshastighed.

MVH Klaus

Fra : Bernhard Ege

Dato : 04-05-04 13:42

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
ved
> enhver overskridelse af den gældende motorvejshastighed.

Har du sendt dem en email om dit syn på sagen (ordvalg)? Det ville jo
være en smart ting at gøre hvis man ønkser en nogenlunde objektiv
udtalelse i medierne. Jeg gør det jævnligt selv...

Men ok, tv2 er nok heller ikke rigtig med i farten mere...

mvh Bernhard

Fra : anders majland

Dato : 04-05-04 16:14

> Har du sendt dem en email om dit syn på sagen (ordvalg)?

Done

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 04-05-04 17:42

Det havde jeg egentlig slet ikke tænkt over, men det er gjort nu.

MVH Klaus