afgifts ændringer (hørte et rygte idag)
Fra : S.G

Dato : 03-05-04 16:11

snakkede med en gut i Odense jeg går på studie med. Han sagde at der kom en
ændring i afgiftssystemmet her inedn så længe. Det lød på at
vurderingsprisen ikke mere skulle gå på forhandlerens pris, men derimod på
hans købspris / vurdering.
Dvs en given cykel der fx koster 100k ved en forhandler vil efter told og
skat blive betragtet som en cykel der koster 90k, da de sidste 10k er
forhandlerens fortjeneste.
nogen der ved om der er hold i det?

Fra : anders majland

Dato : 03-05-04 17:14

> [...]
> kom en ændring i afgiftssystemmet her inedn så længe. Det lød på at
> vurderingsprisen ikke mere skulle gå på forhandlerens pris, men

Der er faldet dom for at der ved import af nye maskiner skal laves en
individuel behandling baseret på aktuelle importpris og ikke den
officielles importørs standardpris.

Det giver (igen) gode muligheder for at finde "gamle" ikke
indregisterede modeller rundt omkring.

Det berører afaik ikke brugtimport afgifterne

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid