Undervognbehandling - frafaldelse af rustg~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-05-04 16:00

I forbinde med muddis bil skal undervogn behandles (Daewoo Matix fra ´98).
Kom det op at vende henover middagsbordet hvorvidt Daewoo kan frasige de
10års rustgarenti hvis jeg selv sprøjter den?

Det jeg er ude efter at om der er decideret noget krav om hvem der skal
laves sådan noget? (ikke nødvendigvis kun for Daewoo men for den sags skyld
også for PSA :))

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 03-05-04 16:27

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse

> I forbinde med muddis bil skal undervogn behandles (Daewoo Matix fra ´98).
> Kom det op at vende henover middagsbordet hvorvidt Daewoo kan frasige de
> 10års rustgarenti hvis jeg selv sprøjter den?

Principielt kan de gøre hva' de har lyst til, så hvis du vil vide det er du
nød til at spørge dem . Husk på at læse det med småt, typisk er det ikke
en rustgarant, el antirust, men en GENNEMtæringsgaranti, og der er en verden
til forskel . Så jeg ville lade den beh. uanset HVAD de siger.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-05-04 09:24

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> I forbinde med muddis bil skal undervogn behandles (Daewoo Matix fra ´98).
> Kom det op at vende henover middagsbordet hvorvidt Daewoo kan frasige de
> 10års rustgarenti hvis jeg selv sprøjter den?

Så havde jeg lige fat i kraven på Daewoo og de skriver ganske rigtigt som
Jørgen gjorde opmærksom på ->det kun er gennemtæring.

"
Der er ikke nogen krav om undervognsbehandling i forbindelse med
opretholdelse af rustgennemtærings garantien, men det er altid en god idé,
at få foretaget en undervognsbehandling, idet det samtidig også er med til
at øje bilens gensalgsværdi.
"

Lur mig om de ikke kan sno sig ud af den alligevel hvis det endelig kommer
dertil - banditter!!)(#/¤)(#¤/

Fra : Lars B Madsen

Dato : 04-05-04 21:04

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> er med til at øje bilens gensalgsværdi.
> "
>
> Lur mig om de ikke kan sno sig ud af den alligevel hvis det endelig

Jeg kan huske at der var en sag om at BMW lod gennemtærings/rustgarantien
(hvadend de nu tilbyder) bortfalde hvis man fik sin bil rustbehandlet. Men
fordi det jo ikke giver nogen mening så fik de ørerne i maskinen hos nogle
advokater hyret af nogle vrede forbrugere.. Jeg er også af den overbevisning
at uanset hvad en eller anden fjollet sælger siger, så er det nu en god ide
at rustbeskytte bilen grundigt, specielt i dette klima vi lever i.
--
Madsen - SZR 660