Erfaringer med Dainese støvler?
Fra : Martin Leong

Dato : 03-05-04 09:00

Hej NG

Nu er jeg på udkig efter et par gode støvler. Det skal gerne være nogen der
er vandtætte og med god sikkerhed. Jeg har haft kigget lidt på Daytone,
Alpinestars og til sidst Dainese. Daytonas Roadstar støvler har fået fine
anmeldelser osv, men jeg synes nu de er lidt for "gummistøvle" agtige.
Alpinestars kender jeg flere der kører med og de skulle efter sigende også
være fint vandtætte. Problemet med de to (de modeller med Goretex membran
ihvertfald) er at de udseendesmæssigt ikke rigtigt siger mig noget...
Derfor prøvede jeg et par Dainese (TCI Goretex,
http://www.dainese.be/en/moto/boots/index.htm) og dem synes jeg umiddelbart
var meget gode. Spørgsmålet er så om der er andre der har haft nogen
erfaring med disse eller lignende støvler fra Dainese?

Mvh
Martin Leong
SV650S

Fra : Carl Dragert

Dato : 03-05-04 11:47

Martin Leong wrote:
Spørgsmålet er så om der er andre der har
> haft nogen erfaring med disse eller lignende støvler fra Dainese?

Jeg købte et par i februar og er meget tilfreds med dem, de sidder godt, de
er tilpas varme, de har indtil nu været vandtætte, og de er forsynet med en
sål fra Vibram (som er sålen over alle). til mig skulle de være 1-2 numre
større end de andre støvler jeg prøvede.

--
mvh Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Ole Sørensen

Dato : 03-05-04 15:26

Har kørt med et par Dainese "Stivale Rap" de sidste 2 År & har kun godt at
sige om dem....perfekt pasform, vandtæt & minimal vedligehold. - Købte dem
hos Franz Kroon i Århus for ca. 1900,-.

Mvh /Ole
YZF-R6 ´02

Fra : Rollo

Dato : 05-05-04 19:47

Hej

Jeg købte i vinters netop sådan et par støvler hos Aagesen, bl.a. fordi jeg
virkelig savnede at få nogle nye smarte og 100% vandtætte støvler.

Imidlertid har jeg lige solgt dem igen.....

Selvom jeg omhyggeligt prøvede dem i forretningen, og købte et nummer større
end hvad jeg normalt bruger, viste det sig efter en 5-6 ture, at de var alt
for smalle, så de klemte på tæerne og da den slags støvler aldrig bliver
bredere, var der ikke andet end at bide i det sure æble.

Jeg har så efterfølgende hos Louis købt Daytona Road Star TX i goretex og de
er bare perfekte og det var til udsalg.

Indrømmet "pornoværdien" i dem er ikke så høj men de passer mig perfekt.

Mvh
Rollo

Fra : Martin Leong

Dato : 06-05-04 23:03

Ja nu har jeg så været nede ved Frankies og prøve dem...De er ikke særligt
behagelige at gå i (men det er selvfølgelig heller ikke det de skal bruges
til...)
Nu går jeg lidt og overvejer Alpinestars igen....måske endda SIDI