Det Radikales Venstres mening om farten
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-05-04 21:42

Hejsa

Her er Det Radikale Venstres mening om lovændringen, der gør det tilladt at
køre 130 km/t på motorvejene.

http://www.drv.dk/article.aspx?aid=21490

Lad mig lige starter med at korrigere manden. Der er ikke brugt "flere
hundrede millioner kroner" på projekt 130. Der er afsat 115 millioner
kroner, hvoraf de 100 millioner kroner nu er brugt til formålet.

De resterende 15 millioner kroner bliver brugt, når Vejdirektoratet har målt
sig frem til, hvilke tilkørselsramper, der er størst behov for at forlænge,
og de 100 millioner kroner ville formentlig være afsat til
motorvejssikkerhed alligevel på et tidspunkt.

For det andet undgår denne radikale ildsjæl behændigt (venstrefløjen ofte
gør) at give et bud på hvor grænsen egentlig bør gå.

Det ville være relevant at fortælle, hvor hurtigt han mener, man skal køre
på motorvejene - og hvorfor han netop når frem til denne hastighed.

Det samme gælder for mængden af dårligt uddannede eller kulturfremmede
udlændinge, der skal tillades permanent ophold i Danmark - uden nogen chance
for nogensinde at gøre sig gældende på det danske arbejdsmarked under det
nuværende lønniveau for ufaglærte - men dét er en helt anden snak.

Jeg har INTET til overs for de mennesker, der frelste sætter sig op på deres
cykel og kører fra Kbh. NV til Christiansborg hver dag - imens de føler sig
algode og håber på en plads i himmelen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-05-04 21:51

> Her er Det Radikale Venstres mening om lovændringen, der gør det tilladt
at
> køre 130 km/t på motorvejene.

P.S.: Der dør omkring 10 mennesker på det danske motorvejsnet om året, hvis
man modregner de personer, der kører spirituspåvirkede eller uden
sikkerhedssele.

Samtidig undgår vi heller ikke folk, der bliver smadret af søvnige
lastbilchaufførerne, selvom det bliver lovligt at køre 130, som de fleste i
forvejen gør.

Vi er altså nede på et meget lavt antal, der ville være dræbt på motorvejene
i ædru tilstand og med sele. (Dette på trods af at "farten er en medvirkende
faktor. Det er den jo stort set altid)

Det vurderes, at gennemsnitshastigheden vi stige med omkring 5-6 km/t, og
man kan med rette spørge, hvor stor prisen mon er for loven om de 130 km/t.

Prisen for IKKE er tillade 130 km/t er stadig større manglende respekt for
loven blandt bilisterne samt en kriminalisering af den halve befolkning.

Jeg er stærk tilhænger af loven om 130 km/t, men jeg kører også meget på
motorvejen selv.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 02-05-04 22:13

> Jeg er stærk tilhænger af loven om 130 km/t, men jeg kører også meget på
> motorvejen selv.

Lad mig gætte - du bor ikke i nærheden af større byer ?? )

MVH Klaus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 22:20

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev :

>Lad mig gætte - du bor ikke i nærheden af større byer ?? )

Lidet aner du Jan's kørselsmønster ;)

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-05-04 06:58

> Lad mig gætte - du bor ikke i nærheden af større byer ?? )

Jo, jeg bor selv i Århus C og i Kbh K.

På grund af mit arbejde har jeg to boliger, som jeg kører en del i mellem.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 03-05-04 07:14

> Jo, jeg bor selv i Århus C og i Kbh K.
>
> På grund af mit arbejde har jeg to boliger, som jeg kører en del i mellem.

Så er det mellem hjemmene du får glæde af forhøjelsen Vi andre har jo
ikke bemærket andet end at skovene består af skilte, og vejene er overfyldte
af mænd der enten køre på voldsomme maskiner eller leger civile agenter.
Ellers har jeg generelt observeret, at folk omkrig større byer ikke er
tilhængere af den nye lovgivning - derfor kommentaren.

Er du i øvrigt tilhænger af den samlede lovpakke indeholdende de langt
hårdere sanktioner, eller syntes du bare at det var på tide man justerede
hastighedes op til 130 km/t? Efter næsten 500 km på de Nordsjællandske
motorveje i weekenden, har jeg aldrig oplevet folk køre så langsomt. Man kan
jo frygte om de er konceretrede om hvad der foregår længere fremme på vejen,
eller om øjnene kun hviler tungt på speedometeret.

MVH Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 07:59

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Man kan
> jo frygte om de er konceretrede om hvad der foregår længere fremme på
vejen,
> eller om øjnene kun hviler tungt på speedometeret.

That's the point, hvad syntes du er det vigtigste ??. Og er det opnået ??.
Hvis ikke hvordan gør vi så det ??.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 03-05-04 17:26

> That's the point, hvad syntes du er det vigtigste ??.
Der kan vel næppe være nogen tvivl om hvad der er det vigtigste. Man skal
være politiker eller færdelsbetjent for at forstå hvorfor
speedometeraflæsning kommer i første række.

Og er det opnået ??.
Personligt aner jeg ikke hvad de har prøvet at opnå. Hvis målet var
indfrielse af afgivne valgløfter, er det lykkedes meget dårligt med
indførelsen af det her nye tiltag.

> Hvis ikke hvordan gør vi så det ??.

Indfører det gode system "at til enhver tid køre efter forholdende". Hvis
alle gjorde det, ville mange problemer være løst. Og der er meget ofte
rigeligt plads til at køre betydeligt hurtigere end det nu tilladte på vores
motorveje. Og når der ikke er, så kunne det være folk ville bruge den
genvundne frihed under ansvar til rent faktisk at køre ansvarligt. Som vi er
regulerede i dag, holder folk mere på deres ret, end lytter til deres sunde
fornuft. Det er et gammelkendt faktum, at total regulering kobler
tankevirksomheden fra. Det fandt de også ud af i de gamle østlande.

MVH Klaus

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-05-04 17:30

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> fornuft. Det er et gammelkendt faktum, at total regulering kobler
> tankevirksomheden fra. Det fandt de også ud af i de gamle østlande.

Det er der faktisk en del psykologer, der beskæftiger sig intenst med i dag.

I wonder why..?

Hr. Bjørn

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-05-04 15:00

> Er du i øvrigt tilhænger af den samlede lovpakke indeholdende de langt
> hårdere sanktioner, eller syntes du bare at det var på tide man justerede
> hastighedes op til 130 km/t?

Jeg anser de hårdere sanktioner for praktisk unødvendige - men for et
nødvendigt politisk redskab for Justitsministeriet og regeringen, der jo
ikke ønsker at give oppositionen en "sejr" i form af flere dræbte som følge
af den eventuelt øgede hastighed.

I så fald får vi aldrig 130 over det hele..

Men jeg synes, at det er en rigtig god ide, at man begynder at gå hårdere
efter de bilister, der ikke trækker ind til højre og de bilister der ligger
helt oppe bagi den foran kørende.

> Efter næsten 500 km på de Nordsjællandske
> motorveje i weekenden, har jeg aldrig oplevet folk køre så langsomt.

Enig - trafikken er ved at gå helt i stå.

Det er i øvrigt også min opfattelse at specielt storbyboere og kvinder ikke
bryder sig om de nye regler vedr. hastighed på motorvejen.

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 03-05-04 17:28

> Enig - trafikken er ved at gå helt i stå.
>
> Det er i øvrigt også min opfattelse at specielt storbyboere og kvinder
ikke
> bryder sig om de nye regler vedr. hastighed på motorvejen.

Den der med kvinder havde jeg ikke hørt. Jeg troede kun det var min bedre
halvdel der hvilde højrefoden tungt

MVH Klaus
(der har lært hende at bruge fartpilot)

Fra : Ole Thomsen

Dato : 03-05-04 17:59

Klaus Rejkjær wrote:

> MVH Klaus
> (der har lært hende at bruge fartpilot)

Ja? Hvordan gjorde du det?

Min tror vist det er en detonator til benzintanken.

Ole Thomsen

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 03-05-04 18:08

> Ja? Hvordan gjorde du det?
>
> Min tror vist det er en detonator til benzintanken.

Fortalte at bødeudgiften ville blive modregnet i hendes tøjbudget. Kort
efter bad hun om instruktion i de der knapper på rattet der ikke styrer
radio'en

MVH Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 23:37

> Den der med kvinder havde jeg ikke hørt. Jeg troede kun det var min bedre
> halvdel der hvilde højrefoden tungt

Den er god nok - der er lavet flere undersøgelser - blandt andet af Megafon.

Kvinder er gerne lidt skræmte for det, der går hurtigt fremad..

Du ved - ligesom med EU, genmodificerede fødevarer etc., etc...

Der er det samme fænomen

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Eriksen

Dato : 03-05-04 12:24

"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> wrote in message

> Lad mig gætte - du bor ikke i nærheden af større byer ?? )

På onsdag starter jeg nyt job hvor jeg skal køre i bil fra næstved til
københavn. Jeg synes at det er grotesk at det er strækningen hvor der kun er
2 spor jeg må køre 130 (rønnede til køge) og på den strækning hvor der er 3
spor må jeg kun køre 110 køge til lufthavnen). Nu siger folk så at der kører
så mange mennesker at det ikke er forsvarligt at køre hurtigere, men mig
bekendt regulerer trafikmængden da selv det ganske fint. At man så til
gengæld ikke må køre mere end 110 når forholdene tillader det er efter min
mening tåbeligt.

Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 02-05-04 22:07

> Hejsa
>
> Her er Det Radikale Venstres mening om lovændringen, der gør det tilladt
> [...]

.....det rabler totalt og fuldkomment - de mennesker på borgen, mangler
efterhånden en hver form for jordforbindelse.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 22:13

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev :

>....det rabler totalt og fuldkomment - de mennesker på borgen, mangler
>efterhånden en hver form for jordforbindelse.

citat :

Regeringens beslutning er kortsigtet og kynisk. Måtte danskerne
kvittere ved at udvise den ansvarlighed på vejene, som de ansvarlige
ministre ikke vil levere.

citat slut

Måtte danskerne udvise ansvarlighed og stemme de radikale ad helvede
til ?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-05-04 22:14

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> ministre ikke vil levere.
>
> citat slut
>
> Måtte danskerne udvise ansvarlighed og stemme de radikale ad helvede

Det kan jeg fuldt ud tilslutte mig.

Det er fuldstændigt absurd at et så lille parti kan have så meget
indflydelse som de havde under de forrige regeringer

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 22:22

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det er fuldstændigt absurd at et så lille parti kan have så meget
>indflydelse som de havde under de forrige regeringer

Du overser damen med håndtasken - lille dame , med stor virkning

(De er satme bange for den taske ... håndtasken, altså)

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-05-04 22:19

> Du overser damen med håndtasken - lille dame , med stor virkning
>
> (De er satme bange for den taske ... håndtasken, altså)

Lisom damen med ældrechecken som regerer landet i øjeblikket ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-05-04 22:21

> Du overser damen med håndtasken - lille dame , med stor virkning
>
> (De er satme bange for den taske ... håndtasken, altså)

>--

Er det hende, på hvis mave der er tatoveret følgende:

"I tilfælde af voldtægt - denne side op"

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas H.

Dato : 02-05-04 22:23

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Måtte danskerne udvise ansvarlighed og stemme de radikale ad helvede
> til ?

Ja det ville være rart, en gang for alle at få udslettet de tåber
....gad vide hvad fanden de gør, når de finder ud af at der ikke er dræbt én
eneste mere og antallet faktisk er faldet? Nå jo, forbigår det i tavshed, og
snakker ikke mere om det - ligesom Holger K. der ville væde en kasser bajer
på, at antallet af indvandrere ikke ville falde pga. regeringens hårde kurs

Fra : hanzen

Dato : 03-05-04 09:02

> [...]
> ministre ikke vil levere.
>
> citat slut
>
> Måtte danskerne udvise ansvarlighed og stemme de radikale ad helvede

Det er en skøn tanke.
Og den dag det sker skulle fremover være ophævet til ny dansk national
festdag.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Bernhard Ege

Dato : 02-05-04 22:25

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Her er Det Radikale Venstres mening om lovændringen, der gør det
tilladt at
> køre 130 km/t på motorvejene.
>
> http://www.drv.dk/article.aspx?aid=21490

Det var da en ulækker læsning. Han siger jo bl.a. at vi nu oplever
større frihed på vejene men det er da lige omvendt. Med at den politi
overvågning er folk de skræmte for at få bøder. Ikke et sundhedstegn.

Generelt skriver han om vejene men han udtaler sig kun hastigheden på
motorvejen hvor han siger at 2/3 af uheldene har hastigheden som
medvirkende årsag. Ja godaw mand, kun 20% kørte 110km/t eller
langsommere før pletvis lovliggørelse af 130km/t. Så er det jo ikke så
underligt at de uheld der måtte ske involverer nogle af dem som kørte
mere end loven tillod.

Men man kan jo vende den om og sige at ved 1/3 af uheldene blev der ikke
kørt for hurtigt og eftersom kun 20% kørte med lovlig hastighed kan man
sige at kørte man med lovlig hastighed hastighed på motorvej så var man
mere udsat for uheld.

De 20% kommer fra en undersøgelse af hastighederne på motorvej som viste
nogenlunde dette resultat:

20% kørte 110km/t eller langsommere
20% kørte mellem 110-120
20% kørte 120-130
20% kørte 130-140
20% kørte over 140

"Regeringen forsvarer sig med, at den samtidig vil skærpe straffene for
overtrædelse af loven, hvorved den håber at neutralisere stigningen i
hastighed." <- Vil det sige at regeringen håber at
gennemsnitshastigheden forbliver den samme som før indgrebet? Hvad er så
formålet? Træde folk over tæerne?

Anyways, hvis det er Det Radikale Venstre's udtalelser så er de godt
tabt bag en vogn.

En anden ting: Hvorfor bruger så mange ordet "stærkt" når man kører
hurtigt? Jeg synes at stærkt er et ret dårligt ord at bruge i og med at
det dækker mere/andet end blot hastighed (f.eks. synes jeg også det
dækker over aggressiv kørsel).

mvh Bernhard

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-05-04 09:39

> Generelt skriver han om vejene men han udtaler sig kun hastigheden på
> motorvejen hvor han siger at 2/3 af uheldene har hastigheden som
> medvirkende årsag.

Hastigheden er ALTID medvirkende årsag. - Hvis begge biler holder stille kan
de ikke kører ind i hinanden :)

Per

Fra : ENN

Dato : 03-05-04 16:10

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hastigheden er ALTID medvirkende årsag. - Hvis begge biler holder stille
kan
> de ikke kører ind i hinanden :)
>
> Per

Helt rigtigt det gælder jo også ved fx. togulykker - men her bruges
agumentet aldrig hvorfor mon?
Sæt farten ned til 5km/t for alt tog biler færger fly etc. så bliver
ulykkerne langt mindre alvorlige.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-05-04 16:14

"ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Helt rigtigt det gælder jo også ved fx. togulykker - men her bruges
> agumentet aldrig hvorfor mon?
> Sæt farten ned til 5km/t for alt tog biler færger fly etc. så bliver
> ulykkerne langt mindre alvorlige.

Med fly ved jeg nu ikke.

Jeg ville nødig styre sådan en 747 eller DC10 ud i trafikken..

Hr. Bjørn

Fra : Per Thomsen

Dato : 04-05-04 09:01

> Med fly ved jeg nu ikke.
>
> Jeg ville nødig styre sådan en 747 eller DC10 ud i trafikken..

Så skal de bare holde dem på jorden. Så kunne de også spare vedligeholdelse
af vingerne.

Per

Fra : Peter Weis

Dato : 03-05-04 18:03

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

> Det ville være relevant at fortælle, hvor hurtigt han mener, man skal køre
> på motorvejene - og hvorfor han netop når frem til denne hastighed.

Du må gerne få mit bud. Jeg er godt nok ikke radikal ... jeg har aldrig
krydset så langt til højre.

Hastigheden skal være fri. Men der skal gribes hårdt ind over for hensynsløs
og "utålmodig" kørsel, heriblandt tail-gaiting, manglende sikkerhedsafstand
o.lign.
Det skulle gerne medføre at man kan køre hurtigt når vejenbanen er fri og
naturligt kører langsommere når der er trafik.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-04 23:39

> Det skulle gerne medføre at man kan køre hurtigt når vejenbanen er fri og
> naturligt kører langsommere når der er trafik.

Og det lyder særdeles fornuftigt.

--
/Jan W Nielsen