Rustarbejde med kompressor
Fra : TDN

Dato : 02-05-04 08:10

Hej !

Jeg har talt lidt med en om hvilken kompressor man skal anskaffe hvis den
skal bruges til at sandblæse rust.

Da alle tilbudsaviserne bugner af tilbud på billige kompressorer er de jo
fristende at anskaffe sig sådan en.

Men.... han siger den skal have over 2 hk. og kunne levere min. 350 l/min.

Er der nogen der har nogen erfaringer ?

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-05-04 08:35

TDN skrev:

> Er der nogen der har nogen erfaringer ?

....du skal i hvert fald op over 8 bar...

....10 bar vil jeg mene er fornuftigt; skal ikke udtale mig om liter per
minut, men kompressorer fra byggemarkedet eller Netto mener jeg er for
små...
Hans (der har 8 bar)

Fra : Peter R. Christianse~

Dato : 02-05-04 08:51

"TDN" <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> wrote in message
> [...]
> skal bruges til at sandblæse rust.
>
> Da alle tilbudsaviserne bugner af tilbud på billige kompressorer er de jo

Hejsa

Aner ikke, hvilken kaliber af kompressor du skal op i, men een ting er
sikkert - de små 1,5hk/24 ltr. tank/8 ltr. min. "cykelpumper" dutter ikke!
Jeg taler af erfaring Du kan IKKE sætte et sandblæseanlæg på sådan en
bandit. Selvom den kører konstant, kan den ikke holde blæs nok på. Det
eneste jeg har haft held med, er de små punktsandblæsere til mindre
rustpletter. Det virker fortrinligt - men der holder man jo heller ikke
klampen i kælderen. Nærmere pssst, pssst, pssssssst

Et skud fra hoften kunne være http://makeashorterlink.com/?T23C43F28 Men,
som sagt - ingen erfaring, kun et gæt. Ta´ ud og kig på noget forskelligt,
og prøv at få en fornuftig snak med sælger.

Go´arbejdslyst.

- Peter R. Christiansen
// W124/230E ´89 //