Temperatur problem på Jetta 1.3 fra 1985
Fra : TDN

Dato : 02-05-04 08:04

Hej !

Min gamle Jetta bliver lidt lun nu temperaturen er stigende. Ved normalt
kørsel ligger temp lidt under midten på temp. måler. Ved bykørsel og kø
kørsel stiger den så den ligger mellem midten og ca. 3/4 af maks. Den har
endnu ikke advaret om at den er blevet for varm. Motoren bruger stort set
ikke olie og vand. Der er en ret ny køler på. Jeg har endnu ikke hørt
ventilatoren har kørt (den har kun været "for" varm under kørsel).

Hvad kan være galt ?

Skal der en ny termostat på ?

Kan jeg "tvangsstarte" kølerventilatoren så jeg kan se om den dur ?

Andre bud ?

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 08:39

"TDN" <thomas.d.nielsen@REMOVETHISstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan være galt ?
>
> Skal der en ny termostat på ?
>
> Kan jeg "tvangsstarte" kølerventilatoren så jeg kan se om den dur ?

Hej Thomas
Jeg vil gætte på at din føler sidder samme sted, som min (1.6 TD), nemlig
nederst til venstre på køleren.
Hvis du vil "teste" din blæser, så kan du hive stikket af og kortslutte det,
så skulle blæseren gerne starte op.
Det er forøvrigt ikke så lang tid siden at jeg fik min føler udskiftet, den
defekte føler gav samme symptomer som du beskriver.
--
John fra Ejstrupholm
VW Jetta 1,6 TD