Ny (brugt) bil - Lidt hjælp søges
Fra : Jens S

Dato : 01-05-04 23:49

Hej

Jeg er på udkig efter en brugt bil til omkring 45.000 og har følgende i
kikkerten:

Fiat Punto
VW Polo
Peugeot 106
Citroen Saxo

Alle biler kan fåes til ovennævnte pris fra 1995-1998 med mellem 100.000 og
200.000 kilometer på bagen.

Hvordan ligger det med rust, holdbarhed og reservedelspriser for de 4?

Er der andre biler i samme størrelse og prisklasse, som ville være et bedre
køb?

Jens

Fra : Jan Holm

Dato : 02-05-04 09:00

Jens S wrote:
> [...]
> Hvordan ligger det med rust, holdbarhed og reservedelspriser for de 4?
> Er der andre biler i samme størrelse og prisklasse, som ville være et

Prøv at se denne her -
http://www.whatcar.com/News_SpecialReport.asp?NA_ID=207800
De 4 du har kig på ligger i den nederste ende.

Polo nr 70
Pug 106 nr 85
Punto nr 95
Saxo nr 100

Jeg ville nok kigge på en mazda 323 eller en corolla.

Mvh
Jan Holm

Fra : Wictor Kjærup

Dato : 02-05-04 11:09

Hej Jens S

Ja hvis jeg var dig ville jeg vælge VW polo da den er tysk og der
ikke så dyr at holde i længden .
Nu taler jeg af erfaring da jeg har arbejdet med biler i nu 17 år
og man må sige de Tyske biler holder deres vædig på sigt .
Også kommer man til reserve dele er også noget billiger hvis man
køber Tysk og det har det næsten altid været .
Så jeg håber at det var lidt hjælp på din vej .

Mvh. Wictor

Fra : Deaster

Dato : 02-05-04 13:39

Wictor Kjærup wrote:

> [...]
> køber Tysk og det har det næsten altid været .
> Så jeg håber at det var lidt hjælp på din vej .

Hmm, Peugeots reservedele plejer nu ellers at være de billigste,
ihvertfald når vi snakker skadesdele.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"