Politibil med vinterdæk i 17 graders varme~
Fra : Brian Oestergaard

Dato : 01-05-04 21:13

Hej

Ja jeg ved godt det ikke er ulovligt, men jeg er alligevel noget chokeret
over den politibil jeg så i dag. Den kører stadig rundt på Goodyear
Ultragrip vinterdæk !
Gad vide hvad bremselængden er på sådan nogle når temperaturen er oppe på 17
grader som i dag ?

Jeg synes det er ufatteligt at man taler så meget om trafiksikkerhed, og så
er har politiet ikke engang ordentlige dæk på deres "værktøj", man må da
håbe de husker at holde en god lang sikkerhedsafstand, specielt på
motorvejen

Jeg vil nødig være den betjent der skal køre udrykningskørsel på disse dæk.

Brian Østergård

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-05-04 21:28

"Brian Oestergaard" <mantabrianREMOVE@hotmail.com> skrev :

>Gad vide hvad bremselængden er på sådan nogle når temperaturen er oppe på 17
>grader som i dag ?

Nok temmeligt nær den samme, som ved 4 graders varme

(men fjoget, det er.....)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 21:26

On Sat, 01 May 2004 22:27:44 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Nok temmeligt nær den samme, som ved 4 graders varme
>(men fjoget, det er.....)

Næ, det kunne være et spørgsmål om at få brændt nogle gamle dæk af.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-05-04 22:08

> over den politibil jeg så i dag. Den kører stadig rundt på Goodyear
> Ultragrip vinterdæk !

Det må være en sjældenhed.

Dansk politi kører som regel kun på almindelige dæk - også om vinteren.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Kim Jespersen

Dato : 02-05-04 02:21

Brian Oestergaard wrote:
> Hej
>
> Ja jeg ved godt det ikke er ulovligt, men jeg er alligevel noget chokeret
> over den politibil jeg så i dag. Den kører stadig rundt på Goodyear
> Ultragrip vinterdæk !

Jeg så for noget tid siden en kritik af netop politibilerne. De kørte
nemlig med sommerdæk hele året.
Der er da endnu værre, for hvad er vejgrebet ved udrykning, 120 km./t.
og smattet føre på sommerdæk.
Jeg har oplevet lidt smattet føre sidste år i en rundkørsel på mine
sommerdæk, nøøøj det var sjovt. Nå ja, måske ikke for ham jeg gled over
mod og da var det ret begrænset hvor hurtigt jeg kørte, når det nu var
en rundkørsel.

> [...]
> er har politiet ikke engang ordentlige dæk på deres "værktøj", man må da
> håbe de husker at holde en god lang sikkerhedsafstand, specielt på

Undskyldningen dengang var, at politiet ikke havde penge til at skifte
dæk hele tiden på deres biler.