/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
En opgave til skrue folket
Fra : Charlotte petersson


Dato : 30-04-04 21:30

Hej Igen

Nogle kan måske huske at jeg sidste år skrev om "den grimme ælling" der var
begyndt at køre dårligt efter en halv tank Nitro 3000. Det er noget med at
den soder tændrør til i en sådan fart at jeg ingen steder kører uden en
nøgle, stålbørste og nye tændrør. Den har en dårligere benzin økonomi. Den
vil gerne gå ud når jeg gasser ned, som når man står af en motorvej, selv om
sommeren. Og den prutter en del.
Brdr. Stevns, rensede kaboraterne sidste på, ikke fordi at der var noget
særligt, de blev stillet, og der kom nye dysser i. De sagde, som det nye
værksted at den ikke kunne stilles mere ned i benzin.
Nu mener mit nye værksted at det sikkert er den ene svømmer der er defekt.
Lyder det sansynligt? Ville Brdr. ikke have fundet det? Og hvis det er, er
det så noget jeg selv kan skifte? Jeg har en manual og kan lide at skrue, og
har venner der han hjælpe, hvis det skulle være.

mange glade hilsner

Charlotte
Lortebrun, Virago 750 fra 1985



 
 
Hekto (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-04-04 21:39

Charlotte petersson wrote:
> Hej Igen
>
> Nogle kan måske huske at jeg sidste år skrev om "den grimme ælling" der var
> begyndt at køre dårligt efter en halv tank Nitro 3000. Det er noget med at
> den soder tændrør til i en sådan fart at jeg ingen steder kører uden en
> nøgle, stålbørste og nye tændrør. Den har en dårligere benzin økonomi. Den
> vil gerne gå ud når jeg gasser ned, som når man står af en motorvej, selv om
> sommeren. Og den prutter en del.
> Brdr. Stevns, rensede kaboraterne sidste på, ikke fordi at der var noget
> særligt, de blev stillet, og der kom nye dysser i. De sagde, som det nye
> værksted at den ikke kunne stilles mere ned i benzin.
> Nu mener mit nye værksted at det sikkert er den ene svømmer der er defekt.
> Lyder det sansynligt? Ville Brdr. ikke have fundet det? Og hvis det er, er
> det så noget jeg selv kan skifte? Jeg har en manual og kan lide at skrue, og
> har venner der han hjælpe, hvis det skulle være.
>

De plejer ikke at være så ringe i Hårlev, endda!

Mon ikke de mener at svømmerhøjden ikke er korrekt?
Med en manual (hayens fx) i den ene hånd, kan man ihvertfald godt
kontrollere svømmerhøjden. De skal under alle omstændigheder være ens.


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Charlotte petersson (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Charlotte petersson


Dato : 30-04-04 21:49

hej HEKTO
Ja jeg har også kun hørt gode ting om dem. Men mit nye værksted, vil have
for 4-5 timer for at tjekke og se om det ER det der er galt. Og de siger at
det muligvis er derfor at der ikke kan stilles på benzinen.

hygge
Charlotte



Hekto (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-04-04 22:28

Charlotte petersson wrote:

> hej HEKTO
> Ja jeg har også kun hørt gode ting om dem. Men mit nye værksted, vil have
> for 4-5 timer for at tjekke og se om det ER det der er galt. Og de siger at
> det muligvis er derfor at der ikke kan stilles på benzinen.
>
> hygge
> Charlotte
>
>
4-5 timer for at checke svømmerhøjden???
Kaburatoren sidder da ikke indeni; men uden på motoren?

OK, jeg ved ikke hvor kringlet den er at komme til på. Man skal jo have
kaburatoren(e) af, så det kan da tage et par timer.
Dog ville jeg ikke være nervøs for at lokke en eller anden til at gøre
det selv. Som regel er det detaljeret beskrevet i skrue-manualerne.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Michal (30-04-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 30-04-04 22:36

Hej Charlotte :)

On Fri, 30 Apr 2004 22:48:44 +0200, Charlotte wrote:
> Ja jeg har også kun hørt gode ting om dem. Men mit nye værksted, vil have
> for 4-5 timer for at tjekke og se om det ER det der er galt.

Det lyder da fjollet. Selv med min ringe viden tager det ikke meget
længere tid end 3 timer at skille og af/påmontere karburator.

Har du en cykel med 4 karburatorer?

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Armand (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-05-04 10:46


Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en
news:4092b98f$0$439$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Charlotte petersson wrote:
> >
> > Nu mener mit nye værksted at det sikkert er den ene svømmer der er
> > defekt. Lyder det sansynligt? Ville Brdr. ikke have fundet det? Og hvis
> > det er, er det så noget jeg selv kan skifte? Jeg har en manual og kan
lide
> > at skrue, og har venner der han hjælpe, hvis det skulle være.
>
> Mon ikke de mener at svømmerhøjden ikke er korrekt?

Dét kan også være lig med en færdig svømmer :-|
Især hvis karbunaden aldrig har været adskildt, hvorved at
svømmerjusteringen dårligt kan komme ud af trit uden at årsagen er en utæt
og derigennem tungere svømmer!

> Med en manual (hayens fx) i den ene hånd, kan man ihvertfald godt
> kontrollere svømmerhøjden. De skal under alle omstændigheder være ens.

Hvis Virago'ens svømmerhuse har et stuts ved bundskruen, er det ganske
enkelt at kontrollere uden videre adskillese:
Sæt en klar bensinslange på hver af stutsene og før den op på siden af
pågældende karburator hvor den fikeseres v.h.a. tape, strips, ståltråd ell.
lign.
Sørg for at motorcyklen står helt lodret (få en anden til at sætte sig i
sadlen og holde balancen på den de næste minutters tid!), og åbn for
bensinen (=PRI på automatiske vacuum-haner) og derefter for svømmerhusets
bundskrue:
Der skal nu løbe bensin i de monterede slanger og dette bør stige til en
højde svarende til et par mm under skillefladen mellem karburator og
svømmerhus!
Højden burde kunne findes et eller andet sted på nettet eller i en
Haynes-manual, men væsentligs er det at begge karburatorer viser den samme
højde!
Gør de det, er der intet galt med den ene svømmer, endsige ventilen til den
:-|
og Vice versa, så er der noget galt med den svømmer der måtte vise en
markant højere bensinhøjde.

--
Armand.




Hekto (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 01-05-04 19:39

Armand wrote:

.... keine hekserei, nur ....

Gert Bo thorgersen (01-05-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 01-05-04 01:05


"Charlotte petersson" <egersundvej@hotmail.com> wrote in message
news:4092b732$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Igen
>
> Nogle kan måske huske at jeg sidste år skrev om "den grimme ælling" der
var
> begyndt at køre dårligt efter en halv tank Nitro 3000. Det er noget med at
> den soder tændrør til i en sådan fart at jeg ingen steder kører uden en
> nøgle, stålbørste og nye tændrør. Den har en dårligere benzin økonomi. Den
> vil gerne gå ud når jeg gasser ned, som når man står af en motorvej, selv
om
> sommeren. Og den prutter en del.
> Brdr. Stevns, rensede kaboraterne sidste på, ikke fordi at der var noget
> særligt, de blev stillet, og der kom nye dysser i. De sagde, som det nye
> værksted at den ikke kunne stilles mere ned i benzin.
> Nu mener mit nye værksted at det sikkert er den ene svømmer der er defekt.
> Lyder det sansynligt? Ville Brdr. ikke have fundet det? Og hvis det er, er
> det så noget jeg selv kan skifte? Jeg har en manual og kan lide at skrue,
og
> har venner der han hjælpe, hvis det skulle være.
>
> mange glade hilsner
>
> Charlotte
> Lortebrun, Virago 750 fra 1985
>
Svømmerhøjden i karburatorerne er næsten det vigtigste, for er den ukorrekt
ændres al korrekthed på de andre indstillinger; nålehøjde, hoveddyser osv.
Så det er vigtigt at finde ud af hvordan karburatoren holdes når
svømmerhøjden indstilles, for på nogle skal det være en bestemt højde til
svømmerbunden fra bundkarrets pakningsflade når karburatoren holdes med
bunden i vejret, for andre med pakfladen lodret (spjældet liggende vandret)
og for opgivet at bundfladen af svømmeren skal være parallel til pakfladen
medens for andre med opgivet mål derimellem, og for nogle med
"svømmerventilen" (benzintilførselen) netop lukket uden tryk medens for
nogle med fjederen deri sammentrykket.

Men blot man ved det med aflæsningen af den korrekte svømmerhøjde er alt
arbejdet let nok. Da jeg for 1½ mdr. siden på nye Dellórto karburatorer
skulle kontrollere svømmerhøjden lavede jeg på et kvarter en profil i
krydsfiner til at kontrollere svømmerhøjden med, det er lettere og præcisere
end at bruge en skydelære.

Og da svømmerhøjden ikke var opgivet i værkstedshåndbogen, men jeg fandt den
et andet sted indskrev jeg det derefter i værkstedshåndbogen.

Mvh. Gert Thorgersen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408606
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste