Dæk til offrood dt175
Fra : Michael Børsting

Dato : 30-04-04 14:49

Hej
Jeg har lige anskaffet mig yamaha dt175 som jeg skal bruge hele året
Er der nogle der har erfaring med gade dæk til sådan en så ville jeg gerne
høre lidt om det
Hvad hvis man køre hele året ville det være smart at have sommer dæk og
vinter dæk

Hilsen Michael Børsting

Fra : Michal

Dato : 30-04-04 15:58

On Fri, 30 Apr 2004 15:48:44 +0200, Michael wrote:
> Jeg har lige anskaffet mig yamaha dt175 som jeg skal bruge hele året

Fedt! Tæløg med ny cykel :D

> Er der nogle der har erfaring med gade dæk til sådan en så ville jeg gerne
> høre lidt om det

Min er født med offroad dæk, men fik skiftet bagdækket da det blev alt
for slidt.

Den kører nu laangt bedre på vej, men man kan desværre ikke køre 80 ned
af en grusvej længere :)

Der sidder nu Pirelli MT65 3.50 S18 bagpå, og Michelin Sirac 90/90-21
foran :)

> Hvad hvis man køre hele året ville det være smart at have sommer dæk og
> vinter dæk

Tilsyneladende ville det være smart... jeg ville ikke ligefrem have lyst
til at køre med mine dæk om vinteren...

Men hvordan bliver offroaddæk slidt om vinteren på vej? Vel ca. ligeså
meget som om sommeren, måske blot en anelse mindre?

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Michal

Dato : 30-04-04 16:16

On Fri, 30 Apr 2004 14:57:46 +0000 (UTC), Michal wrote:
> [...]
> for slidt.
>
> Den kører nu laangt bedre på vej, men man kan desværre ikke køre 80 ned

Der skal lige siges at bagdækket blev skiftet fra offroaddæk til vejdæk
:)

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Kasperkk

Dato : 30-04-04 16:36

> Den kører nu laangt bedre på vej, men man kan desværre ikke køre 80 ned
> af en grusvej længere :)

Har dækket haft betydning for ydelsen da'?

hygge...

Kasperkk
GS500

Fra : Michal

Dato : 30-04-04 16:52

On Fri, 30 Apr 2004 17:35:41 +0200, Kasperkk wrote:

> Har dækket haft betydning for ydelsen da'?

Nææh, men det er ikke så smart/behageligt at køre uden offroaddæk med 80
i timen ned af en grusvej :P

De nye vejdæk er ikke ligefrem knopdæk...

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Annarella

Dato : 30-04-04 23:34

Kasperkk <Kasperkk_nielsen@hotmailxxx.com> skrev:

> Har dækket haft betydning for ydelsen da'?

Efter jeg skiftede til et gadedæk kører den meget bedre på vej og er meget
lettere at lægge ned i svingene. Det blev meget sjovere at køre på
landevejene (Nu er det ligesom at køre på en sportsmaskine lige bortset fra
hastigheden, kørestillingen og lyden, hehe)

Men det dæk der sad på da jeg fik den, og som den formodentlig var født med,
var temmeligt slidt, nærmest helt kantet, så jeg ved ikke hvordan et nyt
offroad dæk er at køre med. Og som Michal skriver kan man ikke længere køre
80 km/t på en grusvej uden den slår ud med røven.

-Annarella

Fra : Bondemand

Dato : 02-05-04 10:11

Hejsa.

Jeg har kørt med knupdæk her i vinter, og har besluttet mig for at købe et
vejdæk til næste vinter.
Cyklen står simpelthen ikke fast nok når der er glat/sne.
Men hele sommeren skal jeg selvfølgelig have dupper på..... det er
betydelig sjovere..

Mvh
Bondemand

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-05-04 21:09

"Bondemand" <grinderslev@nospam.snaps.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har kørt med knupdæk her i vinter, og har besluttet mig for at købe et
> vejdæk til næste vinter.
> Cyklen står simpelthen ikke fast nok når der er glat/sne.

Øhhh... Æhhh.... Hvad?
Den dag et "vejdæk" står bedre fast end et knopdæk i sne, da vil jeg meget
gerne høre hvad det er for et vejdæk!

Rittig
(Med mange vintersæsoner bag sig på off-roadere, mest på knopdæk/crossdæk)

Fra : Bondemand

Dato : 03-05-04 15:39

Joh jah... den står fint fast i sne på løst underlag, men sne og is på
asfalt dur bare ikke

Bondemand