lys under vognen
Fra : Allan

Dato : 30-04-04 19:26

jeg så en gang sådan en drøne rundt i København

er det lovligt? og hvor kan man få det monteret?

kunne godt tænke mig noget neon lys el. lign

Fra : KH

Dato : 30-04-04 20:16

"Allan" <spam@spamhotmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg så en gang sådan en drøne rundt i København
>
> er det lovligt? og hvor kan man få det monteret?
>
> kunne godt tænke mig noget neon lys el. lign

Og det skulle forbedre bilens køreegenskaber eller hvad?

Fra : Allan

Dato : 30-04-04 20:21

> Og det skulle forbedre bilens køreegenskaber eller hvad?

nei da - det er RENT LIR ! skal der ikke være plads til det?

Fra : KH

Dato : 30-04-04 21:11

> nei da - det er RENT LIR ! skal der ikke være plads til det?

Ikke hvis det er ulovligt.
Og så er den slags altså for brianagtig...nærmest polle...
Hvad med løbelys i gearknoppen...og plyds på rattet..
Jeg er sikker på, at de nye konfirmandtøser vil falde i svime i lange
baner...

Sorry.. kunne ikke dy mig...
Men jeg synes det kan degradere selv den mest rå øse til en pimp-dyt..

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 30-04-04 23:34

> [...]
> baner...
>
> Sorry.. kunne ikke dy mig...
> Men jeg synes det kan degradere selv den mest rå øse til en pimp-dyt..

Tjaa, ...man ændre jo smag, med alderen.

Glenn

Fra : ///JJ

Dato : 30-04-04 20:23

Allan wrote:
> jeg så en gang sådan en drøne rundt i København
>
> er det lovligt? og hvor kan man få det monteret?
>
> kunne godt tænke mig noget neon lys el. lign

Det er ikk lovligt at køre med på offentlig vej!
Du kan købe et helt kit hos T-hansen og selv montere det. Husk at købe en
afbryder :)

///JJ

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 30-04-04 21:58

"Allan" <spam@spamhotmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg så en gang sådan en drøne rundt i København
>
> er det lovligt? og hvor kan man få det monteret?
>
> kunne godt tænke mig noget neon lys el. lign

Det er ikke lovligt, og det må ikke være på køretøjet.

Kun lys som er lovligt må være der, og skal da fungere, ellers skal det
fjernes..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : ///JJ

Dato : 01-05-04 02:11

Hans L. Jørgensen wrote:
> "Allan" <spam@spamhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke lovligt, og det må ikke være på køretøjet.
>
> Kun lys som er lovligt må være der, og skal da fungere, ellers skal
> det fjernes..

Hov hov - hvor står det lige henne i færdselsloven??
Hvis det bare ikke er tændt mens man kører, kan jeg ikke se det skulle være
ulovligt. Man kunne jo forestille sig man kun havde det tændt til
udstillinger m.v.

///JJ

Fra : dosser

Dato : 01-05-04 06:44

Det finder du ikke i færdselsloven da den kun indeholder lov om hvordan man
færdes i trafikken, men prøv detailforeskrifter for kørertøjer, der står
hvad en bil KAN og MÅ være forsynet med, alt andet er ikke tilladt, så fordi
det ikke står der er det altså ikke tilladt men der står at alle
monterede lygter og lys skal være monteret korrekt og virke efter
lovgivningen, samtidig står der hvilken farve lyset må og kan have, så jeg
tror ikke at grøn, blå, rød eller anden farve end hvid, gul/orange ell. rød
indgår i bilens udstyr

--
Jan

Fjern ordet "NiXSPAM" i min mailadresse inden der svares!
ellers modtager jeg ikke jeres mail.
Vær venlig IKKE at tilføje mig i adresse kartoteket !
Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen, virus samt spammails.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-04-04 22:18

> kunne godt tænke mig noget neon lys el. lign

Det vil nok fremkalde en del latter hos en del af befolkningen... pånær
måske Kbh NV, Vollsmose, Gellerup Parken i Århus og blandt rødderne, der
holder ved pølsevognen i Tønder.

I øvrigt er det ikke lovlligt at benytte - men kan købes hos www.thansen.dk

--

Jan W Nielsen

Fra : POM

Dato : 30-04-04 23:23

On Fri, 30 Apr 2004 23:17:53 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det vil nok fremkalde en del latter hos en del af befolkningen... pånær
>måske Kbh NV, Vollsmose, Gellerup Parken i Århus og blandt rødderne, der
> [...]

Det er lovligt at have på bilen, og må gerne være tændt så længe bilen
holder stille. Man må bare ikke have det tændt når man kører. Der er
jo ikke tale om lygter i almindelig forstand, så de må gerne være der.

Per O.

Fra : Jens Rex

Dato : 01-05-04 02:30

Jan W Nielsen wrote:

>Det vil nok fremkalde en del latter hos en del af befolkningen... pånær
>måske Kbh NV, Vollsmose, Gellerup Parken i Århus og blandt rødderne, der
>holder ved pølsevognen i Tønder.

Hmm... nu bor jeg i Vollsmose, men jeg har ikke lys under min bil. Det må være
en fejl så. Det skal jeg straks få rettet op på :)

Sådan en Austin Princess fra 1974 er jo som skabt til det. Eller...

Nej, alvorligt talt - hold da kæft nogen gejlede biler man ser her ude (sagt med
foragt i stemmen, jeg kan ikke holde ud at se på det). Jeg forstår bare ikke den
trend. Men jeg er jo heller aldrig blevet beskyldt for at være moderne.

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-05-04 06:11

Jens Rex wrote:

> [...]
> ude (sagt med foragt i stemmen, jeg kan ikke holde ud at se på det).
> Jeg forstår bare ikke den trend. Men jeg er jo heller aldrig blevet

Ja, jeg må desværre også undvære den morskab, er for gammel til at se
det som andet end meget dårlig smag.

Men mine børn og deres venner synes det er totalt sejt med Brian-lir fra
T-Hansen på gamle øser, og vi bor altså langt fra de nævnte områder. Så
det må nok ses som en almindelig trend

Ole Thomsen

Fra : Jens Rex

Dato : 02-05-04 01:26

Ole Thomsen wrote:

>Ja, jeg må desværre også undvære den morskab, er for gammel til at se
>det som andet end meget dårlig smag.

Ja også mig, og jeg er bare 23 år.

>Men mine børn og deres venner synes det er totalt sejt med Brian-lir fra
>T-Hansen på gamle øser, og vi bor altså langt fra de nævnte områder. Så
>det må nok ses som en almindelig trend

Jeg sad også og bladrede i T-Hansens katalog sammen med min bror, fordi jeg
skulle bruge nogen blinklyspærer - ganske ordinere blinklyspærer, til vognen.
Min bror og jeg skiftevis tog os til hovedet og faldt om af grin over nogen af
de ting man kan få der. Og der må jo være et marked for det, siden de fører
produkterne, hvilket jeg finder lidt skræmmende.

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-05-04 07:01

Jens Rex <jens2000@jensrex2000.net.invalid> skrev :

>Min bror og jeg skiftevis tog os til hovedet og faldt om af grin over nogen af
>de ting man kan få der.

Jep ;) - og når man så siger til sig selv det ikke kan blive værre
bladrer man om på næste side ..... goshhhh!

>Og der må jo være et marked for det, siden de fører
>produkterne, hvilket jeg finder lidt skræmmende.

Jeg ville ikke kalde det skræmmende, men overraskende , og jo, de
sælger sgu' tykt af alt det lir.

Men ok - jeg kan egentligt godt forstå det, for vi andre var nok ikke
ret meget anderledes i vores egen automotive barndom, vi kunne bare
ikke få alt det hejs, men måtte nøjes med fartstriber, ekstra
instrumenter , og måske ligefrem et sæt tågelygter på bilen ;)

Fra : Allan

Dato : 02-05-04 09:30

hehe nu har jeg med stor morskab læst Jeres indlæg!

tak for oplysningen om at det er ulovligt......
og hvor det kan købes....og jeg så da nogle ting det også kunne være sjove
hos thansen.dk

men I skal altså lige vide at jeg er kvinde og 55 år

så lad være med at skue hunden.............

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 10:30

"Allan" <spam@spamhotmail.com> wrote in message
> [...]
> hos thansen.dk
>
> men I skal altså lige vide at jeg er kvinde og 55 år

God fornøjelse fru Allan

Jeg har forsøgt, at få THansen til at vise lidt ansvarsfølelse for os andre
bilister f.eks. ved at undlade at reklamere for og sælge ulovlig sort maling
til baglygter: ud over at nedsætte lysstyrken forhindrer det også
reflekserne i at virke efter hensigten. .-(
Det var efter at et ægtepar, jeg kender, kørte op i en brianbil der hold
stille på en landevej, uden lys, midt om natten og med lidt for meget maling
på lygteglassene, Brian besøgte dem ikke en gang på hospitalet og sagde
undskyld. det gjorde THansen for dan sags skyld heller ikke.'

Ja jeg ved godt, at den lokale isenkræmmer sælger køkkenknive der kan slå
folk ihjel men han reklamerer da ikke med, at de kan bruges til bankrøveri.
--
Møller

Fra : Deaster

Dato : 02-05-04 13:38

Allan wrote:

> [...]
> sjove hos thansen.dk
>
> men I skal altså lige vide at jeg er kvinde og 55 år
>
> så lad være med at skue hunden.............

Klart, jeg kender mange kvinder der hedder Allan

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-04 15:01

> Klart, jeg kender mange kvinder der hedder Allan

Ok DÉT er skræmmende

Christian Kofod.

Fra : KH

Dato : 08-05-04 20:09

> [...]
> hos thansen.dk
>
> men I skal altså lige vide at jeg er kvinde og 55 år
>
> så lad være med at skue hunden.............

Så er du måske i familie med Herbert Marianne Andersen?

Hilsen Gombert og Flandhart.