Import af skadet bil
Fra : bilr

Dato : 30-04-04 11:20

Har nogen erfaring med import af en skadet bil til genopbygning?

Jeg tænker på lettere skader, som kun kræver udskiftning af en skærm,
dør osv.
og især kunne en bil med totalhavareret motor (tandremssalat) være
interessant.

Vil T&S vurdere dem ud fra normal salgsværdi minus det, det vil koste
at reparere skaden hertillands?

Andre problemer?

Er der nogen, der kender nogen, der vil leje en autotransporter ud?

bilr

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-04 11:24

http://www.autocentret-biludlejning.dk/priser.htm

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Frank Hansen

Dato : 30-04-04 11:29

"bilr" <alwayslook@37.com> wrote in message
> Vil T&S vurdere dem ud fra normal salgsværdi minus det, det vil koste
> at reparere skaden hertillands?

Er ikke sikker, men betales der ikke først afgift, 1. gang bilen
registreres? Og det kan den kun efter den er gået gennem syn?

Frank.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 18:33

On Fri, 30 Apr 2004 12:29:06 +0200, "Frank Hansen"
<fhansen@spinner_JUNK.dk> wrote:

>Er ikke sikker, men betales der ikke først afgift, 1. gang bilen
>registreres? Og det kan den kun efter den er gået gennem syn?

Nemlig. Bilen skal være aldeles okay og synet, inden afgiften samt
registrering finder afsted

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-04-04 21:45

On Fri, 30 Apr 2004 19:32:46 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Nemlig. Bilen skal være aldeles okay og synet, inden afgiften samt
>registrering finder afsted

HVis at man så kan fremvise billeder af bilens tilstand da man fik den
og regninger på diverse reservedele og deslige så må der da gives rabat.

Eller også må man bide i de sure æble og så købe 2 læs reservedeæ

1 læs.
gamle paneler, generelt huggerdele til at sætte bilen i stand med så at
den kan bestå syn og blive afgiftvurderete så lavt så muligt

2 læs

De rigtige dele, dvs nye dele og deslige som egt skulle have været på
bilen, men som venter da de ellers vile påivrke afgiften i negativ
retning
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-04-04 21:49

On Fri, 30 Apr 2004 22:45:16 +0200, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>HVis at man så kan fremvise billeder af bilens tilstand da man fik den
>og regninger på diverse reservedele og deslige så må der da gives rabat.

Nej, det er de ligeglade med. De er ligeglade med dé omkostninger, du
har for at gøre bilen synsklar og kørende. Kommer ikke dem ved, idet
din bil skal være iorden INDEN vurdering.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-04-04 22:03

On Fri, 30 Apr 2004 22:48:41 +0200, Mogens Knudsen
> [...]

>har for at gøre bilen synsklar og kørende. Kommer ikke dem ved, idet
>din bil skal være iorden INDEN vurdering.

Ergo så må løsningen være at sætte den så billigt istand som muligt, og
bruge dele der om nødvendigt er skramme og bulede for på den måde at
påvirke afgiftsberegningen.
Flemming Jacobsen

Fra : anders majland

Dato : 30-04-04 12:01

> Vil T&S vurdere dem ud fra normal salgsværdi minus det, det vil koste
> at reparere skaden hertillands?

Bilen skal være i en stand så den kan gå gennem syn. Så en bil uden
motor giver ikke rabat på afgiften. Men har den f.eks buler i alle
pladedele burde det give en pæn rabat at møde til toldsyn med den.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-04-04 12:17

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c6tbvn$lmf$1@sunsite.dk...

> Bilen skal være i en stand så den kan gå gennem syn. Så en bil uden
> motor giver ikke rabat på afgiften. Men har den f.eks buler i alle
> pladedele burde det give en pæn rabat at møde til toldsyn med den.

Kan man ikke importere alle de skrotbiler man vil, der skal vel først
betales afgift når man vil have dem indregistreret ?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-05-04 16:45

meddelelse news:c6tbvn$lmf$1@sunsite.dk...

> Bilen skal være i en stand så den kan gå gennem syn.

Ja

> Så en bil uden
> motor giver ikke rabat på afgiften.

Og kan ej fremstilles til Syn/toldsyn, da bilen skal kunne prøvekøres
(Prøveplader). Ellers ingen godkendelse

> Men har den f.eks buler i alle
> pladedele burde det give en pæn rabat at møde til toldsyn med den.

Nej - det som er udslagsgivende for vurderingen er bilens udstyr, som
noteres ved toldsyn, som turbo, kompressor, servo, varme i sæder, eldrevet
soltag, almindeligt soltag o.s.v..

Derimod noteres der ikke noget om køretøjet aktuelle stand.

Og sidst - vær opmærksom på den nyligt afsagte dom med hensyn til
registreingsafgift af importeret bil, er der nu bilens købspris der skal
danne grundlag for afgiftsvurderingen. Har dog ikke hørt om T&S har anket
dommen.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 17:08

On Sat, 1 May 2004 17:45:01 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Derimod noteres der ikke noget om køretøjet aktuelle stand.

Jow jow - dét gør der nu. Jeg ved det af erfaring - jeg har
efterhånden været afsted med et par stykker...

>Og sidst - vær opmærksom på den nyligt afsagte dom med hensyn til
>registreingsafgift af importeret bil, er der nu bilens købspris der skal
>danne grundlag for afgiftsvurderingen.

Dét har i princippet været gældende hele tiden - at man tog
udgangspunkt i markedet. 63%-reglen er et bevis - T&S har selv brugt
den i "årevis..."

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Verner Johnsen

Dato : 01-05-04 18:58

On Sat, 01 May 2004 18:08:25 +0200, Mogens Knudsen

>Dét har i princippet været gældende hele tiden - at man tog
>udgangspunkt i markedet. 63%-reglen er et bevis - T&S har selv brugt
>den i "årevis..."

Jeg tror Hans henviser til den dom, der sagde, at for
paralelimporterede nye biler skulle registreringsafgiften beregnes på
grundlag af paralelimportørens (lavere ?) pris, og ikke den
autoriserede importørs pris.

Jeg tror dog ikke at denne dom kan bruges til noget i forbindelse med
brugte biler.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-05-04 19:56

Jeg tror, du har helt ret.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : bilr

Dato : 03-05-04 12:02

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message news:<lxPkc.792$nt4.327@news.get2net.dk>...
> [...]
> soltag, almindeligt soltag o.s.v..
>
> Derimod noteres der ikke noget om køretøjet aktuelle stand.

Øv, ellers havde jeg også tænkt på f.eks. en haglskade som denne:

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=4652769&id=xuofofj4ctm

Men hvis afgiften bliver på samme niveau som en uskadet, er fidusen jo
noget mindre, selvom man kender en god orange maler.

bilr

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-05-04 06:37

On 3 May 2004 04:01:42 -0700, alwayslook@37.com (bilr) wrote:

>Øv...

En skam du ikke læser alle postings...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : bilr

Dato : 11-05-04 08:32

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message news:<n38m90d1qdo2fv1d7p48gq78q68ssf4t9s@4ax.com>...

> En skam du ikke læser alle postings...
>
> /Mogens
> Biler fra @lfa til Omeg@
> www.alfa-gt.de

Jow, jeg indrømmer jeg ikke færdes her så tit.
Men svarene lød både til den ene og den anden side, så jeg lagde især
vægt på en vis hr. Mogens svar, der lød til at komme af erfaring og
ikke af tro.

Men man kan måske rimeligvis forvente en vurdering, der svarer til
bilens stand. (?)
Det kunne måske endda se helt sejt ud med en bil fyldt med
"skudhuller", som den, jeg linkede til. Ikke så sjældne i vort sydlige
broderland.
Såå hvis ellers prisen kommer til at svare til udseendet i den sidste
ende.
Men det lyder alligevel som lidt af en gambling bare at hente den hjem
og forvente det bedste.

bilr

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 11-05-04 16:46

On 11 May 2004 00:31:39 -0700, alwayslook@37.com (bilr) wrote:

>Men det lyder alligevel som lidt af en gambling bare at hente den hjem
>og forvente det bedste.

Det er tilladt at spørge dem. Jeg fik nedslag på grund af småbuler
samt en defekt elektrisk hækspoiler til "en halv million"

/Mogens

Fra : Anne Stokholm

Dato : 30-04-04 19:49

Hejsa

Prøv at ring til dit hjemtoldkammer. Nummeret står på T&S hjemmeside.

Det kommer jo lidt an på hvor du skal have den hjem fra?

--
Venlig hilsen
Anne Stokholm

I know that I have done many things