Sikkerhedsseler på bagsædet og brug
Fra : ERLO

Dato : 30-04-04 08:31

Hej gruppe

Hvordan er reglerne for brug af sikkerhedsseler når de er installeret på
bagsæderne i en bil ??

Grunden til mit spørgsmål er at jeg i går aftes i TV-avisen, var vidne til
at en person blev interwiewet på bagsædet af en bil og offeret brugte
tydeligvis ikke selen.
Af baggrundsbillederne kunne man forstå at der var tale om ihvertfald to
køreture.
Eller kan man fritages for selebrug med en lægeerklæring ??
Eller gælder særlige regler hvis man hedder Per Stig Møller og tilfældigvis
er udenrigsminister??

Jeg ser frem til en god forklaring.

Med venlig hilsen
ERLO

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 08:38

On Fri, 30 Apr 2004 09:31:07 +0200, "ERLO" <logst@get2net.dk> wrote:

>Eller kan man fritages for selebrug med en lægeerklæring ??

Ja en lægeerklæring kan gøre det. Ellers skal alle installerede seler
anvendes - både på for- og bagsæder.

Mvh. Brian

--
http://www.brinch.it
Hent BBC Webgallery V3 her.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-04-04 14:31

"ERLO" <logst@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Eller gælder særlige regler hvis man hedder Per Stig Møller og
tilfældigvis
> er udenrigsminister??

Ja, men du får dem ikke på tryk. Jeg vil vædde med at A.Fjog heller ikke ved
hvad den indretning er til, for ikke at tale om "Daisy". Der gælder
Uskrevne love for dem .