til folk med gamle cykler der larmer i mot~
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 19:59

Fandt lige en liter tec-2000 som gjorde underværker på min gamle Kadetts
ventil-larm, og blev nysgerrig om det kunne bruges på mc'er med våd-kobling.
Her er svaret :

Tec 2000 kan anvendes i vådkoblinger.

Dosering op til 3%.

Ved overdosering kan koblingen glide. Afhjælpning sker ved at skifte olien
og påfylde den oprindelige olie. Der sker ikke skade på koblingen.

Tec 2000 blander sig med alle mineralske olier.

Med venlig hilsen
Danco Oil A/S
Poul Hassager

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE '00
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=538

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-04-04 20:10

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> skrev i
en meddelelse news:4091504d$0$8403$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...
> Fandt lige en liter tec-2000 som gjorde underværker på min gamle Kadetts
> ventil-larm, og blev nysgerrig om det kunne bruges på mc'er med
> [...]

Jamen hvorfor hælder du det så ikke på dit tordenes?

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 20:34

Claus Rittig wrote:
> "Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk>
> skrev i en meddelelse

> Jamen hvorfor hælder du det så ikke på dit tordenes?
>
> Rittig

Den larmer ikke, kun fra udstødningen

Fra : Armand

Dato : 30-04-04 17:47

Peter Jakobsen <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> skrev i
en news:40915895$0$18697$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...

> Den larmer ikke, kun fra udstødningen

Det er vist ikke helt sandt - Hvorfor skulle den ikke larme i gearskiftene
som alle andre FZR's hhv. YZF's ??

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 29-04-04 21:19

> [...]
> Fandt lige en liter tec-2000 som gjorde underværker på min gamle Kadetts
> ventil-larm, og blev nysgerrig om det kunne bruges på mc'er med

Du har ikke overvejet at justere ventiler??

Asger
V-Strom
ZX-10

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-04 23:04

Asger Steffensen wrote:
> [...]
> skrev i en meddelelse
>
> Du har ikke overvejet at justere ventiler??

De er hydrauliske på en kadett og kan ikke justeres

Fra : Moller

Dato : 30-04-04 06:51

Peter Jakobsen wrote:

> De er hydrauliske på en kadett og kan ikke justeres

   Og hvor er det liiiige det kan sammenlignes med gamle MC'er der larmer
??? de har hverken 2 hjul for meget, hydrauliske dippedutter, eller
stammer fra Opel af :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jake

Dato : 30-04-04 08:15

Moller wrote:

> eller stammer fra Opel af :)

He! det skal man så ikke helt udelukke!
Opel har faktisk en gang lavet motorcykler. En eller anden her fra
gruppen postede på et tidspunkt et billede af en gammel opel MC

/Jake

Fra : Armand

Dato : 30-04-04 17:50

Jake <jake@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en

> He! det skal man så ikke helt udelukke!
> Opel har faktisk en gang lavet motorcykler. En eller anden her fra
> gruppen postede på et tidspunkt et billede af en gammel opel MC

Jup!
Var det ikke den med de røde dæk?

Forøvrigt kører Honda CBX750 med hydrauliske (såkaldte) lifter's!

--
Armand.

Fra : jesper

Dato : 30-04-04 12:25

Moller <news@molnit.com> wrote in message news:<4091e903$0$133$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...

>    Og hvor er det liiiige det kan sammenlignes med gamle MC'er der larmer
> ??? de har hverken 2 hjul for meget, hydrauliske dippedutter, eller
> stammer fra Opel af :)

Gamle MC'er kan jo godt tikke lidt, og IMHO har de lidt mere
motor-snakken, selvom de er ordentligt justeret, end en nyere motor.
Desuden har OPEL lavet MC'er.... fra 1901 til 1930 og den sidste model
var en 1-cyl 500ccm "racer" maskine....

Jesper

Fra : Armand

Dato : 30-04-04 17:51

jesper <tiper@tiscali.dk> skrev i en

> Desuden har OPEL lavet MC'er.... fra 1901 til 1930 og den sidste model
> var en 1-cyl 500ccm "racer" maskine....

Mnjaarh :-/
Var den sidste Opel-mc ikke en tons-tung sag med bælter??

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-04-04 12:32

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> writes:

> Tec 2000...
>
> Med venlig hilsen
> Danco Oil A/S
> Poul Hassager

Hmm, det firma spammede engang om deres skidt her i gruppen, og her er
Mads Lunds forklaring af hvorfor det er noget skidt:
<http://groups.google.com/groups?selm=iVBe5.216%24p%252.2381%40news.get2net.dk>

Konklusion:
"Sorry to say it, men jeg vil på det kraftigste fraråde folk at bruge TEC2000
i mc motorer, brug i stedet en helsyntetisk olie udviklet specielt til
mc'ere."

--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-04-04 19:26

"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
TEC2000
> i mc motorer, brug i stedet en helsyntetisk olie udviklet specielt til

Tak, Jes.
Jeg er ikke så skarp til den slags, men jeg syntes næsten Peter Jacobsens
indlæg lignede endnu en af Danco-Oils spam-fremstød.

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-04 19:59

Claus Rittig wrote:
> [...]
> Jeg er ikke så skarp til den slags, men jeg syntes næsten Peter
> Jacobsens indlæg lignede endnu en af Danco-Oils spam-fremstød.

Rolig nu, inden i får pillet jer selv i røven af selvtilfredshed. Jeg har
INTET med firmaet at gøre, men forsøger sgu bare at hjælpe folk herinde. Om
det virker på en mc; jeg aner det ikke, men det hjalp sgu på kadett'en...Og
jeg er da bedøvende ligeglad om i vil prøve produktet eller ej, men lad nu
være med at vøre så hellige og selvretfærdige....

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-04-04 20:50

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> skrev i
en meddelelse news:4092a1de$0$26414

> Rolig nu, inden i får pillet jer selv i røven af selvtilfredshed.

Pudsigt ordvalg?

> Jeg har
> INTET med firmaet at gøre, men forsøger sgu bare at hjælpe folk herinde.

Det er sjovt du siger det, for det sagde skribenten dengang vi sidst blev
spammet også.

> jeg er da bedøvende ligeglad om i vil prøve produktet eller ej, men lad nu
> være med at vøre så hellige og selvretfærdige....

Hmmm... Dette er en debatforum, og derfor vil du ikke kun møde rygklappere,
men også folk der forholder sig kritisk til tvivlsomme og udokumenterede
påstande. Sådan er vilkårene på en nyhedsgruppe, og de fleste af os kan
sagtens leve under de forhold uden at behøve svine med-debattører til med
personlige angreb.

Deltag i debatten på ordentlig og anstændig vis, så vil du blive taget
alvorligt, fortsæt i den citerede stil, og kun ganske få vil overhovedet
lytte.

Og lad mig så slutte med at forklare, at jeg ikke tror Danco-oil's
vidunderprodukt virker. Hvis det gjorde det, ville de jo nok kunne
dokumentere det med prøve resultater fra et anerkendt analyse-firma, men det
kan de ikke - i stedet støtter de deres markedsføring på udtalelser fra
"manden på gulvet" der har prøvet det i sin landbrugsmaskine, lastbil,
Kadett osv. og det har jeg svært ved at tage alvorligt.

Rittig

Fra : Erika

Dato : 30-04-04 21:41

Claus Rittig wrote:

> [...]

> Pudsigt ordvalg?

> Det er sjovt du siger det, for det sagde skribenten dengang vi sidst blev

Hehehe... lad os da endeligt få banket en konspirationsteori op Nu vi
er i gang med at blæse Peters indlæg ud af proportioner, kan vi da lige så
godt gøre det ordentligt...

VH. Erika *godt underholdt på en fredag aften...*

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 00:00

Erika wrote:

> [...]
> da lige så godt gøre det ordentligt...
>
> VH. Erika *godt underholdt på en fredag aften...*

Hmm, sad sgu selv og kom til at tænke på, at det måske var russerne der
havde lavet Tec-2000, med den hensigt at ødelægge alle vores cykler, så vi
allesammen skulle køre Ural-maskiner.... Tænk lige lidt over den !!!

Måske er jeg i virkeligheden en hemmelig agent på en mission ...

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-05-04 08:33

"Peter Jakobsen" <pjakob--slet-dette--(snabela)teliamail punktum dk> skrev i
en meddelelse news:4092da4e$0$8658$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
> allesammen skulle køre Ural-maskiner.... Tænk lige lidt over den !!!
> Måske er jeg i virkeligheden en hemmelig agent på en mission ...

Jeg kan godt se jeg fik insinueret noget her, som jeg ikke har belæg for -
undskyld.
Nå, men jeg er altså heller ikke ansat i den øvrige olieindustri, og kan kun
undskylde mig med at jeg nok havde for travlt med at pille mig selv i røven
af selvtilfredshed, eller være hellig og selvretfærdig.

Rittig

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-04 10:15

Claus Rittig wrote:
> [...]
> kan kun undskylde mig med at jeg nok havde for travlt med at pille
> mig selv i røven af selvtilfredshed, eller være hellig og

Alt er tilgivet Jeg har sgu også læst ham Carstens indæg for Tec-2000,
og for ham er det jo nærmest en religion *g*

Fra : PCkurt

Dato : 30-04-04 12:40

> [...]
> Fandt lige en liter tec-2000 som gjorde underværker på min gamle Kadetts
> ventil-larm, og blev nysgerrig om det kunne bruges på mc'er med

Det var ikke meget - hvor kan det købes og hvad er det for noget, - bare en
additiv??

Fra : Michal

Dato : 30-04-04 16:13

On Fri, 30 Apr 2004 13:40:10 +0200, PCkurt wrote:

> [...]
> våd-kobling.

> Det var ikke meget - hvor kan det købes og hvad er det for noget, - bare en

Det lyder som en 2T olie til cykler uden seperat oliebeholder... 3% i
benzinen ;)

--
Venlig Hilsen
Michal