Forbrug (Att.: bl.a. Peter G C)
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-04-04 15:15

Så er ferien overstået, og der kan siges følgende om forbruget på
Fiat's 115 hk. turbodiesel m/intercooler.

På turen ned til Midi-Pyrenæerne og retur, som blev kørt på motorvej
hvor det var muligt blev forbruget 16.4 km/l.

Gennemsnitshastigheden gennem Tyskland var 101 km/t. og gennem
Frankrig 112 km/t. Det var nogenlunde ens begge veje.

Kørslen nede i området som hovedsageligt kan betegnes som
morfar-kørsel med det formål at nå at se landskaberne man kørte
igennem, gav et gennemsnitsforbrug på 17.9 km/l. og en
gennemsnitshastighed på 71 km/t.

Dette inkluderer kørsel over et par tidligt åbnede bjergpas og ca. 300
km. på motorvej da vi var nede at kigge på Cacassonne.

Derfor den lidt høje gennemsnitsfart.

Den kampklare vægt, fuld tanket, og incl. fruen og den nødvendige
bagage løb op i 1533 kg.

Forbrug er målt på gammeldags vis, ved at dividere liter op i
kilometer. Gennemsnitsfart er overladt til de elektroniske
installationer.

Jeg må konkludere at resultatet er bedre end Xantia'ens, og at jeg er
tilfreds med tingenes tilstand.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter G C

Dato : 29-04-04 17:22

> Så er ferien overstået, og der kan siges følgende om forbruget på
> Fiat's 115 hk. turbodiesel m/intercooler.

Sløv spand

Ærlig talt ville jeg meget gerne se og prøve dit automobil ved lejlighed -
de ser lækre ud de nye Fiat-potter.

> [...]
>
> Gennemsnitshastigheden gennem Tyskland var 101 km/t. og gennem
> Frankrig 112 km/t. Det var nogenlunde ens begge veje.

Mit samlede snit fra Paris og hertil var 116 km/t.

> Kørslen nede i området som hovedsageligt kan betegnes som
> morfar-kørsel med det formål at nå at se landskaberne man kørte
> igennem, gav et gennemsnitsforbrug på 17.9 km/l. og en
> gennemsnitshastighed på 71 km/t.

Den kan jeg også godt klare

> [...]
>
> Derfor den lidt høje gennemsnitsfart.
>
> Den kampklare vægt, fuld tanket, og incl. fruen og den nødvendige

Lyder meget rimeligt - svarer vel nok til min egen potte.

> Forbrug er målt på gammeldags vis, ved at dividere liter op i
> kilometer. Gennemsnitsfart er overladt til de elektroniske
> installationer.

OK - samme her. Gennemsnitsfart er målt på gammeldagsmaner: afgangstid og
ankomsttid sammenholdt med km. inkl. kø inde i Paris.

> Jeg må konkludere at resultatet er bedre end Xantia'ens,

Det må jeg af gode grunde betvivle Jeg tror ærlig talt jeg har kørt
stærkere end dig og holdt mere i kø

> og at jeg er
> tilfreds med tingenes tilstand.

Så er alt jo godt - ærgeligt du glip af vores tur til Bella.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-04-04 21:25

On Thu, 29 Apr 2004 18:21:59 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Sløv spand

>--

Nå min gode mand. Vi skal nok til at være De's?

>--

>Ærlig talt ville jeg meget gerne se og prøve dit automobil ved lejlighed -
>de ser lækre ud de nye Fiat-potter.

>--

De kører glimragende, og der er fornuftigt med plads.

>--

>Mit samlede snit fra Paris og hertil var 116 km/t.

>--

Motorbølle! *LOL*

>--

>Den kan jeg også godt klare

>--

Ja morfarkørslen? Det er jeg ikke i tvivl om. Hvad med
præstationerne?

>--

>Det må jeg af gode grunde betvivle Jeg tror ærlig talt jeg har kørt
>stærkere end dig og holdt mere i kø

>--

Du har misforstået emnet. Min bil vil altid være bedre end din bil,
ligesom min far er stærkere end din far.

>--

>Så er alt jo godt - ærgeligt du glip af vores tur til Bella.

>--

Ja, det er jeg også ked af. Havde lige et par løgnehistorier jeg godt
ville have haft byttet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter G C

Dato : 30-04-04 08:03

[klip]

> Nå min gode mand. Vi skal nok til at være De's?

Meget vel, min gode mand.

[klip]

> De kører glimragende, og der er fornuftigt med plads.

Til 2?

[klip]

> Motorbølle! *LOL*

Jeg tror at det har en ganske betydelig effekt på forbruget Alene derfor
blev det fremhævet.

[klip]

> Ja morfarkørslen? Det er jeg ikke i tvivl om. Hvad med
> præstationerne?

Fruen pendler til hverdag mellem Silkeborg og Århus syd - hovedvej, motorvej
og bykørsel. Snittet siger ca. 18,5 km/l

[klip]

> Du har misforstået emnet.

Ja, det sker jo tit i denne NG

> Min bil vil altid være bedre end din bil,
> ligesom min far er stærkere end din far.

Dét er jeg slet ikke i tvivl om. Det er jo en gammel sag, jeg kører rundt i.

[klip]

> Ja, det er jeg også ked af. Havde lige et par løgnehistorier jeg godt
> ville have haft byttet.

LOL

Du skal læse om Jan W's stunt med krofatter!

/Peter