Nye hastigheder på motorvejene
Fra : phk

Dato : 29-04-04 13:57

TV-syd sendte et indslag om de nye hastighedsbegræsninger. Desværre har jeg
ikke været i stand til at finde en måde kun at vælge netop denne udsendelse,
så i følgende link

http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=1&Id=191673

får du først et par andre irrelevante nyheder med. Udsendelsen kommer efter
indslaget om TV-prisen, der varer et lille minut.

Der er interview med et par politibetjente, Mogens Wilbert
(chefpolitiinspektør for færdselspolitiet) og Politiassistent Jens Christian
Jensen (kendt af sønderjyder fra TV-syd for at være hovedperson i
"Videopolitiet") fortæller lidt om hvad de vil gå efter når hastigheden
bliver sat op.

Der er en del billeder fra den civile politibil´s kamera OG mon ikke der er
nogen der fanger hvad det er for en bil :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 29-04-04 16:26

On Thu, 29 Apr 2004 14:57:13 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>
>Der er en del billeder fra den civile politibil´s kamera OG mon ikke der er
>nogen der fanger hvad det er for en bil :)

Synes dog godtnok lige at de skal slappe en smule af med deres blinklys
hetz. Jeg vil da godt indrømmme at jeg ikke altid blinker af når at jeg
skifter vognbane, dette dog kun når at der ikke nogle
højrekørende/bagved kørende at se.

Er der nogle af enten den ene eller anden slags så orienterer jeg mig og
blinker derefter.
Flemming Jacobsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-04-04 18:55

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
> [...]
> hetz. Jeg vil da godt indrømmme at jeg ikke altid blinker af når at jeg
> skifter vognbane, dette dog kun når at der ikke nogle

Aha, så det er DIG der ligger og tuller rundt i overhalingsbanen selvom der
er helt frit i højre bane

Du ka' ta' det - det gaaas.

vh
Torben

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-04-04 08:11

> Aha, så det er DIG der ligger og tuller rundt i overhalingsbanen selvom
der
> er helt frit i højre bane

Godt set - Den sveg :)

Per

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-04-04 12:32

On Thu, 29 Apr 2004 19:55:24 +0200, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message
>
>Aha, så det er DIG der ligger og tuller rundt i overhalingsbanen selvom der
>er helt frit i højre bane

Mente nu venstre vejbane, men det håber jeg da folk nu også fik det til.

>Du ka' ta' det - det gaaas.

Yes Yes
Flemming Jacobsen

Fra : Per Thomsen

Dato : 30-04-04 13:15

> Mente nu venstre vejbane, men det håber jeg da folk nu også fik det til.

Hvorfor skal du så skifte bane ? :)

> Yes Yes

Godt med lidt humor.

Per

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-04-04 14:36

On Fri, 30 Apr 2004 14:15:09 +0200, "Per Thomsen"
<PerThomsenNews@hotmail.com> wrote:

>der

>Hvorfor skal du så skifte bane ? :)

*Render forvirret rundt i cirkler, rystende på hovedet*

Undskyld, bare mig der til tider er nem at kaste rundt med.

Mente Højre side og der bliver vi *G*
Flemming Jacobsen

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-05-04 08:53

Det korte af det lange; hvis der ikke er andre bilister er der ikke grund
til at skifte vognbane.
Og hvis der er andre bilister skal man give tegn, så disse kender ens
hensigter.

Per

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 03-05-04 12:56

On Mon, 3 May 2004 09:52:59 +0200, "Per Thomsen"

Right O'
Flemming Jacobsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-05-04 13:04

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev :

>Det korte af det lange; hvis der ikke er andre bilister er der ikke grund
>til at skifte vognbane.

Det kommer sgu an på hvor du kører.

Amagermotorvejen har et par steder hvor højre bane er direkte
ubehagelig at køre 110 i .....

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-05-04 14:42

> Det kommer sgu an på hvor du kører.
>
> Amagermotorvejen har et par steder hvor højre bane er direkte
> ubehagelig at køre 110 i .....
> --

Ok - indrømmet - det var lidt firkantet sat op.

Per

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-04-04 20:29

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev :

>Jeg vil da godt indrømmme at jeg ikke altid blinker af når at jeg
>skifter vognbane, dette dog kun når at der ikke nogle
>højrekørende/bagved kørende at se.

Jeg forstår dig - hvis der er langt til andre biler, gider jeg sgu'
heller ikke blink, sådan helt frit fra leveren ...

Hvem fanden tror de man skal orientere om sine hensigter ? Fuglene ?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-04-04 20:38

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Jeg forstår dig - hvis der er langt til andre biler, gider jeg sgu'
> heller ikke blink, sådan helt frit fra leveren ...
>
> Hvem fanden tror de man skal orientere om sine hensigter ? Fuglene ?

Man blinker jo også i tilfælde af man skulle have overset nogen. I så fald har
de en forvarsel for hvad der vil ske.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-04-04 20:50

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Man blinker jo også i tilfælde af man skulle have overset nogen. I så fald har
>de en forvarsel for hvad der vil ske.

Nu sidder jeg jo ikke ligefrem og snorksover på motorvejen, så når jeg
skrev "når der er langt til andre biler" er det da fordi jeg har
kigget horisonten rundt ;) Jeg har jo ikke en bil med begrænset udsyn
;)

btw.... mit værksted roder sgu ikke, din lømmel <grin>

http://www.dkfritidbil.dk/fotostorier/stalden/projekt_stald.htm

nederste billede

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-04-04 21:17

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> skrev "når der er langt til andre biler" er det da fordi jeg har
> kigget horisonten rundt ;) Jeg har jo ikke en bil med begrænset udsyn

Jow jow, men der KUNNE jo rent teoretisk stadig være en bil du har overset. Du
ved, den ene gang ud af tusindvis af gange du skifter vejbane. Anyway, det var
min kørelærers begrundelse for altid at blinke (jeg gør det dog heller ikke
altid).

> btw.... mit værksted roder sgu ikke, din lømmel <grin>

Det ser da fint ud :)

Pretty soon I'm a "lømmel" with a degree

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-04-04 21:24

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Pretty soon I'm a "lømmel" with a degree

men uden de 90 graders cylindervinkel ;)

..... det kan jo komme ... ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-04-04 21:28

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> men uden de 90 graders cylindervinkel ;)
>
> .... det kan jo komme ... ;)

Better believe it. Er lidt lun på en GTO :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-04-04 21:43

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Better believe it. Er lidt lun på en GTO :)

Det forståes .... Når din eksamen er overstået, skulle du tage med
til Ystad en dag og dine øjne til at trille ud af deres huler ;)

Jeg så en GTO derovre, til 120kilokroner (Svesetas) - Er du gal den
var heftig.

De har altså lidt mere forhold derovre ..... (afslappede myndigheder)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-04-04 09:59

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Det forståes .... Når din eksamen er overstået, skulle du tage med
> til Ystad en dag og dine øjne til at trille ud af deres huler ;)

Så må jeg hellere tage en pose penge med

> Jeg så en GTO derovre, til 120kilokroner (Svesetas) - Er du gal den
> var heftig.
>
> De har altså lidt mere forhold derovre ..... (afslappede myndigheder)

Tja, jeg tror ikke problemerne herhjemme er så store når først det er "gamle"
biler. Synsfolkene ved alligevel ikke hvordan bilen "skal se ud" i motorrummet

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Bernhard Ege

Dato : 29-04-04 18:11

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
> [...]
efter
> indslaget om TV-prisen, der varer et lille minut.

Ok, jeg prøvede at se nogle minutter og bortset fra 5 sekunders snak om
emnet så jeg intet relevantog så stoppede jeg igen. Må desuden sige at
det er den ringeste kvalitet jeg har set til dato. Fik flydende billeder
i ca. 10 sekunder og derefter et billede hvert 5 sekunder eller noget
den stil...

Trælst man ikke selv kan "spole" frem i udsendelsen

mvh Bernhard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-04-04 18:44

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev :

>Der er en del billeder fra den civile politibil´s kamera OG mon ikke der er
>nogen der fanger hvad det er for en bil :)

Nåehh .. den Blå Bora ;)

Han er sgu' osse på færde på sjælland fra tid til anden