/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ang. drosling af Suzuki GSX600FY
Fra : Michael Haahr


Dato : 30-04-01 16:45

Ærede deltagere i denne nyhedsgruppe, kan i svare mig på om man kan købe en
droslet Suzuki GSX600FY, således at man også må køre på den med lille kort ?

--

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr




 
 
Anders Olesen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Olesen


Dato : 30-04-01 20:15

> Ærede deltagere i denne nyhedsgruppe, kan i svare mig på om man kan købe
en
> droslet Suzuki GSX600FY, således at man også må køre på den med lille kort
?

Uden at ane det, så går jeg stærkt ud fra, at man kan. Spørgsmålet er så,
hvor fedt 200kg og 34hk er. Jeg ville kun gøre det, hvis jeg regnede med at
beholde cyklen, efter jeg havde fået stort kort.
Anders



Michael Haahr (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 30-04-01 20:36

> Uden at ane det, så går jeg stærkt ud fra, at man kan. Spørgsmålet er så,
> hvor fedt 200kg og 34hk er. Jeg ville kun gøre det, hvis jeg regnede med
at
> beholde cyklen, efter jeg havde fået stort kort.
> Anders
>

Det er lige det jeg har, så derfor synes jeg jo at det kunne være rigtig
dejligt at få cyklen allerede som 18årig, da jeg simhelthen er helt væk i
den, synes bare der er for lækker!



Morten Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-04-01 21:09


"Michael Haahr" <michael-h@email.dk> wrote in message
news:9ckenc$1kdn$1@news.cybercity.dk...
> Det er lige det jeg har, så derfor synes jeg jo at det kunne være rigtig
> dejligt at få cyklen allerede som 18årig, da jeg simhelthen er helt væk i
> den, synes bare der er for lækker!
>
Enig!

Sådan har jeg det også.
Dog er jeg fri for at skulle spekulere på drosling - men istedet syn og
dens synstid næste torsdag :-/


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91



Anders Olesen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Olesen


Dato : 30-04-01 21:25

> > Uden at ane det, så går jeg stærkt ud fra, at man kan. Spørgsmålet er
så,
> > hvor fedt 200kg og 34hk er. Jeg ville kun gøre det, hvis jeg regnede med
> at
> > beholde cyklen, efter jeg havde fået stort kort.
> > Anders
> >
>
> Det er lige det jeg har, så derfor synes jeg jo at det kunne være rigtig
> dejligt at få cyklen allerede som 18årig, da jeg simhelthen er helt væk i
> den, synes bare der er for lækker!
>
Jamen så er det vel en fin ide, man skal jo heller ikke kun købe mc med
fornuften! Du skal nok være opmærksom på motorgangen, jo mere en cykel skal
neddrosles, jo hårdere må man gå til værks, og man kunne godt frygte, at
motorerne kommer til at gå ad pommern til eller soder til af den utilsigtede
neddrosling. Endvidere synes jeg du skulle prøve en tur i en moderne gti
bil, det burde give en ide om, hvor langsom en tung mc med 34 hk er!

Anders



Steen S. Schmidt (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 30-04-01 23:07

> fornuften! Du skal nok være opmærksom på motorgangen, jo mere en cykel
skal
> neddrosles, jo hårdere må man gå til værks, og man kunne godt frygte, at
> motorerne kommer til at gå ad pommern til eller soder til af den
utilsigtede
> neddrosling.

Aller oftest kører neddroslede MC-motorer utroligt magert, hvilket er meget
værre.

Mvh
Steen



Anders Olesen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Anders Olesen


Dato : 30-04-01 22:25


> Aller oftest kører neddroslede MC-motorer utroligt magert, hvilket er
meget
> værre.

Og jo mere effekt, der ska "smides", jo magrere skal den vel køre?

Anders



Steen S. Schmidt (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 30-04-01 23:39

> Og jo mere effekt, der ska "smides", jo magrere skal den vel køre?

Mnjaa, det ved jeg faktisk ikke - hvis man gør sig umage, kan det jo sagtens
lade sig gøre at drosle med den rigtige inddysning. Det er blot dyrere (mere
omstændeligt og kræver måske flere komponenter, og i hvert fald flere
værkstedstimer). Jeg har læst et par tests hvor de sammenligner en droslet
og en udroslet model af den samme maskine - bla. SV650'ere og CB500'ere. I
alle tilfælde bemærker de hvor magert den droslede kører - faktisk så magert
at det grænser til farligt for maskineriet (især fordi de færre kræfter
borger for mere tid med fuldgas, hvilket er døden for en mager fødet motor).
Maskinen får også dårligere benzinøkonomi som følge deraf, så en droslet MC
er absolut ikke mere økonomisk end en ikke-droslet, hvad jeg ellers ville
have troet.

Mvh
Steen



Adam Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 30-04-01 20:43

"Anders Olesen" <2104602m001@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:BLiH6.4175$Iq.560165@news101.telia.com...

> Uden at ane det, så går jeg stærkt ud fra, at man kan. Spørgsmålet er så,
> hvor fedt 200kg og 34hk er.

210 - tør!

*LOL* Et droslet badekar

--
Adam
SV650



Michael Haahr (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 30-04-01 20:50

> 210 - tør!
>
> *LOL* Et droslet badekar
>

Du er ond Hehe....

Men altså jeg er jo bare totalt forelsket i den maskine og hvis det ikke
skal være den jeg køber som 18årig, bliver det den jeg køber som 20årig, så
jeg synes da på den måde det vil være spild af penge at købe en midlertidig
motorcykel til brug fra 18-20år, for herefter at købe en Suzuki GSX600FY.

Mvh.

Michael Haahr



Christian Knudsen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Christian Knudsen


Dato : 30-04-01 21:08


"Michael Haahr" <michael-h@email.dk> skrev i en meddelelse
news:9ckfgk$1m5o$1@news.cybercity.dk...
> > 210 - tør!
> >
> > *LOL* Et droslet badekar
> >
>
> Du er ond Hehe....
>
> Men altså jeg er jo bare totalt forelsket i den maskine og hvis det ikke
> skal være den jeg køber som 18årig, bliver det den jeg køber som 20årig,

> jeg synes da på den måde det vil være spild af penge at købe en
midlertidig
> motorcykel til brug fra 18-20år, for herefter at købe en Suzuki GSX600FY.
>
> Mvh.
>
> Michael Haahr
>


> Det du kunne gøre, er som jeg at købe en GS500E. Den kan i hvert fald
drosles til 34hk, er rimelig sjov med et ok træk næsten helt fra bunden, og
det bedste er næsten at den ikke taber frygtelig meget værdi i de to år du
har den. Min er en brugt cykel fra '98 med fuldkåbe. Når jeg bliver 21
(hvilket jeg når før min 2 års ancinitet), og hvis pungen holder til det,
vil jeg invistere i en Honda CBR 600 F, da den efter min mening er meget
federe. Den har også 110 hk i forhold til sukiens 78 hk, hvilket gør en stor
forskel. Den er desværre også lige lidt dyrere, men alle dem jeg har snakket
med anbefaler den fremfor GSX600F. Anyway, det er bare min mening.

Christian
GS500E



Morten Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-04-01 21:11


"Christian Knudsen" <christianknudsen@post.cybercity.dk> wrote in message
news:9ckgis$1o3q$1@news.cybercity.dk...
> > Det du kunne gøre, er som jeg at købe en GS500E. Den kan i hvert fald
> drosles til 34hk, er rimelig sjov med et ok træk næsten helt fra bunden,
og
> det bedste er næsten at den ikke taber frygtelig meget værdi i de to år du
> har den. Min er en brugt cykel fra '98 med fuldkåbe. Når jeg bliver 21
> (hvilket jeg når før min 2 års ancinitet), og hvis pungen holder til det,
> vil jeg invistere i en Honda CBR 600 F, da den efter min mening er meget
> federe. Den har også 110 hk i forhold til sukiens 78 hk, hvilket gør en
stor
> forskel. Den er desværre også lige lidt dyrere, men alle dem jeg har
snakket
> med anbefaler den fremfor GSX600F. Anyway, det er bare min mening.
>

Well... Kigger du på ny-prisen er der sq også 70.000 der skiller!!

Og får du så meget for den forskel?


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91



Allan jørgensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan jørgensen


Dato : 30-04-01 21:30

Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> skrev i en
news:5HjH6.68454$o4.6092779@news010.worldonline.dk...
> Well... Kigger du på ny-prisen er der sq også 70.000 der skiller!!
>
> Og får du så meget for den forskel?

nej man får mindre, men hvor tit har man brug for at kører med badekar )

Allan(fzr600us) som har prøvet både cbr600s og 600bandit



Armand (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-04-01 23:09


Christian Knudsen <christianknudsen@post.cybercity.dk> skrev i en
news:9ckgis$1o3q$1@news.cybercity.dk...
>
> Det du kunne gøre, er som jeg at købe en GS500E. Den kan i hvert fald
> drosles til 34hk, er rimelig sjov med et ok træk næsten helt fra
bunden, og
> det bedste er næsten at den ikke taber frygtelig meget værdi i de to
år du
> har den.

Jeg tror at det er generelt for droslede mellemklassemodeller, at der er
et godt marked i alle nytilkomne med lille kort, hvorved at
brugtpriserne er rimeligt stabile :-/

Ergo:
Køb en brugt droslet model (á f.eks. GS 500) og sælg den igen om to år
med uhyre begrænset tab!

--
Armand.





Dennis Hellan Peders~ (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 30-04-01 21:35


Michael Haahr <michael-h@email.dk> skrev i en
news:9ckfgk$1m5o$1@news.cybercity.dk...
> > 210 - tør!
> >
> > *LOL* Et droslet badekar
> >
>
> Du er ond Hehe....
>
> Men altså jeg er jo bare totalt forelsket i den maskine og hvis det ikke
> skal være den jeg køber som 18årig, bliver det den jeg køber som 20årig,

> jeg synes da på den måde det vil være spild af penge at købe en
midlertidig
> motorcykel til brug fra 18-20år, for herefter at købe en Suzuki GSX600FY.
>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Hej Michael.

Du skal ikke tage dig af Adam, han havde selv, det han så negativt kalder et
badekar, sidste år, han er vel bare ked af at han har solgt den

Det er _ikke_ en dårlig maskine(havde også selv en sidste sæson ).


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club



Lars Bisgaard (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 30-04-01 23:29

> > >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
> Hej Michael.
>
> Du skal ikke tage dig af Adam, han havde selv, det han så negativt kalder
et
> badekar, sidste år, han er vel bare ked af at han har solgt den
>
> Det er _ikke_ en dårlig maskine(havde også selv en sidste sæson ).
>



Hmm hvorfor mon han solgte den.............

Lars Bisgaard

år. 99 Suzuki GSF 600 bandit årg. 99
år 00 Suzkiki GSXF 600 årg. 00
år01. Honda CBR 600 årg. 96 ( aldrig været så glad for en MC )




Anders (03-05-2001)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 03-05-01 09:54

> Det er _ikke_ en dårlig maskine(havde også selv en sidste sæson ).
>

Det er nemlig ikke en dårlig maskine - og selv om den vejer 200 kilo og kun
har 78 heste så kan man kører rigtigt sstærkt på den. Jeg har da flere af de
gange jeg har været på bane på den, kørt fra folk på supermaksiner iført
superlæderdragter, super hjelme etc....... i sidste ende er det piloten og
ikke maskinen! GSX 600 F er en fin sportsturer - den er lidt tung, men
tilgengæld er den billig. CBR600F4 er selvføglig meget bedre på godt og val
alle områder - men den er også 70.000 dyrer, og kan derofr ikke
sammenlignes.

Køb du bare en GSX - tag på nogle banedage som er det eneste sted du rigtigt
lærer din mc at kende og ikke mindst dine egne evner som pilot.

A



Adam Christensen (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 09-05-01 11:03

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> wrote in message
news:H0kH6.68534$o4.6096902@news010.worldonline.dk...

> Du skal ikke tage dig af Adam, han havde selv, det han så negativt kalder
et
> badekar, sidste år

Netop derfor kan man måske med fordel lytte til min mening om den

> han er vel bare ked af at han har solgt den

*GRILL*

> Det er _ikke_ en dårlig maskine (havde også selv en sidste sæson).

Hehe... du har jo også solgt den Dennis )

Og jeg har i øvrigt aldrig sagt at den var dårlig - jeg skrev at det var et
_badekar_ og det står jeg ved! Prøv at høre Niels S. om hans nye VFR (der jo
også er en sportstourer og i øvrigt også erstattede en GSXF) ikke er
væsentlig mindre "badekar"-agtig... Niels?

GSXF'eren er billig og udmærket at køre længere stræk på, men så er det også
sagt hvis du spørger mig. Og ligefrem at købe en og _drosle_ den lyder i
mine ører som ren galimatias :-/

--
Adam
SV650S



Niels S. (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 09-05-01 12:11

Adam Christensen skrev

> Og jeg har i øvrigt aldrig sagt at den var dårlig - jeg skrev at det var
et
> _badekar_ og det står jeg ved! Prøv at høre Niels S. om hans nye VFR (der
jo
> også er en sportstourer og i øvrigt også erstattede en GSXF) ikke er
> væsentlig mindre "badekar"-agtig... Niels?

Nu er det måske ikke liiige retfærdigt at sammenligne en GSXF med en VFR.
Der er stor forskel på de to maskiner, men det er der selvfølgelig også på
prisen. Efter min mening er GSXFeren en glimragende maskine til prisen, men
min smag viste sig hurtigt _ikke_ at være til høje omdrejninger på en
række-4er der skal have skiftet gear ustandseligt.

Jeg ville nu heller aldrig begynde at drosle en GSXFer, men jeg har
selvfølgelig heller ikke haft brug for det. Jeg kan godt forstå det
økonomiske argument der tit blive fremført, men har samtidigt svært ved at
skulle leve med endnu flere omdrejninger.

Med hensyn til udtrykket badekar - var det så ikke Mads Lund der i en
provokation sidste sommer navngav GSXFeren med henvisning til plastic'ens
design mere end til dens køreegenskaber?

--
Niels S.
VFR800FI (ex GSX600F)



Adam Christensen (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 09-05-01 14:05

"Niels S." <HondaVFR@TheRaceTrack.com> wrote in message
news:TC9K6.121$02.6753@news.get2net.dk...

> Nu er det måske ikke liiige retfærdigt at sammenligne en GSXF med en VFR.

Nej nej, det var heller ment så bogstaveligt. Både Dennis, du og jeg havde
en GSXF'er - og alle tre har vi solgt og købt noget andet. Kast et blik på
brugtannoncerne; der er stolpe op og stolpe ned med brugte GSXF'ere (også
den "nye" model fra 98 (99?)) :-/

> Der er stor forskel på de to maskiner, men det er der selvfølgelig også på
> prisen. Efter min mening er GSXFeren en glimragende maskine til prisen

God til prisen ja, det skrev jeg vist også. Vi har jo ikke alle råd til at
køre Honda

Anyway, så koster SV'eren og GSXF'eren det samme - jeg ved godt hvilken jeg
ville vælge Og skal man endelig toure på SV'eren kan man jo montere et
tilpas stort kåbeglas - eller overveje en GSXF'er

> Med hensyn til udtrykket badekar - var det så ikke Mads Lund der i en
> provokation sidste sommer navngav GSXFeren med henvisning til plastic'ens
> design mere end til dens køreegenskaber?

Jo, det var det vist. Jeg synes bare det passede så godt på køreegenskaberne
i forhold til SV'eren at jeg videreførte udtrykket

--
Adam
SV650S



Niels S. (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 09-05-01 20:12

Adam Christensen skrev

> Nej nej, det var heller ment så bogstaveligt. Både Dennis, du og jeg havde
> en GSXF'er - og alle tre har vi solgt og købt noget andet. Kast et blik på
> brugtannoncerne; der er stolpe op og stolpe ned med brugte GSXF'ere (også
> den "nye" model fra 98 (99?)) :-/

Der er rigtig nok mange til salg og har været det længe. Alligevel er
salgsprisen pæn, hvilket jeg vil tro afspejler at det ikke er svært at sælge
dem igen. Min var eksempelvis solgt da jeg 2 måneder senere var forbi
forhandleren (hvoraf de 1½ måned var før 1. marts).

> God til prisen ja, det skrev jeg vist også. Vi har jo ikke alle råd til at
> køre Honda

Det har jeg egentlig heller ikke og vi skal da slet ikke spørge hvad banken
mener

> Anyway, så koster SV'eren og GSXF'eren det samme - jeg ved godt hvilken
jeg
> ville vælge Og skal man endelig toure på SV'eren kan man jo montere et
> tilpas stort kåbeglas - eller overveje en GSXF'er

God ide. En af hver. Egentlig ikke nogen dum løsning, og der er jo masser af
brugte på markedet

> Jo, det var det vist. Jeg synes bare det passede så godt på
køreegenskaberne
> i forhold til SV'eren at jeg videreførte udtrykket

Det rammer da heller ikke helt ved siden af

--
Niels S.
VFR800FI
.....--..... .....--.....
__ /-_____-\ __ __ / \ __
( __\/ _______ \/ __) ( __\ / / -oO -- \ \ __ )
| \___|___/ | ( / _ --- _ \ )
( ___ ) \ / __|__ \ /
( / \ ) | [VFR] L
\ | . . | / \ .----. {O)
\ | | | | / \ | / / / | | |
' \ | | / ' | \ | \ | {_}
___ | | ___ | / / / | / /
___ ' ' ___ | / / / |
' - - -'



origo@earthling.net (09-05-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 09-05-01 14:13


"Niels S." <HondaVFR@TheRaceTrack.com> wrote in message
news:TC9K6.121$02.6753@news.get2net.dk...
> Med hensyn til udtrykket badekar - var det så ikke Mads Lund der i en
> provokation sidste sommer navngav GSXFeren med henvisning til plastic'ens
> design mere end til dens køreegenskaber?
Et meget treffende uttrykk. Jeg har også kjørt den, og det er altså en
temmelig gammel konstruksjon. Nå skal den selvsagt ikke sammenlignes med det
meste moderne av sportmaskiner, men jeg tror det beste jeg kan si om den, er
at bremsene var OK, og at jeg satt ganske godt på den.

Snakker vi om å kjøpe den fra ny, ville jeg heller kjøpe en annen mc lettere
brukt. Er det en brukt maskine, kan det kanskje være en fornuftig
investering, men jeg ville uansett kjøpe noe annet og mere tidssvarende.
Forøvrig er 600'ens motor er temmelig kraftløs uten effektbegrensning,
hvordan den blir med 34HK kan jeg kun gisne om. Tror ikke den blir sjov å
kjøre.

JS



Niels S. (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 09-05-01 20:23

origo@earthling.net skrev

> Et meget treffende uttrykk. Jeg har også kjørt den, og det er altså en
> temmelig gammel konstruksjon. Nå skal den selvsagt ikke sammenlignes med
det
> meste moderne av sportmaskiner, men jeg tror det beste jeg kan si om den,
er
> at bremsene var OK, og at jeg satt ganske godt på den.

Enig, samt at den yder en god beskyttelse mod vind og er rimelig simpel at
køre idet den tilgiver mange små fejl, hvorfor den egentlig er en god
begynder maskine hvor man kan opbygge lidt erfaring.

> Forøvrig er 600'ens motor er temmelig kraftløs uten effektbegrensning,
> hvordan den blir med 34HK kan jeg kun gisne om. Tror ikke den blir sjov å
> kjøre.

Enig igen, jeg vil nødig køre den med kun 34 HK.

--
Niels S.
VFR800FI



Peter Sindrup (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Sindrup


Dato : 30-04-01 22:20

>
>Men altså jeg er jo bare totalt forelsket i den maskine og hvis det ikke
>skal være den jeg køber som 18årig, bliver det den jeg køber som 20årig, så
>jeg synes da på den måde det vil være spild af penge at købe en midlertidig
>motorcykel til brug fra 18-20år, for herefter at købe en Suzuki GSX600FY.


Det er jeg nu ikke sikker på er så tosset en ide'
En nyere brugt 500CC'er med en "naturlig" ydelse der svarer nogenlunde til
den neddroslede ville måske være en ide'
Hvis cyklen bliver "tabt" på den ene eller anden måde er det også nemmere
at bære hvis det ikke er drømmecyklen der ligger der på siden, ridset,
skrammet m.m.m.

--
Peter Sindrup
(remove dot com in E-mail address for reply)


>Mvh.
>
>Michael Haahr
>
>



Adam Christensen (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 09-05-01 11:10

"Michael Haahr" <michael-h@email.dk> wrote in message
news:9ckfgk$1m5o$1@news.cybercity.dk...

> Men altså jeg er jo bare totalt forelsket i den maskine og hvis det ikke
> skal være den jeg køber som 18årig, bliver det den jeg køber som 20årig,

> jeg synes da på den måde det vil være spild af penge at købe en
midlertidig
> motorcykel til brug fra 18-20år, for herefter at købe en Suzuki GSX600FY.

Det kan være svært at hamle op med forelskelsen, men køb for guds skyld en
mindre model og kør i et par år på den. F.eks. en droslet ER5 eller CB500.

Du vil ikke kunne holde ud at køre på en GSX600F med 34 hk i to år. Trust
me...

--
Adam (kørte GSX600F i 2 mdr. - med 78 hk
SV650S



Michael Haahr (09-05-2001)
Kommentar
Fra : Michael Haahr


Dato : 09-05-01 15:19

> Du vil ikke kunne holde ud at køre på en GSX600F med 34 hk i to år. Trust
> me...
>

Jeg har taget jeres råd til mig, og er sådan set næsten fast besluttet på at
købe en brukt GS500EX til at køre på, når jeg får kortet. Den skulle efter
hvad jeg har fået at vide herinde, være en ganske ok. begyndermaskine.

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408699
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste