/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Skod synstur ! (langt)
Fra : Morten Juel


Dato : 30-04-01 15:08

Klokken er 9 og jeg står op, går i bad og gør mig klar til at køre, jeg
skulle jo til syn med MTX'eren idag, nå men jeg tager Seca'en og køre op i
byen for at hæve nogle peneg til prøveplader og des lige.. Så er jeg på
Strømerstationen kl 10.10 hvor der mildest talt er proppet (som Altid).. Jeg
tager en nummer og mit nummer bliver først kaldt frem efter 40 minutter !!!
Argh, jeg skulle jo køre fra byen kl 11 så jeg kunne være i vordingborg kl
11.30 (man skal være der et kvarter før syn)... nå men jeg får mig en
prøveplade og fræser hjem og sætter den på MTX'eren + den refles der jo skal
være bag på )
Da det er gjort sætter jeg mig på cyklen og drejer nøglen, men jeg kan nu
lige pludselig ikke få retlåsen op ;o( jeg kæmper og kæmper, men driller så
lidt bagud for at få den fri fra væggen så den er nemmere at komme til ,da
jeg bakker den siger det KNÆK og jeg har ramt vores skraldespand med
bagskærmen, dvs at det jeg havde lavet med glasfiber var knækket og skærmen
nu IGEN hang og gyngede.. "PIS" tænkte jeg, og fik så låsen op 5 mins
senere.. nå men jeg køre afsted (en tur på ca 30 km) - Men tror i at den
ville trække i 5 og 6 gear ?? NO WAY den pluttede bare og tabte hastighed,
så den gik imod vordingborg med 75kmt og 7500rpm (rødt felt starter ved 9k).
På vej derned klør min højrefod eller rettere svir lidt, men det tænker jeg
nu ikke vidre over, man har vel småtravlt.. men da jeg kommer ned til
vordingborg, finder jeg grunden DER PISSER BENZ UD FRA KABUEN !! "det tror
jeg ikke på" tænkte jeg nu bliver den jo ikke synet !!.. nå men man kan vel
sæte hanen på off og så køre på det der er i slangen, så det gjorde jeg ned
til synshallen (den døede kun en gang )). (jeg skulle hilse at sige at
det til sidst gør ondt at ha en benz GENNEMVÆDET sok på !"
Ankomst til synshal er kl 11.40 dvs 5 mins før jeg skal ind, men det var ok
sagde damen i reseptionen, så jeg betalte de 200etellerandet, og porten blev
åbnet og jeg kom ind, jeg forklarede den gamle mand med cigaren om mit
benzin problem, og sagde at jeg nok skulle køre over til vordingborg MC og
få det lavet bagefter.. han mumlede lidt..
Nå men så skulle jeg prøve at tænde lyset, først positions lyset men intet
skete (jeg havde ellers sat ny pære i dagen før), men så kom jeg itanke om
at motoren skulle være tændt, og så virkede det også.. så spurgte manden
hvorn jeg ville parkere den hvis motoren skulle være tændt for at men kunne
ha parkeringslys på ? hehe og så var det min tur til at mumle )
Næste skridt var blinklys og de virkede også fint og så ville han gerne
se stoplys, "ha" tænkte jeg, jeg tager i håndbremsen så er jeg 100 på at det
lyser.. men INTET skete, hellerikke ved fodbremsen.. nu var jeg i et fortabt
humør.. jeg nærmest råbte at det virkede fandeme igår, sådan noget pis...
Han kiggede så på min bagskærm ;o( og tog alle offroaders værste fjende frem
!! et målebånd.. og konstaterede at der var 22cm der hvor der måtte være 15
!! "jamen det er sq den orginale bagskærm der er på !" sagde jeg, derefter
kommenterede han så også at bagskærmen vist var forsøgt at blive lavet med
glasfiber og som han sagde "EN har vis prøvet at fixe den hva !" hehe
SÅ sagde jeg "nå men så er den da vist røget" jeg fik intet svar, men han
gik hen til computeren og tastede lidt og det første jeg så var B ))
Han ville værken prøve den eller noget andet, den var betinget godkendt på
de tre ting ) "KANON" tænkte jeg og drømte kort om den sveriges offroad
tur jeg skal på )
Han gav mig papirene og sagde" træk den så ud så jeg kan komme ind til min
middagsmad", "ok - og god frokost sagde jeg så"
Jeg trak den ud og kørte over til Vordingborg MC for at få kigget på den
bremsepære, jeg lånte en skruetrækker, og minsanten om ikke pæren var hoppet
ud af sin fatning ! wierd..
Jeg satte pæren i og tog den benzin våde sok af, og da jeg skulle finde mine
ørepropper, tabte jeg selv hjelmen ned på safalten, så visiret fløj af..
"perfekt" tænkte jeg.
Jeg prøvede at tænde for benzinen og nu løb kaburatoren ikke.. hmm det har
sikkert været en smømmer der har hængt, og underligt nok så kunne den på
hjemvejen godt køre i 5 gear, og 100kmt men dog ville den ikke i 6 gear.. så
jeg skal ha prøvet med den anden kaburator jeg får på søndag, og ha kigget
på den ATAC ventil og fundet ud af hvorn og om den virker !!
Nå men det var min lille tur sydpå, jeg har self jo været nede og hente
plade til den også )

Mvh
Morten
XS400 Seca
MTX125R



 
 
Jes Vestervang (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 30-04-01 18:39

Morten Juel wrote:
[klip
> fik intet svar, men han gik hen til computeren og tastede lidt og det
> første jeg så var B )) Han ville værken prøve den eller noget andet,
> den var betinget godkendt på de tre ting ) "KANON" tænkte jeg og drømte
> kort om den sveriges offroad tur jeg skal på )
Tilykke Du var da vist heldig Det var da træls (et godt jysk ord!)
med den svømmerventil, men det er jo hvad der sker :-/ (for Hondaejere
anyway

> Han gav mig papirene og sagde" træk den så ud så jeg kan komme ind til min
> middagsmad", "ok - og god frokost sagde jeg så"
-klippeklip-
*GRILL* Han var vist bange for at det ville trække ud, hvis han så den
køre
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSX-R250 / TS125ER

Poul Bekker-Hansen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Poul Bekker-Hansen


Dato : 30-04-01 19:28

Hold da kæft en tur, men det gik jo da. Jeg har heller aldrig været meget
for de smømmere, det er nogle lede små uhyrer, når først de hænger på
maskinen, kan alt gå galt . Jeg har hørt man kan holde dem væk med hvidløg.


Poul B-H

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:9cjrgf$ghb$1@sunsite.dk...
> Klokken er 9 og jeg står op, går i bad og gør mig klar til at køre, jeg
> skulle jo til syn med MTX'eren idag, nå men jeg tager Seca'en og køre op i
> byen for at hæve nogle peneg til prøveplader og des lige.. Så er jeg på
> Strømerstationen kl 10.10 hvor der mildest talt er proppet (som Altid)..
Jeg
> tager en nummer og mit nummer bliver først kaldt frem efter 40 minutter
!!!
> Argh, jeg skulle jo køre fra byen kl 11 så jeg kunne være i vordingborg kl
> 11.30 (man skal være der et kvarter før syn)... nå men jeg får mig en
> prøveplade og fræser hjem og sætter den på MTX'eren + den refles der jo
skal
> være bag på )
> Da det er gjort sætter jeg mig på cyklen og drejer nøglen, men jeg kan nu
> lige pludselig ikke få retlåsen op ;o( jeg kæmper og kæmper, men driller

> lidt bagud for at få den fri fra væggen så den er nemmere at komme til ,da
> jeg bakker den siger det KNÆK og jeg har ramt vores skraldespand med
> bagskærmen, dvs at det jeg havde lavet med glasfiber var knækket og
skærmen
> nu IGEN hang og gyngede.. "PIS" tænkte jeg, og fik så låsen op 5 mins
> senere.. nå men jeg køre afsted (en tur på ca 30 km) - Men tror i at den
> ville trække i 5 og 6 gear ?? NO WAY den pluttede bare og tabte hastighed,
> så den gik imod vordingborg med 75kmt og 7500rpm (rødt felt starter ved
9k).
> På vej derned klør min højrefod eller rettere svir lidt, men det tænker
jeg
> nu ikke vidre over, man har vel småtravlt.. men da jeg kommer ned til
> vordingborg, finder jeg grunden DER PISSER BENZ UD FRA KABUEN !! "det tror
> jeg ikke på" tænkte jeg nu bliver den jo ikke synet !!.. nå men man kan
vel
> sæte hanen på off og så køre på det der er i slangen, så det gjorde jeg
ned
> til synshallen (den døede kun en gang )). (jeg skulle hilse at sige at
> det til sidst gør ondt at ha en benz GENNEMVÆDET sok på !"
> Ankomst til synshal er kl 11.40 dvs 5 mins før jeg skal ind, men det var
ok
> sagde damen i reseptionen, så jeg betalte de 200etellerandet, og porten
blev
> åbnet og jeg kom ind, jeg forklarede den gamle mand med cigaren om mit
> benzin problem, og sagde at jeg nok skulle køre over til vordingborg MC og
> få det lavet bagefter.. han mumlede lidt..
> Nå men så skulle jeg prøve at tænde lyset, først positions lyset men intet
> skete (jeg havde ellers sat ny pære i dagen før), men så kom jeg itanke om
> at motoren skulle være tændt, og så virkede det også.. så spurgte manden
> hvorn jeg ville parkere den hvis motoren skulle være tændt for at men
kunne
> ha parkeringslys på ? hehe og så var det min tur til at mumle )
> Næste skridt var blinklys og de virkede også fint og så ville han
gerne
> se stoplys, "ha" tænkte jeg, jeg tager i håndbremsen så er jeg 100 på at
det
> lyser.. men INTET skete, hellerikke ved fodbremsen.. nu var jeg i et
fortabt
> humør.. jeg nærmest råbte at det virkede fandeme igår, sådan noget pis...
> Han kiggede så på min bagskærm ;o( og tog alle offroaders værste fjende
frem
> !! et målebånd.. og konstaterede at der var 22cm der hvor der måtte være
15
> !! "jamen det er sq den orginale bagskærm der er på !" sagde jeg, derefter
> kommenterede han så også at bagskærmen vist var forsøgt at blive lavet med
> glasfiber og som han sagde "EN har vis prøvet at fixe den hva !" hehe
> SÅ sagde jeg "nå men så er den da vist røget" jeg fik intet svar, men han
> gik hen til computeren og tastede lidt og det første jeg så var B ))
> Han ville værken prøve den eller noget andet, den var betinget godkendt på
> de tre ting ) "KANON" tænkte jeg og drømte kort om den sveriges offroad
> tur jeg skal på )
> Han gav mig papirene og sagde" træk den så ud så jeg kan komme ind til min
> middagsmad", "ok - og god frokost sagde jeg så"
> Jeg trak den ud og kørte over til Vordingborg MC for at få kigget på den
> bremsepære, jeg lånte en skruetrækker, og minsanten om ikke pæren var
hoppet
> ud af sin fatning ! wierd..
> Jeg satte pæren i og tog den benzin våde sok af, og da jeg skulle finde
mine
> ørepropper, tabte jeg selv hjelmen ned på safalten, så visiret fløj af..
> "perfekt" tænkte jeg.
> Jeg prøvede at tænde for benzinen og nu løb kaburatoren ikke.. hmm det har
> sikkert været en smømmer der har hængt, og underligt nok så kunne den på
> hjemvejen godt køre i 5 gear, og 100kmt men dog ville den ikke i 6 gear..

> jeg skal ha prøvet med den anden kaburator jeg får på søndag, og ha kigget
> på den ATAC ventil og fundet ud af hvorn og om den virker !!
> Nå men det var min lille tur sydpå, jeg har self jo været nede og hente
> plade til den også )
>
> Mvh
> Morten
> XS400 Seca
> MTX125R
>
>



Jens S., Esbjerg (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Jens S., Esbjerg


Dato : 30-04-01 20:10

"Morten Juel"
> skrev
SNIP
En masse om syn af motorcykel, og genvordighederne !
SNIP
************
Herlig læsning - man tænker næsten på Murphys lov, at alt det der kan gå
galt, det går galt.

Og så viser historien jo, at det ikke er alle synsfolk der kun kan kigge til
egen næsetip.

Held og lykke med den fremtidige kørsel.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125



Leif (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 30-04-01 20:40



Klip

>(jeg skulle hilse at sige at
> det til sidst gør ondt at ha en benz GENNEMVÆDET sok på !"

Klip

Hej Morten

Så skulle du prøve at glemme og lukke tankdækslet på en GS 7½'er og så
"lette" fra tankstationen med fuld tank, med det resultat at ½ -1 liter
benzin løber hen af tanken og rammer underbenklæderne der bliver gennemvædet
af benzin

Det svider edderman'me af h....... til !!!! ( godt man kun havde 5 KM hjem
)

Leif

XS650

PS Tillykke med synet





Morten Christensen (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 30-04-01 21:13


"Leif" <lp@knus.dk> wrote in message
news:NcjH6.68350$o4.6087981@news010.worldonline.dk...
>
>
> Så skulle du prøve at glemme og lukke tankdækslet på en GS 7½'er og så
> "lette" fra tankstationen med fuld tank, med det resultat at ½ -1 liter
> benzin løber hen af tanken og rammer underbenklæderne der bliver
gennemvædet
> af benzin
>
Er det sådan, at vore forældre sørgede for, at vi blev født med benz i
blodet? )


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX600F '91



Morten Juel (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 30-04-01 22:39

> > Så skulle du prøve at glemme og lukke tankdækslet på en GS 7½'er og så
> > "lette" fra tankstationen med fuld tank, med det resultat at ½ -1 liter
> > benzin løber hen af tanken og rammer underbenklæderne der bliver
> gennemvædet
> > af benzin
> >
> Er det sådan, at vore forældre sørgede for, at vi blev født med benz i
> blodet? )

Hehe ok den med tanken har jeg sq ikke prøvet ))
Men jeg har aldrig oplevet at benzin svir !

Mvh
Morten



Morten Juel (30-04-2001)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 30-04-01 22:40

Tak, men den kommer nok ikke til malerklemmen ol det er seca'ens job )

Mvh
Morten



Claus Rittig (01-05-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 01-05-01 06:28

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9cjrgf$ghb$1@sunsite.dk...

> Nå men det var min lille tur sydpå, jeg har self jo været nede og hente
> plade til den også )

Feed historie!
Hvis bensinen kom fra bensinhanen, er det jo ikke svømmerens skyld (der er
svømmer i karburatoren, ikke i hanen). Jeg har flere gange oplevet at
O-ringen i bensinhanen bliver stiv og mør af at cyklen står stille i længere
tid, men så skifter man bare hvad der er af pakninger i bensinhanen, så
spiller det igen.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177528
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408699
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste