Agter pulpit
Fra : Carsten Rhod Gregers~

Dato : 18-04-04 12:20

Hej,

Min kæreste og jeg har en Granda 27, men
der er desvære ikke søgelænder på i agter,
hertil mangles der reelt kun agter pulpit, evt
kombineret med en ekstra gelænder arm.

En ny koster 4000,- kr. og det er måske lidt
mere end hvad min pengepung kan klare

Er der nogen der har en brugt til salg ?

Efter hvad mit lægmands øje kan se, er det "bare"
noget bukket rør i rustfrit stål.

Er der nogen der har forsøgt at få en smed til at
lave det, og hvad tror i han kan lave det til ?

mvh
Carsten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-04-04 16:21

Uheldigvis faldt Carsten Rhod Gregersen over tastaturet og skrev
derved følgende:

> [...]
> noget bukket rør i rustfrit stål.
>
> Er der nogen der har forsøgt at få en smed til at
> lave det, og hvad tror i han kan lave det til ?

Det koster nok omkring kr 4000,-

Hvis du tænker på en smed, der ikke laver den slags normalt, så bliver
det nok meget dyrere. En smed skal have kr. 300-400 i timen, og så
skal han købe rustfrie rør.

Lægger man svejsning, bukning og navnlig polering og opmåling/skabelon
sammen, så kan det næppe gøres meget billigere.

Der er en stor skrotplads i nordhavnen i kbh, som har masser af
rustfrie beslag og rør, måske kan du finde noget brugbart der.

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 21-04-04 23:55

Sådan noget vås Claus

Ting er naturligvis altid dyrere når man går til en virksomhed og bestiller
et arbejde...

Men mange finder jo en mure, elektrikker lærling eller hvad ved jeg... og
får lavet ting...

Jeg vil anbefale at du finder en RF Smed der er ansat et sted, og spørger
om han vil lave et sådan pulpit for 1500 kr. materialerne søger han for,
husk blot det skal være AISI 316

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-04-04 01:22

Uheldigvis faldt Jan Rasmussen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jeg vil anbefale at du finder en RF Smed der er ansat et sted, og
> spørger om han vil lave et sådan pulpit for 1500 kr. materialerne
> søger han for, husk blot det skal være AISI 316

Drøm bare videre

Hvis du kan finde en smed, der kan lave det til den pris, så er det
ikke en skid værd...
Der er tilsyneladende mere arbejde i en agterpulpit end du er klar
over......

Der går hurtigt mindst 8-10 timer med det...

Claus

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 22-04-04 07:35

> Der er tilsyneladende mere arbejde i en agterpulpit end du er klar
> over......
>
> Der går hurtigt mindst 8-10 timer med det...

Jeg fik lavet en ny stævn pulpit til min Maxi 77 sidste år.
"regningen" lød på:
Materialer kr. 500,00
Bukning af rør kr. 500,00 efter skabelon (den gamle pulpit)
Svejsning og tilpasning 1 kasse øl
El. polering kr. 300,00

plus den tid jeg brugte rundt i lokalområdet m.m.

/Svend