Så skete det!
Fra : Jens Mogensen

Dato : 15-04-04 21:08

Bare lige en lille mail for at fortælle, at i aften har Rosalina sejlet
årets første tur for sejl.

5.9 sømil - incl turen ud af 'renden' fra Nibe havn, hvor der kun var 40 cm
plads ved siden af uddybningsfartøjet.

Let vind, helt fladt vand, 6.5 knob, herlig fornemmelse.

Glæd jer !
hilsen Jens

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Fra : Fly

Dato : 15-04-04 21:27

[...]

--------------------

Herligt!

Jeg kan helelr ikke vente med at komme på vandet - bare ærgerligt at båden
stadig står på land p.g.a. kombinationen reparation/dårlig tid. Håber at jeg
snart kan se en ende på det hele, så skiwet ikke ligger fast i et stativ men
vugger i vandet i stedet

--
-Fly (Aalborg)
doktor_flyMONKEY@hotmail.com

Fra : Cat

Dato : 15-04-04 21:32

"Fly" <doktor_flyMONKEY@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> snart kan se en ende på det hele, så skiwet ikke ligger fast i et stativ

Vores vugger godt nok - men masten ligger i skuret Så er man jo lige
vidt.

Tine

Fra : Bjarne Johansen

Dato : 15-04-04 21:49

"Jens Mogensen" <jens_m@SPAMFRI_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hilsen Jens
>

> ---
> Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Tillykke Jens!
Vi mangler stadig fribord og bund -
Starter sejlerkursus i NIBE den 10 maj - jojo!
Ses måske.
Tjaldur II VB Aalborg.
Bjarne

Fra : Finn

Dato : 17-04-04 21:03

Hej Bjarne,

Så ses vi nok den 10 Maj, der skal jeg også på sejlerskole i Nibe. I morgen
tidlig (Søndag) skal masten på (hvis det holder tørvejr !) - og så skal vi
forhåbentlig snat ud at sejle !!!!!!!!!

Hilsner,
Pd 26, Go-on, Nibe
Finn

Fra : Jens Mogensen

Dato : 18-04-04 13:58

Hej Finn og Bjarne

I kan godt glæde jer.

Sejlerskolen i Nibe Sejlklub, med Maxi 77'eren (n)IB(e) er en god oplevelse
!

Gode instruktører, god båd og en god bredning til at øve sig på.
Og så er der en god stemning - og en aften på vandet virker dejlig
afstressende.

Vi ses på bredningen

Hilsen Jens / 'Rosalina' -Nibe

"Finn" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
morgen
> tidlig (Søndag) skal masten på (hvis det holder tørvejr !) - og så skal vi

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Fra : Torben Bach

Dato : 15-04-04 21:58

"Jens Mogensen" <jens_m@SPAMFRI_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Bare lige en lille mail for at fortælle, at i aften har Rosalina sejlet
> årets første tur for sejl.

Jamen - prale lidt - det skal jeg - uddrag fra min log i DLS2 fra min første
tur - bortset den fra mastekranen og til min faste plads på broen den
5/4-04.

12. april 2004
Start 14:23 Slut 12-04-2004 18:38:23
Tilbagelagt afstand: 11,1 sm
Gennemsnitsfart: 2,6 knob

Ja - vind var der ikke meget af, men sol, fuglesang og marsvin, som boltrede
sig i vandet tæt ved båden.

Med sejlerhilsen

Torben
Nykøbing Sj.

/| /
/ | /\
/ | / \
/ /| / \
/ / | / \
/ / | / \
/ / |/ \
/ / | @ 112
/ / | \
/ / | \
/ / |================
======____________
\ /|
\ / |
~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^

Fra : Lars

Dato : 17-04-04 21:03

> [...]
> hilsen Jens
>

> ---
> Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Årets første tur for min kone og jeg var fra Hermans Heja i Hanö bugten
(starten af den Botniske bugt) til hjemhavnen Kalvehave.
Det gode skib, Stella, er en Vega 27.

Vi afgik d. 8.4. kl. ca. 13.30. Anduvede på vores færd Simrishamn,
Kåseberga, Gislövs Läga og Rødvig.
Blæste inde en dags tid i Gislövs Läga.
Var i Kalvehave 13.4.
Starten af turen var præget af gråvejr og op til 18-20 m/s.
Den sidste del af turen var fyldt med solskin og 3-8 m/s.

Topfart logget på turen var tæt på 8 knob for halvvind mellem Kåseberga og
Gislövs Läga.

Vi har varme ombord. Ellers ville det have været for koldt om natten.
Vores personlige gear er super.
Det må på det kraftigste frarådes at tage på så lang og tidlig en tur uden
det rigtige tøj.

En stensætning bag bakkerne i Kåseberga var fænomenal. Ales Stenar. Minder
en smule om mystriet Stonehenge.

Vi havde håbet at se sæler igennem Bøgestrømmen. Desværre var de der ikke
endnu.

I denne weekend har vi været på lokal tur til Stubbekøbing med en
overnatning.

Hold da op hvor er det altsammen bare dejligt.

Mange sejlerhilsner
Lars