Polering af glasfiberskroget
Fra : Thomas

Dato : 05-04-04 20:45

Jeg gav min Maxi 77 den store poleringstur sidste år med noget professionelt
orange slibemasse, en stor maskine og derefter noget af hempels
voks/forsegler (Det alle bruger, kan ikke huske hvad det hedder). Det
virkede fantastisk.
I år trænger den også, men ikke i samme grad, så jeg ville bare lige hører
hvordan I plejer at polere jeres både før søsætning. Hvad bruger I? Både
slibemiddel og maskiner......

Med venlig hilsen
Thomas Thomsen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-04-04 21:49

Hej

Voks, og ikke andet!!!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 05-04-04 22:22

Grundig afvaskning efterfulgt at en "hånd-tur" med Hempels "Custom marine
polish"

/Bjarke

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 06-04-04 14:25

> [...]
> hvordan I plejer at polere jeres både før søsætning. Hvad bruger I? Både

Jeg har sorte lønningslister på min båd, og fribordet er meget snavset med
sorte striber, når jeg går i gang om foråret.
Jeg plejer at bruge "Gelcoat renser" (kan købes hos Lynettens Bådservice),
og det fjerner effektivt alt snavs UDEN at slibe i gelcoaten. Forleden blev
jeg anbefalet at prøve noget "havemøbelrens" (købt hos Jysk
(sengetøjslager)), og det var mindst lige så effektivt og faktisk nemmere at
bruge, da jeg bare kunne spule fribordet efterfølgende og ikke behøvede at
tørre af med klud. Prisen er langt under den halve!
Lidt misfarvning lige over vandlinien fjernede jeg med Hempels Boat Rubbing
(let slibende). Efterfølgende fik hele fribordet en tur med Hempels Custom
Marine Polish. Slut finale.
Man kunne også give den en gang voks som det eneste - eller voks oven på
Costum Marine Polish, men det gider jeg altså ikke

---
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Fra : Henning

Dato : 06-04-04 15:38

I år har jeg lavet et forsøg, egen "opfindelse". Helt uden ansvar

Fylt en spand med vand iblandet lidt opvaskemiddel.
Med f.eks. en fejekost, altså den slags man anvender indendørs, indsæbes ca.
1,5 meter fribord. Den fugtige kost drysses med lidt winerkalk og indsæbede
område skrubbes let. Eventuel med cirkelbevægelser
Når hele fribord er ordnet skylles med rent vand.

Det virker faktisk