GPS
Fra : pc

Dato : 24-03-04 21:16

Hej Jeg har lige købt en gps en magellan fx324 color
Når jeg flytter billedet på skærmen manuelt, og det
flytter sig stille og roligt, så opdatere den billedet
ca. hvert 3 sek dvs billedet forsvinder og den læser
noget nyt ind igen.

Fra : pc

Dato : 24-03-04 22:07

Er det bare sådan eller er garmin meget hurtiger

Jer syntes det er dårligt

Fra : Tage Danielsen

Dato : 25-03-04 19:01

En Garmin 162er med Blue Chart har endnu længere opdateringstider af
skærmbilledet når man zoomer eller scroller billedet, det var bl.a. en af
grundende til at jeg skiftede til en Garmin 182er som er 10 gange hurtiger
til at opdatere skærmen og så er den i farver - lækkert

T Danielsen

Fra : pc

Dato : 25-03-04 20:05

bruger den også tid når man flytter billedet på at opdatere
eller kommer billedet lige med det samme.

På magellan fx324 går der 1 til 3 sek før den har fået alle linjerne med.

Fra : Tage Danielsen

Dato : 25-03-04 21:42

> bruger den også tid når man flytter billedet på at opdatere
> eller kommer billedet lige med det samme.
>
> På magellan fx324 går der 1 til 3 sek før den har fået alle linjerne med.

Ja det var det jeg kaldte scroll af skærmbilledet. Hvis man kun flyttede
billedet nogle få cm på skærmen så gik det rimelig hurtigt, men hvis man
kørte cursoren helt udenfor billedet så kunne der sagtens gå 6-10 sek eller
mere førend GPSen havde tegnet det nye skærmbillede med alle landkonturer og
dybdekurver.

T Danielsen

fjern *er i emailadresse

Fra : Lars H.

Dato : 25-03-04 23:18

"Tage Danielsen" <tage*****@baad.dk> wrote > > bruger den også tid når man
> [...]
eller
> mere førend GPSen havde tegnet det nye skærmbillede med alle landkonturer

Hei.

Min 11" Interphase 11CVS+ solskinns fargeplotter for C-map NT+ brikker
utfører ALLE endringer på under et halvt sekund, men så har den da en 250Mhz
Risc prosessor og koster deretter! Man får hva man betaler for

Lars H.
http://home.no.net/lhh

Fra : pc

Dato : 26-03-04 13:55

OK

Er det bedre med en monocrom skærm, hvis
man skal bruge den udenfor i dagslys.

Og er de hurtiger til at opdatere.

Fra : Lars H.

Dato : 26-03-04 17:28

"pc" wrote
> Er det bedre med en monocrom skærm, hvis
> man skal bruge den udenfor i dagslys.

En monocrome skjærm blir bedre med solskinn direkte inn på skærmen. Men De
aller dyreste farveskærme med "sunview" som min, er lige bra i fullt
solskinn.

> Og er de hurtiger til at opdatere.

Nei, det udvikles ikke lengere monocrome skærme, de slider med gammel
teknologi. Det er næsten null salg av monocrome.

Lars H.
http://home.no.net/lhh