520 kæder, billigt, hvor?
Fra : Hekto

Dato : 28-04-04 19:09

Der var een der nævnte noget om et sted her i Kbh., hvor man kunne få
520-kæder til en god pris!?
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-04-04 08:04

> Der var een der nævnte noget om et sted her i Kbh., hvor man kunne få
> 520-kæder til en god pris!?

Hej Brian

Jeg har købt billige 520 o-ringskæder ved Arne Nielsen, Roskilde, tlf. 46 36
16 92. Jeg mener jeg gav 320kr for en 520 o-ringskæde i den bedste
trækstyrke han havde. Hvis han sælger nitteled til dem nu, må du gerne købe
en ekstra til mig.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85 og Suzuki GSX 250 X

Fra : Hekto

Dato : 29-04-04 13:53

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> 16 92. Jeg mener jeg gav 320kr for en 520 o-ringskæde i den bedste
> trækstyrke han havde. Hvis han sælger nitteled til dem nu, må du gerne købe

Det vil (ville) jeg godt; men de har stadig kun alm. samleled.

Nu skulle jeg bruge en 520'er uden o-ring, p.gr.a. bredden; men 250,- !!!
Godt nok billigt!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-04-04 19:22

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

46 36

> Nu skulle jeg bruge en 520'er uden o-ring, p.gr.a. bredden; men 250,- !!!
> Godt nok billigt!

Og så er CZ kæder blandt de virkelig stærke. Desværre er de lidt teknologisk
bagud, dernede i Tjekkiet, så styrken opnås bl.a. ved at kæden er noget
bredere end en tilsvarende DID, det kan betyde noget på cykler hvor der
bruges kædestyr med små tolerancer (Motocross, Enduro og den slags).

Rittig

Fra : Hekto

Dato : 29-04-04 23:21

Claus Rittig wrote:

> [...]
> bredere end en tilsvarende DID, det kan betyde noget på cykler hvor der
> bruges kædestyr med små tolerancer (Motocross, Enduro og den slags).

Jeg har købt en 520H som skulle være til 'super cross' og 'sidecar cross'.

Bredden er 18,5mm mod 18,1mm på en Regina.
Jeg har købt en uden o-ring for at spare plads.

Det ville være rart med et nitte led; men det havde de kun til forkæder
på speedwaymaskinerne.
Egentlig kan man vel også nitte samleleddet????

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-04-04 19:29

> Jeg har købt en 520H som skulle være til 'super cross' og 'sidecar cross'.

Ja, den er ihvertfald stærk nok. Sidecar Cross er typisk opborede 500cc 2T
eller op til 750cc 4T.

> Bredden er 18,5mm mod 18,1mm på en Regina.
> Jeg har købt en uden o-ring for at spare plads.

Breddeforskellen er størst på deres O-ring kæder, men som sagt, har man ikke
nylon-kædestyr er det jo ligemeget.

Rittig