Tak for svarene....
Der er nok også bedst at få en neddrosselt, desuden
er jeg 20 år så jeg skal nok kunne vente 1 år på det store
kort...
Vi ses derude når kortet er hjemme....
mvh.
Rasmus
Morten Christensen <mochr@worldonline.dk> wrote in message
news:eb3H6.67675$o4.5992663@news010.worldonline.dk...
>
> "Rasmus Boeriths Vestergaard" <Rasmus@re-z.dk> wrote in message
> news:9ci52k$ei7$1@news.cybercity.dk...
> > Hej..
> >
> > Jeg har kigget på en Suzuki GS500E, men den skal jo neddrossels.
> > Hvor meget koster det? Jeg har hørt at man kan "fuske" lidt med det,
> > er det muligt? og er det en god begynder MC ?
> >
>
> Harj Rasser
>
> Allerførst er jeg glad for at høre, at du har besluttet dig for at køre
mc,
> især lovligt

.
> At du så har kigget på en GS500, lyder kun fornuftigt også.
>
> I min tid, da jeg startede at køre mc - 1997 - valgte jeg selv at købe en
> en spritny GS500E, med fuldkåbe og geil skulle der jo til
> Alt i alt, så blev der vistnok klasket i nærheden af de 65K på bordet
> selvsamme dag jeg havde kortet i hus, og dermed også ny mc'ist. Og det var
> skønt.
> Jeg formåede at køre et pænt stykke vej - nærmere 47.359 km, indtil den
> påskedag 2000, den blev solgt. Min GS'er var ikke neddroslet, og jeg
skulle
> heller ikke, da jeg lige nåede at falde ind under de "gamle" regler på det
> område - så jeg havde alle mine 45 HK med mig rundt.
>
> Om du køber en ny eller en brugt, vil jeg mene er helt op til dig selv, og
> din pengepung. Men regn lige 10.000 kr fra, af de penge du vil købe cykel
> for, og brug dem på udstyr. Det kan ikke anbefales hårdt nok. Om du så
> vælger at købe en cykel der er droslet eller ej, må også være op til dig
> selv. Modellen er den mest solgte gennem jeg ved ikek hvor lang tid - både
> droslede og ikke-droslede udgaver findes i stor stil over alt på det
danske
> marked.
> Hvordan den er droslet, fra "fabrikken" aner jeg intet om. Hvordan den kan
> fuskes aner jeg heller ikke med sikkerhed - men mener, at det blot er 2
> skiver, der begrænser luftindsugningen på karburatorerne - som *meget* let
> kan fjernes.
>
> Men når du så har fået din cykel, og *måske* besluttet dig for at køre
> "ulovligt"... så tænk lige over det her:
>
> Du kører på et køretøj, du faktisk ikke må køre på, da dit kørekort ikke
er
> gyldigt herfor.
> En dag bliver du stoppet af Mr. Politi - første bøde i hus - lige i
omegnen
> af de første 5.000 kr.
> Dagen efter, kører du lidt for stærkt, og drøner en barnevogn ned, barnet
> bliver slået ihjel.
> Ny bøde, for kørsel af køretøj uden rette kørekort.
> + en *helvedes* stor gæld, fordi mc'ens forsikring ikke dækker, da føreren
> ikke har et *gyldigt* førerbevis til det forsikrede køretøj.
> + sikkert, at du ikke lige har dit kørekort de næste par år efter
ulykken...
>
> Er det vitterligt de 11 HK værd, som du så gerne vil ha' ekstra på din
> kommende GS'er?
>
> Mit råd til dig er:
> Køb den droslet, ny eller brugt - men for guds skyld; lad dog være med at
> køre "forkert" med kortet :-/
>
> Lad der gå de 2 år der skal, og når din 2-års dag er oprunden, går du ned
> til den lokale Sherif, smider 450 kr på hans bord, og for dit kørekort
> "opgraderet" således, at du nu må køre på de store stykker legetøj også
> I de 2 år, der så er gået.... har du (forhåbentligt) optjent to billige
års
> anciennitet på din forsikring - en GS'er er i forvejen nogenlunde billig
at
> kasko-forsikre.
> Du har lært en masse om at køre på mc, og sikkerheden heri. Og med netop
den
> mc her vi snakker om nu, så har du faktisk fat i en ret god model, som kan
> give et godt indblik i, hvordan større mc'er gerne vil behandles. Den kan
> køres med sportslig stil, og er ret så letkørt generalt set - det eneste
den
> mangler er lige de sidste kræfter.
> Når de 2 år gået, vil du sikkert alligevel gerne op og ha' en større
model,
> hvor man gerne skal kunne mærke noget mere, når man "klør den bag øret"
>
> Det er sådan jeg selv har kørt mig ind i dette pragtfulde mc-liv, og synes
> selv at jeg har gjort det den rette vej og på rette måde.
>
> Held & Lykke i fremtiden, og jeg håber at du kan bruge mit svar til noget.
>
> Med håbet om snart at se dig på vejene også...
>
>
> --
> Have a good ride
> Morten, Københavnstrup
> GSX600F '91
>
>