Moro i Grenå omegn?
Fra : Christer Waleryd

Dato : 28-04-04 08:46

Hei, ng!

Vi er en gjeng nordmenn som skal til en mc-camp ved Grenå.
Har noen nogle tips til adspredelser med eller uten mc i omegnen?
Kører selv skovsykkel,men vi har mange forskjellige sykler i følget.

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '74 CB500 '88 XT600

Fra : Rene Mikkelsen

Dato : 28-04-04 09:10

Hej Christer!
Dette er et besøg værd,ca 30-40 km fra camp.
www.randersregnskov.dk

God tur!

mvh Rene Mikkelsen GPZ 600R

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 28-04-04 11:26

Christer Waleryd wrote:
> [...]
> Har noen nogle tips til adspredelser med eller uten mc i omegnen?
> Kører selv skovsykkel,men vi har mange forskjellige sykler i følget.

Ligger kattegatcentret ikke i Grenå? De har ihvertfald et center derude, med
en masse fisk
og liv i øvrigt fra kattegat.
Det ligger på havnen i Grenå!

> /Christer
Thomas

Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 28-04-04 14:04

"Christer Waleryd" <lcw@dod.no> skrev >
> Vi er en gjeng nordmenn som skal til en mc-camp ved Grenå.
> Har noen nogle tips til adspredelser med eller uten mc i omegnen?

Ebeltoft by
http://www.visitdjursland.com/composite-703.htm

I Ebeltoft ligger bl.a. fregatten Jylland
http://www.visitdjursland.com/composite-643.htm

--
Susanne

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 28-04-04 15:01

Husk at køre ud på Helgenæs!
Vejene er pragtfulde derude.
Kør til Rønde, Skilt mod MOLS, kort efter Kalø slotsruin kører i til højre
langs kysten.
Når i ikke kan komme længere er i ved Sletterhage Fyr, og så kan i passende
vende om igen og køre videre til Æbeltoft.

God tur!

Edvard Korsbæk

Fra : Gert Schlæger

Dato : 28-04-04 16:34

Edvard Korsbæk wrote:

> [...]
> langs kysten.
> Når i ikke kan komme længere er i ved Sletterhage Fyr,

Hvis man følger den beskrivelse, ender man altså på Skødshoved, og ikke på
Helgenæs !!!

Mch Schlæger

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 28-04-04 17:05

Beklager - Jeg har kun været der en gang.
Kan du give beskrivelsen til 'Norskerne?'
Edvard

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-04-04 17:13

Gert Schlæger wrote:

> Hvis man følger den beskrivelse, ender man altså på Skødshoved, og ikke
> på Helgenæs !!!
>
> Mch Schlæger

Efter Kalø følger vejen kysten videre forbi Nappedam Bådelaug, og
længere fremme i et kryds drejer man til højre ned forbi nogle gamle
fiskerhuse og er nu på vej over Dragsmur med retning imod Kongsgårde,
som ligger på Hælgenæs :)
Og kører man langt nok sydpå der, så havner man ganske korrekt ved
Sletterhage fyr.

Mvh Anders Christensen

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 28-04-04 15:36

"Edvard Korsbæk" <info@NOSPAMbb-soft.dk> writes:

> [...]
> Når i ikke kan komme længere er i ved Sletterhage Fyr, og så kan i passende
> vende om igen og køre videre til Æbeltoft.

Og bliv ikke kun ude ved kysten, men kom helt ind i Mols Bjerge på de
små veje. Pragtfuldt!

<http://sns.dk/Fussingoe/vandrefl/33molsbjerge.htm>

mvh
/arne
--
Arne Jørgensen
Valby Langgade 272, 1. tv., 2500 Valby

Fra : Armand

Dato : 28-04-04 16:25

> [...]
> Har noen nogle tips til adspredelser med eller uten mc i omegnen?
> Kører selv skovsykkel,men vi har mange forskjellige sykler i følget.

En dato kunne gøre mere ved det!

--
Armand.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 28-04-04 23:26

Det er vel MC Touring Camp? (se evt http://www.mctc.dk/)

>Har noen nogle tips til adspredelser med eller uten mc i omegnen?
>Kører selv skovsykkel,men vi har mange forskjellige sykler i følget.
Hvis i sejler til Grenaa kan jeg anbefale, at i følger Margueritruten
(markeret med grønt på kort, og med små blomster-skilte langs vejen)
fra Grenaa til Rønde. Hvis i skal have nogen grusveje, så kan i køre
gennem Mols Bjerge på vejen, ved at dreje til højre lidt efter
Femmøller, mod Agri.

I Rønde drejer i til højre i første lyskryds, og når i kommer til
Kolind er det første vej i rundkørslen.
Når i er næsten gennem Kolind kan i dreje til venstre mod Nødager, og
ad den vej kommer i lige forbi Campen.

http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/index.htm?map=dk kan i se
detaljerede kort over Danmark.

Min mor bor blot 10 km fra Campen, så jeg er ret tit i nærheden.
Hvornår skal i af sted?

--
God tur!

Kåre Nejmann
Yamaha XTZ750 SuperTènèrè

Fra : Christer Waleryd

Dato : 29-04-04 08:54

Kåre Nejmann <nospam@kan.dk> writes:

> Det er vel MC Touring Camp? (se evt http://www.mctc.dk/)

Det skulle være det

> [...]
> detaljerede kort over Danmark.
>
> Min mor bor blot 10 km fra Campen, så jeg er ret tit i nærheden.

Det er denne helgen.
Den største kontingenten kommer via Kristiansand - Fredrikshavn(?), så
kommer det også en liten kontingent fra Söta Bror, husker ikke hvilken
ferge de kommer med.

Masse gode tips er notert, takk for disse!
Det skulle ihvertfall ikke mangle på muligheter å få tiden til å passere.

Så kanskje noen av oss treffes i helgen? Vink ihvertfall hvis dere
møter et følge med mye oppakning

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075
'73 CB750*2 '74 CB500 '88 XT600

Fra : Armand

Dato : 29-04-04 16:46

> [...]
> Masse gode tips er notert, takk for disse!
> Det skulle ihvertfall ikke mangle på muligheter å få tiden til å passere.

Der er heller ikke mere end små 100 km at køre for at stå ved
Vesterhavet/Nordsøens blæst, bølger, sand og klitter - Måske nok en
oplevelse for nordmænd der er vant til klippe-kyster :-/

--
Armand.

Fra : Ole Baun

Dato : 01-05-04 12:29

"Armand" skrev i en meddelelse news:c6rbpd$2ht0$2@news.cybercity.dk...

> [...]
> Vesterhavet/Nordsøens blæst, bølger, sand og klitter - Måske nok en
> oplevelse for nordmænd der er vant til klippe-kyster :-/

Og kommer I via Frederikshavn, eller Hirtshals, er der ikke langt til Maarup
Kirke, og Rubjerg Knude. Begge dele tæt på Lønstrup, (eller Løkken, det
siger nok flere noget).
Prøv selv at søge mere på: http://www.visitnorth.dk/

Ole Baun
Aalborg

Fra : Armand

Dato : 01-05-04 14:49

Ole Baun <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> Og kommer I via Frederikshavn, eller Hirtshals, er der ikke langt til
> Maarup Kirke, og Rubjerg Knude. Begge dele tæt på Lønstrup, (eller Løkken,
> det siger nok flere noget).

Sejl eller kør over Hanstholm hvorfra rute#181 følges sydover til Ringkøbing
hvor man (nødvendigvis) skal stik østpå og hele vejen tværs over Jylland for
at nå frem til mc-campen.
Rute181 er nok den mest kystnære strækning man kan komme til at køre og
umidelbart syd for Hanstholm kører man ligefrem storslalom igennem
klitlandskabet!

--
Armand.

Fra : Christer Waleryd

Dato : 03-05-04 10:49

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> [...]
> Rute181 er nok den mest kystnære strækning man kan komme til at køre og
> umidelbart syd for Hanstholm kører man ligefrem storslalom igennem

Vi hadde i det hele tatt en kjempefin tur. Masse småveier gjennom
diverse småbyer. Lørdag var vi en tur til Ebeltoft, hvor vi spaserte
gjennom gatene. Nå har jeg en teflonhjerne for stedsnavn, så jeg er
ikke sikker på hvor vi var. Men vi møtte selvfølgelig masse hyggelige
mennesker, og drakk mye godt øl.

I har et dejligt land!

Noe jeg fant litt uvanlig: På campen var det tilnærmet 50% FJ'er. Og
jeg hadde den eneste skovsykkelen jeg så på hele turen. Men det var da
for all del en MC _touring_ camp

/Christer
--
Christer Waleryd - DoD#2075