Spyball lo%#
Fra : Drazen Horvat

Dato : 29-04-01 23:26

Hej.

Jeg har en Spyballl alarm monteret , og for at gøre en lang historie
lidt kort vil jeg blot spørge lidt her, da jeg ikke har den originale
manual.

Efter afmontering af akumulator forsøgte jeg i spøg at aktivere / deaktivere

alarmen. Den hylte sku alt den havde lært- hvor jeg ikke lige havde regnet
med
at der var indbygget batteri i bæstet. Efter 3-4 minutter holdt den op og
jeg var
mere rolig. Med opladet akumulator monteret fungerede den også næsten som
før
MEN.

Den kunne ikke som før deaktiveres. Efter 30 sek. aktiverede lortet sig
selv. ?????
Hver gang. Og altid. Hmmm. Nå ja så tænding på efter deaktivering og ingen
problemer,
motor startet og dejlig lille tur forude. Så lånte jeg den kort til min bror
, som påstod
at alarmen gav ham bøvl. Korrekt , den kunne nu hverken aktiveres eller
deaktiveres ,
men hylte blot med en meget forkølet stemme. MCén kunne kun startes ved et
lille fysisk
skub bagpå. Hmmnm. Jeg er lige ved at tænke på at afmontere lortet.

Er det fordi det interne batteri er afladt eller hva ???

Andre med lignende oplevelser. ?

På forhånd tak.

GSXR750W og drømme om en Four

**********************************
Drazen Horvat
ASIC Design engineer

Mobile: +45 40 62 03 75
Office: +45 39 17 83 57
Fax: +45 702 15 701

Disinformer of this world

Posted from [192.38.9.167]

Fra : RASMUS HAUCH ANDERSE~

Dato : 30-04-01 11:03

Andre med lignende oplevelser. ?

Ikke helt det samme, men..
Efter at min mc havde stået stille et stykke tid og mit batteri var blevet
helt fladt gav jeg den starthjælp for at starte den.
Den startede fint men derefter gik alarmen(også Spyball) i startspærre
funktion og jeg kunne intet gøre, andet end at pille den af.
Den er nu indsendt til importøren, som prøver at finde ud af hvad der gik
galt.
Spyballs kan åbentbart ikke lide at løbe tør for strøm.

Mvh
Rasmus ZX9R-C

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 30-04-01 12:04

On Sun, 29 Apr 2001 22:26:04 +0000 (UTC), Drazen Horvat wrote:

> Er det fordi det interne batteri er afladt eller hva ???
> Andre med lignende oplevelser. ?

Ja, i bil, men det lyder præcist som din situation. Måske er det
samme fabrikant bag Spyball og Cobra bilalarmer.

Når alarmen mangler ekstern strøm og/eller det interne batteri
ikke er fuldt opladet, så går alarmen i "forkølet mode" indtil
strømforholdene er fine igen. Den forkølede lyd er en advarsel
til føreren..

Løsningen er at slukke for alarmen med nøglen (for at omgå
startspærre) - og køre en tur indtil den forkølede lyd stopper -
alarmen lader kun når motoren kører, ikke fra batteriet.

--
Stig